Pengalaman jaga budak.
Bagi aku jaga baby lagi senang dari budak atas setahun ni.
aku yang sememangnya takde basic apa2 pun.
almaklumlah anak bongsu.
Bagi aku anak buah aku paling tercomel kat dunia,
walaupun sebenarnya mcm budak PENAN haha.
suka aku tgk telatah dia,
mencuit hati. terapi JIWA.
Anak buah aku ni jenis yang lasak,
dia nak explore semua yang ade kat sekeliling dia,
Jadi kita yang dewasa ni haruslah awasi dia.
kena awasi 24 jam.
kanak-kanak mana kenal lagi erti bahaya.
2 weeks dpt jaga anak buah sendiri,
boleh dikatakan agak SERONOK jugak.
tapi boleh dikatakan agak PENAT.
aku respek kat member2 yang dah ada anak ramai tu.

Agaknya budak kecik kategori kanak-kanak ni
memang susah nak tgk dia duduk senyap 2 minit kot.
melainkan dia tidur. tak kan tidur berjalan pulak kan.haha

time makan, salin pampers, bagi susu, time mandi.
memang berkejar aje lah. itu belum masuk
wrestling nak bukak baju atau pakai baju,
kahkahkahkah.
Anak siapalah tu.

Satu hal lagi,
bila dah dapat kaki,
jenuh acik nak kojarr.
lari laju giler, risau tersadung jatuh tersembam.
muka nak pakai lama bro!.
Jatuh pun dia orait je.
kita yang tak orait. Risau kat dia je.
Kat rumah aku tu,
anak anak bulus aku lari bertempiaran bila dia ada.
rasa macam tak umur panjang kucing2 tu.
di tariknya ekor, di tariknya misai kucing tu.
jadi terpaksalah kurung dalam sangkar atau lepaskan ke luar.
bertabah lah wahai anak anak bulus,
"Uncontrolled"

Bila ajiq takde,
kucing2 aku bersantai macam kat tepi pantai
kat setiap pelusuk dalam rumah.
itu je time yang boleh di nikmati dengan selesa.

Comments