HAPPY MERDEKA HOLIDAY`S





Happy Merdeka Holiday!
Aku harini sekadar golek2 atas katil je.

pagi tadi siap masak utk makcik2 di pondok ngaji.

jadi cuti lepak lepak aje lah.

walaupun realitinya aku bukan berkerja 9-5pm tu.

CUTI tetap kena nikmati.
hehe

Dapat Call dari kak ipar.
dia ajak pegi PD.
dah pukul 2.05 kot. macam dah lambat je nak sampai PD.
nak bingkas bangun dari Katil pun malas.

bangun jugak pegi hall depan tanya mak.


nak pegi PD tak?
opkos mak tanya.
Nak buat apa??
aku cakap je Lin & amir ajak.
bwk ajiq tengok Binatang kat Ostrich Farm tu.

memula nampak macam lambat sikit persetujuan.
sebab kena tanya big bos plak.

Bapak aku. boleh ke tidak.

Almaklumlah nak pegi PD 31 ogoskan.
Mesti banyak jem hehe.
Ehh tetiba boleh plak.
Jadi let`s go to PD.

pukul 3 dorang amik
gedebakk gedebush...dalam pukul 4.30 rasanya sampai MINI ZOO tu.
Ajiq tengok binatang2 tu macam tak de perasaan.
Senyum pun tak.
Tak heppi langsung.
yg aku nampak heppi mak ayah dia je.
hoho.


Dulu selalu nyanyi lagu BABA BLACK SHEEP dengan Maksu.
ni dah berpeluang jumpa. Tapi takut pulak.
Apedaaaa Ajiq!


Ajiq..ko jangan tarik ekor burung unta tu.
 kang Melatah burung tu kena KICK
dengan mak-mak ko sekali terbang kang.




Awk usha kasut maksu ke tu?

Dia dah tak nak dukung. nak jalan sendiri pulak.
macam budak besar.


Still serius je. takut agaknya. wakakaka




Naik bapak kuda plak
comeynyaa la.

nampak macho tapi masam je muka tu.

cer lah tenyum cikit...



usha je menatang tu.
siap tarik lagi tajam2 kat belakang tu.

ajiq ajiq.



Pehal ajiq pandang maksu macam tu.

teruja nak sentuh tapi penakut.
makcu rileks je. kehkehkeh. uwekkk...


Orang suruh pegang arnab kecik tu.
asyik usha maksu je.

confius maksu ajiq dtg sini nak tgk

 binatang atau dtg nak tgk maksu dalam zoo.


Sweetnya ajiq belai encik arnab. muka tetap serius.
kita terapkan kasih sayang kepada haiwan.

#petlovers



Dah kena lambung baru nak gelak.

maksu mampu lambung 3 kali je.
ajiq bukan nya ringan lagi :P



Kami layan sate Ostrich. rasa dia memang out. 

rasa macam ade je rempah yg tak cukup. 

tapi daging ostrich memang lembut

semua hanya makan 2 cucuk je paling byk.

aku terpaksa habiskan.
ada dalam 10 ke 15 cucuk kot.
 kalau tak membazir. 
memandangkan aku pun tak makan apa apa lagi dari pagi. 
aku tolong telan bersih. :P
 lepas ni korang tak payah nak order makanan pelik pelik ye.
payah aku nak kena habiskan.



Sebelum aku makan sate tadi.
 aku possing2 dulu dengan kaum burung ni.  

suai kenal. 

kot lah dtg lagi lepas ni.
 aku makan dia pulak.
jaga jaga cik burung unta. jgn kekwat.



Kat dalam tadi tu siap ade animal show. bila trainee tanya siapa nak lumba lari dgn burung unta.
ajiq 1st sekali angkat tangan sambil tunjuk ayah dia.

wahh, amir lari dengan burung? kahkahkah...ngerinyaa....
lumba lari dengan Ostrich.

korang rasa korang boleh menang? 
Ostrich tu langkah sekali je itu bermana 3langkah aku,

bayangkan lah lumba lari.
 tak ke cicirnya aku kat belakang?



Penamatnya di sini. 

tengok mak aku tu sampai senget senget badan dukung ajiq.
kecik tapi berat.




destinasi terakhir kami di Pantai Tanjung Biru.
sebelum tu sempat singgah solat asar.
bersuka ria boleh
solat jangan lupa ye.
selamat beramal hehe


Ajiq 1st time pegi pantai.

sebelum ni kat perlis tengaok dari jauh je kan.

punyalah keras badan dia.

macam baby doll..kihkihkih

dia genggamnya tangan maksu kuat kuat.
tandanya please don`t leave me moksu. hehee



Ajiq dan ibunya. coceweeetttt


aku suka gambar terakhir. sangat seni. hehe



Comments