2 Syawal

Good morning Everbody!
Macam biasa aku bangun lewat jugak hari ni.
Macam tak percaya jugak lagi.
Abg aku awal gila bangun.
Padehal malam td lewat dia tido.

Hari ini destinasi Kampung Ayah plak,
Kg, Sesapan Kelubi, Beranang, Selangor.
Macam biasa. Setiap raya ayah aku memang Xkan 
Follow Trip Kunjung Mengunjung ni.
Katanya Lutut sakit.
Huft!

Sebelum Beraya ke rumah Makcik dan Pakcik aku,
Yang berada di kampung tu.
Kami Ziarah Kubur Arwah Uwan & Atok dulu.
Iaitu Ibu dan Ayah kepada bapak aku.
di tanah perkuburan kampung bukit kepong, beranang.
Belakang Sekolah Kebangsaan Beranang.

Aku dulu memang rapat dengan Arwah Uwan (nenek).
Arwah atuk lebih dulu meninggalkan kami pada tahun 1985. 
Memang aku tak sempat jumpa lagi masa tu. 
Sebab aku adalah baby comel yg lahir pada tahun 1986
Dengan uwan aku ni, apa aku nak semua dapat 
so no wonder lah Rapatkan.

Aku rasa Arwah lah uwan yang paling the best in the world.
Tapi tu semua Tinggal Sejarah aje. 
Arwah tinggalkan Aku selama-lamanya pada tahun 2006.
Alfatihah utk semua yg telah kembali ke Rahmahtullah.

Selesai baca yassin utk mereka2 yang telah mendahului meninggalkan kita.
Now menziarahi yang masih hidup plak..
Kunjung mengunjung di rumah pertama.
Raya tahun ni Maklang takde.
Dia balik kampung suami.
Jadi hanya dapat 2 buah rumah aje lah.
Rumah Maklong Norma (Sepupu Ayah) 
dan Rumah Pak itam aje (Adik Ayah)

Malam semalam dapat Call dari Mak Usu (Adik Ayah)
yang pak enal (Abang ayah) Masuk Hospital Serdang.
Jadi hari ini kami beraya kat Hospital lah.
Dari beranang terus menuju ke Hospital Serdang.
Walaupun ade Gps. Kami tetap terlepas simpang.
Kahkahkahkah.

Dapat masuk ke wad tu hanya 2 org pelawat.
so abg dan kak ipar sila tggu giliran anda.
Kesian plak tgk pak enal.
Lesu aje muka.
Muka org lama katanya.
Semoga Di panjangkan Umur dan di murahkan rezeki.
Ingat Plan kita nak naik pelamin serentak bertiga.
Pak Enal, Mak su dan Adik..
Hahaha

Masa giliran abg aku dan wife dia masuk melawat.
Boleh plak org sakit tu mencekik nasi impit dengan rendang.
Kemain pak enal.
Macam tak sakit aje. haha

Balik hospital. Bukan main aku ngadu kat mak.
Siap cakap..sape lah yg bawak makanan tu bg org sakit makan.
Mak aku senyum2 aje.
Okey aku faham.
Mak aku ckp, Mak bagi mak usu ko aje.
Kesian sebab raya dia xdpt makan semua tu.
Mak tak la bagi pak enal ko.
Tapi kalau nak merasa sikit apa salahnya.
Raya kan.
Pressure org tu raya kat hospital. 
Lps tu keinginan nak menjamah raya takde pulak.
Macam itu pun boleh.

Aku tanya pakcik aku bila keluar wad?
Doktor yg jwb : Kalau degil tahun depan baru keluar wad
Kihkihkihkih.
so please jgn degil ye pakcik ku.

last year raya rumah pakcik aku ni
we all makan durian. ko hade haha.
Kalau tahun lepas pakcik aku bagi duit raya.
Tahun ni kami yg bagi duit raya.
Tong tong adik beradik kata akak den. 
Hahaha.

Balik dari Hospital,
Kami berempat sempat solat di Masjid putra, Putrajaya.
Ronggeng-ronggeng jugak.
Solat jangan buat buat lupa.
Masjid ni wuduknya tempat lain..ruangan solat tempat lain.
Lenguh berjalan.

Sempat Berpossing depan masjid putra.
Masa ni laki sapetah sibuk cari bini dia haha.
Tak sabar-sabar nak balik,

Terima kasih pelancong dari india.
Take this photo for us. Very Appreciate your help :)

Jam dah pukul 5pm.
Mak aku pun asyik call tanya bila nak sampai rumah.
Risau lah tu sebab kakak dia nak bwk konvoi ramai ramai dtg rumah.
Masak la aku malam ni,
Abg dgn kak ipar aku balik muar,
Raya kat nilai dah habis Bro.

Malam ni ramai jugak yang dtg.
Keluarga Mak teh
Kak ngah & Family
Kak ita & Family
tu aje pun dah cukup mengamatkan suasana.
Belum lama lagi Mak teh sampai.

masa ni kat luar ramai lagi.
haha. penuh rumah ko!


Maklong beranang pulak sampai satu family.
rasa macam buat kenduri kendara plak kat rumah.
Sampai aku rasa tak cukup cawan pun ada.
Sekali harung 25 org sampai rumah haha,
Seronok pun ada ramai dtg rumah aku ni.
Meriah hari raya la katakan.








Comments