TRIP TO JOHOR BAHARU

Salam 1 Malaysia
Nk mula berceloteh kat blog sendiri ni.
2 Hari lepas aku kena follow trip warga emas ke JB
Aku bukan WARGA EMAS tau!
Usia aku masih Intan belian haha

Mak aku lah ni beriya suruh Follow.
Ambik masa jugak aku nk buat keputusan utk ikut ni tau.
Sabtu ahad tu aku dpt mcm2 jemputan.
Jemputan Kahwin
Jemputan besday anak kawan setahun
Member ajak lepak.
Jadi mmg susah nak buat keputusan kihkihkih
So keputusan nya 
ONN aje lah.
Kesian plak kat omak tu kang kot poning ko.
Gastrik ko sape nak tolong?

Tempat perkumpulan depan Masjid Nilai.
Aku sampai2 aje.
7.30 pagi


Ramai dah acik acik, Uwan Uwan
Semua dah get ready dah.
Just tunggu bas dtg aje.
Bas pun janji melayu dtgnya kata 7.30pg.
Sampai 8 pagi.
Xpe faham-faham


Now heading to Johor Baharu
Actually, half of members join this trip ni 
xtau nak kemana sebenarnya
mereka just tau nk pegi jalan jalan.
Hoho.
2 hari sebelum trip baru mak aku ckp pegi Mahkota Dewa,
ok faham2. 
ini bukan  trip sebarangan.
sebab aku dah google..
Uwaaaaa....
Aku tak suka marketing planing!!!

Nilai ke Jb ni mengambil masa 4 jam.
dalam 4 jam tu 2x jugak berhenti kat RNR
tank penung bro! haha
Berhenti kat RNR BEMBAN dan TOL SKUDAI

Sekitar 12tgh hari jugak sampai 
HQ Mahkota dewa.
Katanya ade seminar kat HQ 
semua acik acik uwan uwan tu dah turun bas
 boleh plak suruh naik bas semula
Ayooo....
Rupanya seminar tu bukan kat situ kat tempat lain.
Sebelum pegi seminar bwk ke Kilang dulu.

Kilang ni memproses produk baru.
Buat kopi kesihatan
berasaskan herba
ade 14 jenis herba beb 
14 in 1
no sugar
guna stevia
katanyalah.

Keluaran produk terbaru plak
Collagen dari Epal hijau :P
Ade lah sikit penerangan dari staff kat sana




tak byk yg boleh lihat mengenai produk yg di hasilkan
sebab kat situ lebih kepada pembungkusan.
Hasil industri kecil je.
kata pengerusi syarikat baru2 ni Ahmad maslan dtg kilang tu
beruntung lah menteri tu dpt melihat penghasilan produk dari awal sampai akhir.
kami hanya dpt tgk pembungkusan aje,
bosan!


Acik tshirt cekelat yg mcm beriya berminat tulah
Omak den,

Apa yg staff tu terangkan aku pun xtau haha,
layankan aje lah labu.

Now time utk makan plak
lepas lawat kilang
dpt makan pulak.
Aku nampak dah kebosanan di muka 
acik acik uwan uwan yg mengikuti trip ni.
kito layan kan jo lah yo..


lepas makan tengah hari
heading ke paragon hotel
sampai sana pukul 1.15pm
taklimat seminar bermula lebih kurang 2.15
sejam woii den tunggu,
mesti managemnet AJGM ingatkan kami
 beriya nak dgr taklimat tu kan?
sebenarnya kami xtahu menahu pun pasal semua ni,
beriya mentor2 beri kata-kata semangat utk bisnes marketing ni.
sasaran yg kurang tepat
sebab yg dtg tu warga emas kot
dorang xpikir lagi pasal dunia
semua pikir pasal akhirat.
tak pikir pasal nak jd kaya dah.



Anak muda dan belia kat situ pun hanya 3-5 orang aje kot.
aku ckp awal2 aku mmg xminat marketing plan mcm ni.
atau jualan langsung ni.
pada yg berminat silakan aku xpernah halang.
yes aku mmg minat bisnes tapi bukan bisnes mcm ni,
dari pukul 2.15 sampai lah 6pm baru abis.
pukul 4.20 aku dh cabut pegi surau.
solat zuhur
bisnes bisnes jugak bro.
solat tu tiang agama tu.
kalau roboh tiang agama tu
robohlah bisnes tu 
haha.

terkejut aku dgn seseorg ni.
dia bagi feed back pasal testimoni produk
boleh dia ckp yang dia hanya solat 3 waktu aje..
lagi 2 waktu dia dah biasa tinggal. 
masyallah..why like hah???
dia ckp depan makcik2 tok aji tok aji mak aji mak aji
tak malu ek?
kasi simpan sikit bengap tu utk esok.

habis taklimat membosankan ni.
time utk ke hotel plak.
urmm...dari 6.45pm sampai la 8mlm baru jumpa hotel.
walaweiihhh....padehal bukan jauh mana...sesat nokks!!
sesat punya pasal dengan rela hati staff hotel
 dtg cari kami dan eskot sampai hotel
thanks kepada staff tu,
sampai hotel.

urmm.
budget sangat ni.
1st time dlm sejarah aku.
dok hotel paling budget di abad ini.
tandas kat luar wey.
aku lagi kesian tgk acik2 yg bertongkat kena plak
jalan jauh sikit nk ke toilet.
toilet dah lah 3 aje.
setiap tingkat ade 10 bilik.
setiap bilik ade 3 orang.
xke jadi 30 org? utk 3 bilik air?

lagi sadis setiap bilik hanya ade 1 je bed queen.
means utk 2 org aje tdo.
kena order extra tilam.
satu bilik ni aje kot ade 5 org dlm satu bilik.
kesian punya pasal kat adik2 tu.
mana nak muat 5 org satu katil queen size.
aku transfer lah tilam aku kat dorang.

tilam sold out wey.
aku tido ler beralaskan selimut kat atas lantai tu.
dah rasa gelandangan pun ade wakakaka..
pengalaman mengajar kita lebih 
peka pada yg lebih memerlukan.
tak lena langsung aku tido malam tu. 
sejuk bangat dehhh...
aku nak try jugak tdo atas katil.
tapi mak aku dgn kwn dia je muat2 katil.
masing2 berselubung dah mcm ulat 
beluncas otw nak jd rama-rama dah.

kehulu kehilir aku nak tunggu pagi.
aku lepak kat bucu katil pandang luar
tgk kete yg lalu lalang pagi tu.
sambil menghitung bila lah nak pagi.
sejuk baq ang dlm bilik tu.
remote pun ade.
tp yg bole puji.
tv dia ade channel astro wey.
malam tu sempat aku layan 
telemovie "Dendam Manisa"
Hotel besar2 aku pegi pun 
belum tentu ade Astro.

Aku pukul 4.00 pagi dah siap mandi.
mak aku dgn kwn dia sedap membuta lagi
yela sedap dan empuk kan.
hahahaha.
subuh dtg je. terus solat dan kemas2.
planning nak kena ade
 kat bwh & check out pukul 8pagi.
last info kena ade pukul 9 pagi pulak
aku siap check out dah.

jalan jalan cari makan 
sekitar Larkin sentral.
order roti canai kosong tapi tokey kata lambat.
roti canai telur cepat
acaner tu?
nak kata dah siap aku tgk 
dia masak jugak atas hot plate tu.
hohoho.
nak tak nak terpaksa lah makan roti telur.
taktik tu nk kena makan mahal sikit.
utk 3 org makan
nescafe panas+tea panas+tea ais Rm11.50

lepas makan cepat ke hotel balik.
bas dah tunggu 














Comments