Malam penghargaan Kristalovers 3 tahun Menara Kuala Lumpur




Punya lama dah Kristal dan Para para Komiti berpromosi utk Event #MalamPenghargaanKristalovers ni.
Kira makan tido asyik teringat pasal event ni aje lah..
Permulaan agak kureng sikit penyertaan,
Yelah baru permulaan kan..
Kristal belum bakar LINE hehe




Kristal dan Comiti pegi berMeeting pun aku mesti takde.
Bukan apa aku kan jauh haha
Jauh lah sangat kan kan..
Nak buek camno den berkojo makan gaji hah.
Kot ari2 bercuti mau kono pelangkung kat boshh.
Maap yee boshh.


Setelah 3 bulan.
Semalam adalah harinya haha
Aku ni dah seminggu pening kepala pikir 
Dan camne nak pegi dan camna nak balik??
Anak mak ni kan susah nak dibenarkan balik before jam 10.
Saya anak yg baik tau haha

Malas nak dengar mak bpk berleter aje..
Kalau dorang sporting aku balik pukul 2 pagi pun takde hal.
So bincang2 dgn adik merangkat aku.
Akhirnya dia setuju nak pinjamkan kete dia.
Okay cun cun…
Pestime kot aku bwk kete ke KL
Sblm ni org yg bwk aku.
Aku dok blkg berangan aje,,
Redha haha
GPS kana de.

Sehari sebelum kejadian.
Budak2 melaka raya dah sampai rumah.
Tumpang semalam dua aje..
Sian nak sangat dia pegi..
Hehe.

Hari ni 9 may 2015 aku bertolak dari NILAI-Menara KL pukul 11 pagi..
Perjanjian geng Melayu 10,30 pagi..
nama pun janji melayu
Sampainya si adik aku tu pukul 11 haha.
Rasa ok kot.
Aku pun dah mintak izin kak Sheila mai pukul 1pm.
Aku kan jauh :P
Pukul 11 pagi Diana sampai terus gerak.
Tapi stop kota warisan, Sepang.
Isi perut. Bekfest plus lunch.
Sian lak nanti dorang mesti lapar.
Aku kena dtg awal..
Event start jam 8malam.
Komiti kan.
Aku ikut Lebuh raya Putrajaya-Kuala Lumpur (MEX)
Aku siap survey lagi jalan tu since minggu lepas masa aku dan family
Pegi wedding cousin kat titiwangsa,
Nengok titiwangsa macam dekat aje ngan KLTower kan kan.
Haha,.

Dalam 35 minit jugak perjalanan dari kota warisan ke Menara KL.,
Yeahh KL jem wooo,.
Nebes2..
Bataknya aku lalu kat celah bangunan besar2 tu.
Lelagi kat pavi woiiii..
Org kampong masuk Bandar kan.

Okay aku dah sampai
Say HELLO MENARA KL.


Pusing2 cari parking.
Aku dah Nampak Hyundai Starex Putih…
Wahh kete sape tu??
Jeng Jeng Jeng..
Park cun cun dulu kang kono saman bercinta nak bayaq.
Time tu Nampak dah comiti Riez & Faiz dah sampai,.
Tapi berapa second aje aku Nampak dah hilang..
Copek na dorang melangkah.
Terobang ko? Terus hilang dari pandangan.

Aku naik ke kaunter dpt stiker function.
Kena naik lift kan?
Pekak2 telinga aku naik batang menara KL tu.
Tinggi bebona.



Sampai atas tu dah Nampak Admin kls yg comeyyy
Kak long yana dgn adik dia. Aqilah


Masa atas tu yana Tanya mana aku dpt stiker.
Ehh cam cuak la rasanya.
Kata yana nnti kena cas.
Takpe lah kalau kena cas nanti saya bayar la haha
Rupanya dia naik ikut loading barang.
Kalau aku ikut situ aku nak loading apa??
Loading perut??haha


Ok time for meeting katanya kat bilik VIP tu.
Wahh batak aku tgk bilik tu..
Santekk…
Aku mcm rabun2 sikit.
Lepas pening naik lift kot.



Aku Nampak lan Kristal..ehh betul ke tu lan Kristal??
Aku tak mimpi kan kan??

Bila masa lak dia ni tinggi ek?
Selama ni aku mmg pendek lah?
aku bergambar dgn jejaka idaman malaya. 
Ehh betul ke idaman satu malaya? 

Kehkeh.
Beliau mempunyai suara yg sungguh merdu. 

Seorg yg sgt peramah. 
Humble. 
Aku segan dgn beliau ni sebenarnya. 
tapi saje buat muka slumber baru nampak macho.
Okay habis dah pujian.

Breefing pasal wokitokki wehh..
Aku dah rasa mcm Man In Black haha
Dulu aku ade wokitoki gak tapi botol air aje kihkihkih
Ok kena breef dalam 30 minit kot..
Breef pasal tugasan masing2
Aku kena jaga pendaftaran kat bwh dengan Cik puan Farina.
Glurpp!
Aku segan tau sebenarnya dengan hakak tu.
Tapi aku cover2 aje mcm buat takde apa.
Sebab muka dia garang haha.
Tapi muka aje la.
Hati dia baik dan cun cun saje haha

Tugasan kedua aku kena jaga hadiah.
Banyak wehh hadiah utk Kristalovers..
Event kali ni aku dah Nampak dia punya gempaq
Yg tak pegi tu sila sila lah menjalani kehidupan yg murung ya
Tgk kegembiraan dan kebahagian KLS yg dtg tu..
Sebab apa??
Barang lektrik dia grand2.
Paling teruja ade gitar wehh..
Hehe.

Sebelum aku pi tukar baju ala2 rock sangat tu.
Aku kena pi lekat hadiah misteri sponsor oleh NoorArfa butik
kat bwh kerusi,



Habih aku tonggeng kan kerusi dalam megaview tu.
Staff menara KL usha2 aje maybe takut aku hancus kan
kerusi yg dah siap bersarung tu kot..
takpe den lamo dah dulu kojo banquet
haha..

lepas settle kena atur hadiah dan buat reben..
adoii yg tu lemah..
nasib ade adik den..diana.
kreatif gak..
assist aku utk malam bersejarah tu.
Aku lah antara kls pertama dpt pegang dan greng kan gitar tu.
Xdapat memiliki..dapat pegang pun jadilah.

Selesai part hadiah dan hias menghias
Makan time.
Selepas tu tacap2 sikit kasi bersih meja hadiah.
Baru aku turun..
Sblm turun ade hakak glam tu turun sekali dgn aku.
Sebab kena settle kan meja pendaftaran bagai.
Hokay hakak tu ade make up artis lg..
Muka dah mcm dato “SN”
8-)

Dah turun bawah kena naik atas balik.
Sebab banner Media hiburan tertinggal kat atas.
Urmm hokay..
Hakak pina ckp dia nak naik gak tapi nak beli air??
Dia suruh aku tggu naik sama..
Hokay tggu punya tggu dah 15 minit..mana kak pina?
Aku kontek pakai wokitoki tak dapek jawapan den naik yo..
Keluar aje lift den nampak dia santai aje dok atas stage depan lift..
Nak marah sayang…grr…lama tau kita tggu…Grrr hahaha
Rupanya dia dah kat atas..dia pun tak sedar bila dia suruh aku tggu.
Cehh…
Dush dush!!
Ok turun bwh sekali lagi..
Syok ouhh..naik turun naik turun..
Rasa nak terkeluar nasi ayam tadi dari dalam perut ni haha..
Ehh jup nasi ayam tu sedap la…beli mana??hehe

Turun tu aku tukar baju jap.
Org lain dok tempek mekap aku tak payah la.
Ade tugaskan..
So natural beauty org kata..
(sila Muntah skrg)

Siap2 semuanya
Pukul 6pm call time bilik VIP.
Tapi takde plak..
Ok turun bawah balik..
Turun dengan kak fina lagi..
Dia dah santek..
Bukan lah makna sblm ni dia tak santek..
Bertambah santek lagi
(Kak nak angpau bleh)
Penat puji ni hah..


Dari pukul 6.15pm sampai pukul 8.20 pm
Aku kat meja pendaftaran tu.
Keje aku bg stiker aje..
Tapi bapak an mengantuk..
Lagu background menara KL tu pun aku rasa nak muntah dgr..
Siap dah hafal lah..
Ko hado??

Semua tetamu kls atau Artis2 KLS dah sampai.
Tetamu terakhir Puk amai amai..
Sblm amai..pelakon cuweittt angattt!!
Hairul azreen..aku jumpa dulu dari korang..
Mana kek nis??

Aku naik atas pukul 8.20 sebab kena ade kat table hadiah pukul 8.45mlm
Kena awal naik sbb lift kena gilir2 kan.
Naik aje atas..
ngam2 ex Kristal dan Kristal masuk dewan megaview tu.
Kristal dan Ex Kristal buat Gimik…
Ada mascot hello kitty..







Amai!! Camera kat sini lah.!

Siapa dalam mascot tu??
Sape lah kalau bukan amai
Comeyynya amaiii dalam hello kitty..
Sporting gilaa kau…
Aku tau dah kalau melentok lentok macam tu biasa mmg amai aje..
Dia aje paling WIN kalau camtu haha

Bob plak pakai costume badut..
Walaupun ada malu2 sikit tetap sporting.

Sblm tu footage/Slide show mengenai Kristal dan Kristalovers
Aku tak dpt tgk jelas..sbb nk kena dongak plak haha..
Abg cikgu nnti sy nak video ekk hahah
Dan ada jugak video
AINOL Kristal mohon maap tak dapek dtg tu disiarkan..


Tak lupa jugak ada persembahan dari KLs idol..
Pehal suara fitri tetiba jd lain?
Dlm video like tu sedap aje..awat semalam lain??
Geng duet dia Ikin..nasib awk nyanyi lagu Awie
Kalau awk nyanyi lagu Kristal tgk lirik mau kena sekeh dgn lan haha


Izal mana?
Aku pun xtau..
Yg ade BOB HAIRY dan AMAI aje turun mencemar duli haha


Budak pompuan kembang semangkuk yg bertuah ni 
happy dpt bergambar dgn ex-Kristal ni. 
Sape knal?
hehe...
Ini lah @bob_hairy 
selepas 15 tahun senyap dan sepi dalam industri muzik tanah air. 
Kemanakah beliau pergi? 
Yg tu den tak sompek selidik. 
Yg penting dah kawen. 
psttt...

wife dia cun wooo...
nmpak mcm umur 21..awet muda.. 
Muka aku aje dah mcm 40. 

krikkk krikk krikkk krikk.
glasses emoticon
Bob dulu main 2nd guitar.
Dan ahli paling senior dalam kristal satu ketika dahulu.
Juga saudara kepada Izal.
Ehh betul ke?
Aku dah tak ingat..Lupa byk..

faktor usia kot haha..
Terima kasih yee encik bob sudi berpossing dgn saya.. smile emoticon

lepas ni aku nak pegi purple haze 

bandar baru nilai plak semata nk bergambar ngan ainol. 
Utk cukupkan korum kenangan berKRISTAL. 




Amai..Amai ni sape?
Amai ni kembar kak long yana??
Ehh bukan lah..
Amai ni ex bassit Kristal.
Merupakan member kepada ex sifu jazz aku cikgu Khalid
Haha…
Amai ni adalah sgt sempoi
Sporting..
Best lah..
Amai pun sediakan syiling secukupnya kan..
Boleh beli eskerim :P



Susah bona nak amik gamba dongan retis ni hah..
dapek yg candid pun jadi lah daripado takdo langsung. 
Sape kenal siapa dia?
Adik angkat mengangkat aku ckp muka aku kembar dia.
Silap tgk kot.. 
Ni lah dia gitarist hebat..
Beliau kalau solo jari mcm kaki lipan..
Dan Beliau kalau perform suka jalan jalan atas stage.. 
lps tu suka pijak pijak suis kat kotak effect..
apa yg dia pijak sebenarnya??

Tapi tetap nampak style.
Beliau sudah berpunya..
Dah kena book oleh org seberang?? S
eberang mana?? 
Seberang takir?? 
Sebarang jaya??
Seberang laut?? 
Seberang benua?? 
tanya lah beliau sendiri
Jgn jeles yo..haha. 
\thanks pada cik adik manih yg snap gamba ni hah.

Dua tu aje bekas ahli yg mai..

Lepas tu ucapan wakil Kristal dan kristalovers




Aku tak dgr sgt apa dorang ucap haha
Pening pikir susunan hadiah haha

Di ikuti dgn bacaan doa dari Encik Wann tak silap kan kan??
Kurang daya ingatan sikit haha



Dan seterusnya time korang tggu2 kan?
Dah bayar mahal2 wajib makan sampai licin kan?
Mmg licin korang makan..
Tak tinggal pun utk geng Comiti
Kurus aku selama 3 jam..


Sambil2 menjamu selera
Di meriahkan lagi dgn Quiz
Quiz tu sepatutnya 3x aje ye..makna 3 soalan
Abg ali kita pi bantai 6 soalan.
Ngelabah aku nak cari hadiah..
Nasib ada Vcinta yg duta dia lan Kristal dan Sheila Razlan tu..
Hadiah lain mmg dah tetap dgn slot lain2

Ada cabutan bertuah wehh
Cabutan bertuah tu 20 brg elektrik dan 5 tshirt sponsor by rock star.
Cun lak aii baju ehh..



Cabutan di sampaikan dan di cabut undi oleh VVIP Yang Berbahagia Dato’ Paduka..
emm…saya lupa nama beliau…map sangat2
Dan cabutan dari NOORARFA

Lepas cabutan ada nyanyian dari kls junior..



Makk aii sodap gak suara dia
Adik Afiq nyanyi lagu jauh-Kristal
Lagu tu aku tak penah dpt buat..
Adik ni tiru gaya adik Fimie don.
Mmg ade style sama haha


Cabutan bertuah lagi..
5 hadiah yg di sampaikan oleh abam abam Kristal
2 ex Kristal..
Abam bob dan amai..
Kehiq rangers, Rodi Kristal dan lan Kristal


Nampak tak gaya aku sbgai seorg gengster?
Hadiah no 2
no 1 gitar ye...gitar wehh :p


Time ni aku agak bertuah jugak..
No aku terkena tu..
329
hadiah no 4



No baik…barang baik..!
Dapek den kipas meja..
Ado laie dalam kotak
Den kono ikut direction ehh nk kena pasang sendiri
Mac gaiver kan…


Ok jap sentuh bab bertuah..
Bertuahnya manja punya no dpt Gitar akustik tu.
Tahniah! tp wakilkan suami dia pi amik haha
nasib dia angkat gitar aje.
kalau dia angkat dgn stand gitar aku tu..
mau nangis woo...


Dalam 10 lebihh time utk 
penyampaian 12 anugerah artis KLS

Anugerah Artis KLS paling Perghhh
Anugerah Artis KLS paling tak boleh blah
Anugerah Artis KLS paling jahanam
Anugerah Artis KLS paling mengancam
Anugerah Artis KLS tak kena tema

Alaa aku ingat tu aje haha
Kan dah ckp factor usia.

Kristalovers dapat kek uwaa sedapnyaaa



Happy Birthday 3 Tahun Kristalovers






Untung luth dapat trofi.
Anugerah Khas..
Aku salute dgn Luth.
Dari lahad datu dia dtg semata demi Kristal
Aku yg dok nilai pun susah nak dtg haha
Maap yaaa…

Sponsor2 pun dapat trofi tau.
Lepas ni komiti lak dpt trofi haha
Xde la gurau aje..
Nk sediakan meja lemari kaca letak koleksi Kristal ni.
Tp kipas tu xleh masuk lah kang roboh plak haha
Kristal pun dapat trofi hokayy


Terima kasih jugak sponsor button yg comeyy tu..
Puji button aje lah sebab nak nangis sbb tak dpt towel yg style tu uwaa..


Nk sentuh dak komiti gaklah..
Sebenarnya aku pun tak tau apa itu comiti..haha
Nak kata community lain ejaan nya..
Aku google tapi xfaham gak haha
Ok buat2 faham dah lah..
Maybe pengerak kot..
Gerak khas..
Comiti ade 10org..
Betul kan 10 org??
Kak Sheila.
Kak farina nurhaliza
Kak aimi..ehh tu aku la
Asmidar senrose
Yana nuha
Faiz kecik
Riez
Abg cikgu (Din sniperlense)
Abang ben (Nyanyi dalam hujan)
Lan Kristal

Mereka di atas ni semua comey2 encem2 montel2 belaka.
Kenal tak?
Tak kenal?
Hokay takpe.
Lan Kristal kenal kan?
Baik!
Sambung lagi..

Urmm apa lagi ekk..
Okay Emcee dia..
Adalah Ali Anugerah.
Sape tu??
Aku pun baru tahu time menulis ni.
Ohh dia tu peserta Rancangan Popular kat Spore
“Anugerah” lupa la nama rancangan tu..nnti aku google haha
Ali ni hokay dia punya style dan perform sebagai Emcee.
Ko ingat sonang nak kawal majlis besar camtu kalau takde
Emcee yg terbaik mengawal keadaan?
Walaupun kkdg mcm krikk krikk kriik sikit..
Tapi Bro u mmg Awesome..
Salute!

Antara VIP yg hadir


Bos Universal music , Hairul azreen, Manja dan suami


Antara Hadiah yg tetamu kls dapat

Quiz- Tshirt dari Rock Star
Cabutan bertuah- 20 perkakas Elektrik dan 5 helai Tshirt Rock star
Anugerah King dan Queen
King dapat- 1 piala, Kurta & V-cinta
Queen dapat- 1 Piala, Jubah & V-Cinta
Anugerah KLS- ada 12 piala..Dapat sekali Hadiah Exclusive Dari NoorArfa Butik
Anugerah Khas-Luth sinar dia dpt (1 Piala)
Kls Idol- dapat sehelai tshirt setiap seorg.
Gitar plak dari KRISTAL :P

Siapa tak pegi tu mesti bernanah mata dan hati kan?
jdi kalau umur panjang kita jumpa lagi 2tahun..kita celebrate lagi.
Time tu aku dtg bawak laki dgn anak sorang! haha

amacam gempaq tak hadiah dorang?
Okay..Event ni tak kan Berjaya
kalau tak dapat kerjasama yg hebat dari mereka mereka di bawah
Dengan kerjasama ; 
LK PROJECTS
RK Services
@UniversalMusicMalaysia
@RR.Embroidery
Sniperlense Videographer
@OhhsemFest
Liv Young
Vigor Power
@Noorarfa
@AmnaAkid
@PalingComel
@KarsyaButik
@FazleenBeautyWorld
Linda Villa
@Rockstar_Clothing

Majalah Rasmi
@mediahiburanofficial

Terima kasih pada mereka
Dan terima kasih jugak kepada yg hadir memeberi sokongan padu..
Cewahhh

Last sekali sebelum melabuh tirai ade sesi bergambar..
Masa ni aku dah tak tenteram…lg 10 minit nk pukul 12 kot..
Aku adelah sgt risau sbb minyak kete dah otw nk mengelip.
Terima kasih kat member dalam talian..
Anor dan suami..guide we all ke pam station
Dan terima kasih tumpang kipas hehe.
Terima kasih sebab guide sampai nilai..
Terhutang budi hokayy..

Aktiviti bebas tu aku dah balik..
Andak suka betul dia menyanyi..
Almaklum lah dpt anugerah kan..ade trofi lg..
Rasa mcm andak ensem lak mlm tu haha
Dah2 jgn pikir lain..

Aku sampai nilai pukul 1.05 pagi..
Lapaq baq ang..
Singgah Drive thru mekdi.
Lanje adik2 mkn burger.
Terima kasih diyana amirah
Sebab pinjam kete..
Sebab hantar sampai depan pagar rumah
Sebab tggu sampai mak bukak pintu rumah
Hehe..den lupo kunci lotak mano..
Mamai mak den bangun bukak pintu.
Malam tu aku.nabila dan afzan..Meeting berburger kat meja bulat
Bergosip bagai.
Habis makan kami tdo..
Ok la habihh dah kot.





















Comments