Alfatihah

Alfatihah
Semalam mak dpt call dari kampung ayah
Mak lang bgtau yg Mak ngah (sepupu ayah) dah meninggal.
Sakit tua.
Last year..
time anak buah arwah kawen lah last aku dpt bertemu dengan arwah.
Masa tu dia ckp kat aku
"Dik ko bila lagi nak kawen?
Kalau ko kawen jgn lupa jemput makngah.tp jgn lambat sgt.
nnti tah tahun depan mak ngah dah takde.umur tak panjang"

Opkos la aku lambat lagi sebab takde calon hehe.
Masa ni aku sgt la rasa annoying pertanyaan tu.
bkn apa stress semua org mengajukan persoalan yg sama.

Tapi bila arwah dah Xde ni.
teringat-ingat plak kata-kata arwah.
lps kenduri anak buah arwah.
Aku & Family ade dtg nk jenguk mak ngah kat rumah.
Tapi baru tau dah tggal dgn anak lelaki tunggal dia kat pahang.
Tak silap area bukit tinggi tu kot.
kami xtau pun alamat rumah di bukit tggi tu.
jadi ingat nak ziarah tahun ni la.
memandangkan abg aku nak bwk bini dia yg sarat tu 
jumpa dan kenal saudara2 time raya.
Tapi nak buat macam mana.
Allah swt dah tentukan takdir arwah.

Arwah ckp tahun depan dia dah takde.
maka betul lah tahun ni arwah dah takde.
Insyallah kalau umur adik panjang.
dan di izinkan oleh masa. 
Kami akan dtg ziarah kubur makngah pada hari raya nanti.,
Insyallah..Semoga mak ngah tenang di sana.
Alfatihah.





Comments