Dugaan Ramadan

Dah bersarang blog ni ye.
Haha.
Saje nk share kat korang

Semalam masa Otw nak hantar Kukis ke sebuah kedai di MANTIN.
Aku terlibat dalam satu kemalangan jalan raya.
Singgah rumah kawan sebenarnya.
Kawan tu nak tumpang ke MANTIN.
Aku nk U-turn.
Aku dah make sure kan jalan raya masa tu clear,
ade pun moto ni jauh lagi.
so aku agak2 dapat lah lepas.
Aku dah lepas ke arah jalan raya yg bertentangan dgn jalan moto tu.
tapi aku pelik WHY dia still langgar kete aku??
padehal kete aku dah berada di lane sepatutnya setelah membuat pusingan U.
dia langgar kete aku dan dia jatuh betul2 tgh jalan.
Sepatutnya moto tu bwk la ikut jalan moto.
nape nak jalan tengah2.
huft.

Gila kaku aku sekejap.
Tgh phobia tu dtg pulak sorang pakcik ni.
kot la nak tenangkan aku ke.
nk angkat mat moto tu ke.
dia dtg depan aku terus tanya sape yg drive kete.
tentu lah aku ngaku kan.
Pakcik tu dtg dtg cara yg sgt gengster ye kengkawan.
dia marah marah aku.
aikk sape yg langgar sape?
aku tgh panik ni.

panik sbb org langgar aku.
aku sampai skrg xleh lupa pakcik tu.
bg tekanan lagi buat apa?
tolong lah yg memerlukan tu.
sikap tu sikap!
lepas tu dah marah2 kat aku terus blah plak.
yelah mesti dia akan kata
 "ini bukan masalah saya"
hangin aku!!

Aku tgk mat moto ni kecederaan pun kecil aje.
aku call parents suruh dtg tgk.
tlg apa yg patut,
bawak pegi klinik.
sebelum parents aku sampai.
berkali kali aku ajak mat motor ni pegi klinik. 
Xnak dia.
parents aku pujuk sekali aje. 
terus pegi..
Nasib lah kecederaan Xserius.

Penah tak korang dgr bila kete korang kena 
langgar korang yg byrkan semua dari segi perubatan 
dan kerugian? 
Okey bapak aku bayar ye.
takpe lah rezeki mat moto tu.
walaupun dia yg langgar.
mungkin ayah aku beranggapan.
satu hari nnti aku akan di balas seumpama itu?

Nk citer pasal mat moto ni.
cerita dia pun ade byk putar belit gak..
biasala bangsa tu.
kejap dia ckp motor dia baru keluar harini..
lps tu cek moto tu dah keluar 3 bulan lps
kejap dia ckp nk pegi ke pajam nk pegi kenduri kawen...
tp sebenarnya nak jumpa minachi dia...

minachi dia baik sgt...
salute!..
tapi itu hal dia lah kan..

Baiki moto aje dah dkt 1k.
perubatan dia puluh2 gak
baiki kete aku pun 1k sama harga dgn moto dia.
ikutkan nk aje aku bwk pegi report.
tapi bpk aku setuju nk settle luar.
sbb mat moto ni dia nak settle luar.
masa kejadian aku ade 3 saksi tau.
yg nampak kejadian tu.
tapi xpe..
ini nasib dia.
mana tau nasib aku pun mcm ni.

korang mesti nak tgk kan moto dgn kete aku?


Si moto merah melanggar FWD merah

Macam nampak kete aku teruk kan? 
Sebenarnya Moto tu paling teruk.
bengkok2.
Masa kejadian ni mat moto ni agak kerek2 je ngan aku.
ko yg langgar aku. 
aku dah berada di lorong selamat pun kena langgar lg.

siap bwk geng dia. 
Nasib la kawan2 aku ade jugak masa tu. 
aku pun ade geng.
geng Donat Chomel. 
haha

after 2 days.
mak aku call ler si mat moto ni tanya perkembangan.
Katanya semuanya ok.
After 4 days mat moto ni plak call nk ckp ngan aku.
tapi aku xde.
dia ckp ngan mak aku..
ayat pun agak baik aku dgr.
Aku rasa mat moto ni pun budak baik sebenarnya.
Maybe dia tak alert akan berlanggar.
Lagi pun sape yg nak eksiden kan?
Ini semua ketentuan.

Semoga awk berhati2 bwk moto lps ni.
jgn laju2 sgt kat kawasan kg.
simpati lah pada mereka nk keluar simpang, nk berhenti tu.
kang laju2 sgt mengundang kematian plak.
Ending nya "Mat moto jugak mengaku kesalahan dia walaupun sudah lama berlalu"
ini di namakan dugaan ramadan. 
Encik mat moto jemput la dtg beraya nanti..
;)


Comments