Thursday, July 7, 2016

RAYA KEDUA 2016

Raya raya!

Kami join tahlil dan bacaan Yassin di Tanah perkuburan di kampung Jijan, Nilai.
sebelum ke kubur kami singgah MAMAK`s dulu. Breakfast katanya.
Terima Kasih Makteh belanja kami Roti Canai & teh Tarik. :)

Kali ni kami buat lain sikit.
Selalu 1st day pegi ziarah kubur. Tapi kali ini raya ke 2 pulak.



Meriah jugak buat bacaan yassin dan tahlil di tanah perkuburan. 
ramai jugak yang datang memeriahkan majlis tahlil.

Selesai tahlil.
otw ke rumah Maklong kat Felda Lbj pulak.
Rumah wajib yg aku pegi setiap tahun.
aku dah 30 tahun. bermakna dah 30x raya aku wajib ke sini. hehe
Maklong hidangkan menu peberet aku. PECAL.
Nyumm2..tapi bukan maklong buat pun. tempah kat anak makteh je rupanya hehe.


(Gigih den nak masukkan muka semua orang.
 ni kalau aku kedepan lagi ni. Tergolek kat tangga jawabnya ni.)


Aktiviti aku dengan kakak aku setiap raya adalah berpossing di rumah org.
Maklong aku pun dah terbiasa hehe.
Redha la dpt anak buah suka selpie ni hah.


Sesekali possing ala ala datin datin hah.
Datin Aimi



Puas pose nak nampak kurus..
Oppss camera tak pandai menipu wey.
dah gemuk lagi nak nampak kurus. payah tu.


Jam ni WAJIB bergambar :)
Rumah seterusnya. 
Rumah Makngah
(okey memang takde gambar..sebab masalah yang sama. Smartfon memang cepat bateri kong bila ko on data..)

Rumah terakhir buat hari ini,
Rumah Makteh.
memandangkan mak teh follow kami haruslah
 dropkan makteh dan beraya sekali lah hehe


Alamak terlebih tinggi pulak. 

Tudung pink tu my lovely mom.
tudung hitam my auntie ( Makteh).
Pokok bunga ni prop wajib kitaorg bergambar.

Dari 5 org skrg tggl 4 org (termasuk jurugambar).
tapi yg sorang lg takde tu dia tambah lg 2.
(jgn nak teka teki plak) tambah lagi 2 tu.

Isteri dan anak abang aku lah.
"Mak,makteh,akak aku,abang aku,kak ipar,aku & ajiq "Hah kan 7 org tu.
salah faham ni dah ada kat IG aku,Jenuh nak bgtau.
yg tambah tu bkn ehem ehem tapi kak ipar dan anak buah ye.


Aku jd mangsa keadaan.
Beriya mak teh suruh aku possing kat pokok2 bunga dia lain.
Aku bukan minah bunga ye.
sila baca atas tu.
Aku mangsa keadaan.


Teruk naw naw dengan buah mangga pun
makteh suruh aku possing.
Ikutkan ajelah..
Pemes lah buah mangga tu lepas ni.



Kat sini paling sesuai sorok lemak. :P


Tamat sudah untuk pusing beraya hari ini.
dah kenyangkan? kita dah boleh balik membuta.
Macam mana ko tak membulat aimi oii..
makan je membuta...membuta je makan,
kehkehkeh
Kami tggu tetamu je lah malam ni dtg beraya...
Oh yeeahhhh


No comments:

Search