HIKING TIME !

Bebudak KL dua orang ni cakap nak hiking !
sound like !! hebatnya aku!! yakinnya aku!!

Sebelum naik mengHIKING ! 
kena betulkan mental 
positif dan lagi aku kena positif bila 
bawak anak orang mendaki ni .
aku dah lost confident bila bapak "anan"
ask anak sedara dia pasal budak 
hilang kat Hutan semban tu ..
urmmm ..
not the location , Jauhh lagiii ..

lagi cuak ..bila kena selpie 
gambo anta kat bapak dia ..
hukhuk ... bapak dia 
"Jalaludin hasan wei"
 cuak tau dak ..

Punya lama beb 
tinggalkan dunia Hiking ,
Setahun kot !
erkk ...

berat pun dah naik dengan
 biadapnya pulak tuh .
terpikir pikir aku nak mendaki tu
 guna kaki ke atau guna perut !

Meh ler aku share pengalaman Hiking 
setelah berat badan ko 95kg hukhuk .
dulu 78kg orite jer nyah !
Allahuakbar dia punyerrr fenat!!
tenat aku dibuatnya !!! hahaha

Harini Hiking Melati Hill ,
Dulu pernah bawa dorang 
jugak naik . kecuali anan .
Kali ni ikut jalan yg 
lebih extreme .yer sangat extreme ...
rasa menyesal yg amat plak ikut laluan tu ...
naik jer terus mencanak mendaki keatas 
tanpa rasa bersalah buat aku tenat kat situ .

baru 5 minit dah pancit . macam mana tu ?
dalam perjalanan hati bertanya .
kenapa lah aku mendaki harini .
jiwa nak turun lagi tinggi peratus 
dia dari jiwa nak naik tuh ..
pheww!!
Tapi sian lak orang KL jauh2
 naik tak sampai PEAK kan .
tapi serius mmg aku dahh 
PEAAAAKKKKWAIII hahaha
hananat giler ...

Dalam perjalanan naik ke atas , Eleena dgn BFF 
dia si Amir tanpa rasa bersalah hilang 
dah dari pandangan kitaorg .
yang tinggal aku dengan anan .
disepanjang trek tu anan asyik 
"Kenapa la aku kat sini ,
 kenapa aku mendaki" 
serius wehh persoalan kita sama nan 
hahahahhaa





Tapi dengan semangat yang tak 
berapa nak Jitu sangat ni . 
teruskan jugak perjalanan yang berliku ..

ikutkan aku nak bawa dorang trek baru ,
tapi Elena sibuk sangat nak trek dulu .
tau tak tu trek extreme bukit melati .
aku nak bwk yg santai2 jer sambil melihat kehijauan 
dia nak bwk ke tempat yg aku boleh muntah hijau .
jimbet tul .

laluan dulu tu macam dah bersemak . 
tapi kitaorg redah jer buat buat berani 
tiber aku dgr "Eh takde ular ke?
serius ahh kaki tiber cam stop sendiri !!
tempat2 camtu jangan sebut2 camtu yer . 
aku dah lah tak jitu dah time tu . 
hukhukhuk ...

kitaorg teruskan perjalanan dengan kePEWAIan melampau .
nak gelak pun , aku gelak ala kadar jer .









Comments