Saturday, January 9, 2016

BakeTime

Hari ini aku macam dapat
 satu semangat kerajinan pulak.
Belek2 buku Chef ni. terjumpa kueh 
peberet aku dari dulu sampai skrg.

Boleh dapatkan di kedai buku berhampiran 
dengan harga RM 29.90
(Aku beli kat POPULAR)

Mehh sini. Korang boleh beli buku ni.
 sebab aku dah try mmg menjadi.
Kueh ni pun aku Xpernah buat atau mencuba sebelum ni.
Biasa aku buat kat kedai aje.
tunjuk-tunjuk aje.
Tapi itu lah. bila beli kat kedai kekadang rasa kueh ni dah lain.
Macam hapak pun ade.

Bila aku dah reti buat sendiri ni
 takde lah aku rasa susah mana pun.
korang kalau nak resepi ni. aku tak boleh bagi 
melainkan korang beli aje buku tu.
Kang aku selamba taip kang. kena "SAMAN" plak.
Hasil Karya orang kan.
So cepat2 dapatkan lah.

 "Mise en place
*Santan penuh Krim
*Telur
*Daun Pandan
*Esen Pandan
*Tepung Gandum
*Gula
*Garam


Taaadaaa inilah hasilnya.


Xboleh makan panas panas sebab lembik.
kena makan after 15 minutes ye kawan kawan ;)
Selamat mencuba






No comments:

Search