RAYA PERTAMA 2016

Assalamualaikum, Selamat Hari raya.
1st day raya biasa hari paling malas nak bangun pagi. SEBAB??
Sebab kau dah habiskan seluruh tenaga utk malam raya iaitu semalam...
adik beradik aku ni ade 3 org 
(2 perempuan sorang lelaki)
 tapi bila time buat kerja. 
aku tetap rasa seperti anak tunggal.

Aku faham abang aku dah berkahwin dan ada tanggungjwb pada keluarga..
aku Xfaham akak aku. hidup sorang. rumah dekat tp balik lambat. curi tulang ler tu. 
takpe lah redha hahaha....
biasa si bongsu memang lebih baik dari yang lain (bangga kejap) haha.

Macam raya tahun lepas.
1st day raya aku pegi solat Aidilfitri, pergi kubur, balik kampung mak dan berkunjung mengunjung rumah sanak saudara. Tapi raya kali ini sgt berbeza. sebab aku demam.
Dengan selsemanya+demam panas+sakit kepala. Jadi aku lupakanlah pasal hari raya sekejap. Cukup sekadar lepak kat rumah tunggu tetamu dtg.

tetamu pertama yg tiba ke rumah..
Maklang & family dari Beranang.
Terima kasih korang.
selalu tak pernah jumpa time raya
sebab balik kampung paklang kat PERAK.
orang perok yeop!!


Bila orang pertama biasa dpt lah makan yg 
best best sebab juadah masih banyak lagi.
kata maklang, "Rumah kami rumah terakhir".
Seronoknya dpt beraya sana sini, Raya pertama.

2nd tetamu kami.
Family Pakngah dari Pedas, Rembau pulak.
yang ni memang dtg konvoi.
Pakngah, makngah bersama anak, menantu dan cucu.
Meriah babe.
Terima kasih pak ngah sekeluarga.



Mak buyung dengan Mak yong berborak. 
Ini candid hehe


Riuh dengan telatah anak anak buah sedara aku.
Meriah.



Sebelah malam pulak.
keluarga Makteh dari jijan datang satu family.
Terima kasih datang.
baru perasan kali ni takde gambar
sebab hp bateri burst. 
pengunaan bateri yg agak byk time raya ni.
semua nak borak kat Whatsapp.
apekah takde lIve beraya ke Mereka itu?
setiap detik dari pagi ke ptg nak di share dalam group. (sigh)

nanti aku sambung utk raya ke 2 pulak ye.
sebab raya ke 2 tu bagi aku raya pertama.
kehkehkeh...








Comments