BERKACIMPUNG DIKAMPUNG

Patutnya harini geng2 teletubies aku dtg beraya kat rumah.
tapi tetiba urgent plak.
Makcik aku mintak tolong angkat dan agihkan
 pinggan mangkuk arwah uwan (nenek) aku kepada yg berhak.

Tak sampai hati nak biarkan warga emas angkat mengangkat.
Aku turun lah bg pertolongan.
Abang aku pun ada.
Memula tgk stor kecik je.
Sekali tgk barang2nya
Aduhaii.
Banyak dan mestilah berat.
Pinggan semua kaca baiii.

Dengan team work yg diberikan.
rasa seronok lak.
walaupun penat dia tahap gaban,
penat2 tu terubat jugak bila dpt berkumpul
sedara mara sepupu sepapat seanak buah sedara.
yang penting kita enjoy.
yg ada masa tu.
Mak usu, pak enal, tuan rumah (maklang,paklang & alip)
Pak ngah, mak ngah, kak nurul & askarnya.
tenaga kerja yang bagus.

Dah angkat bawak luar.
susun ikut kaum pinggan tu.
Kecik besar kecik besar
susun ikut giliran berhak
ada 6 baris dan 6 set bg setiap kaum pinggan.
Proses Pertama 
Proses ke 2

Proses ke 3

Proses ke 4 & 5
 bungkus membungkus setiap sekeping pinggan..
erkk yg ni sampai ke malam terngiang2 membungkusnya.
lepas tu masuk bakul.
kaum adam angkat masuk lori.
Proses delivery diberi task pada pak enal hehe.

lepas settle dah boleh makan.
makan itu perlu haha.
sodap maklang masak.
hehe.

terima kasih di atas Khidmat yg anda berikan,
dari 10 pagi-4ptg susun+asing+angkat masuk lori.
Esoknya iaitu arini tegang je tulang belakang aku,
Seharian tido tk boleh bangun..adoii..
berurut kuikuikui. nasib la harini (ahad) tak bisnes kat pasar pagi,
kalau tak melepet. JV aku ckp CUTI hehe. 
JV? apa tu? Join venture hehe.

Comments