Saturday, April 4, 2015

Welcome To World Baby dafi & Kitten!

Punyalah berani aku harini nak menambah koleksi kucing kat rumah.
Walaupun aku tahu yang Ayah akan marah.
Ade aku kesah haha.
Kat rumah aku ada 3 kucing.
Semua dah veteren macam Ayah haha.
Nak jugak penyeri rumah dengan anak-anak kucing yg comel.
Baru ada feel nak melepak kat rumah selain feel membuta :P

Harini sambil pick up anak kucing kat rumah Dibra.
Kat Kg Gebok,Mantin.
Aku dtg nak tgk anak Dib.
Dib ni geng sekolah rendah,
kenal since tahun 94 sehingga sekarang.
Husband dia pulak classmate aku masa aku masuk kelas Aliran Arab
SMK LAbu, Seremban. tu dia. laki bini ex school mate aku.
Yeayyyy!!!
Baby baru. Dah sebulan dia bersalin baru aku tahu,
dan baru aku tahu tu anak ke-2 dia.
Anak pertama meninggal dalam perut masa usia kandungan 5 bulan.
Padan lah peknen kali ni tak ada angin ribut tetiba baby dah keluar.
tak nak heboh2 kan dib..
Anak ko Comel sangat,
Bulat macam Mak Abah dia.
Hehe...
Tapi mak ko cakap, masa ko kecik ko lagi bulat.


Harini aku siap bawak eskot dua org.
Mak dan kakak aku.
haha. bg confident label nak bwk balik 2 ekor anak kucing tu tinggi sikit kihkihkih
Semalam Dibra IM kat facebook tanya nak kucing?
Ntah tetiba tanya mak aku, dia kata boleh plak.
Selalu tak boleh..
Agaknya mak aku pun dah bosan tgk kucing veteren kat rumah ni
Wahahaha.

Jom jom aku nak share Photo anak lelaki dibra ni dulu..
Ensem anak laki dia wooo...Aku tak sabar nak tgk dia besar! :P

Okeyss..ko mmg hebat dalam mengedit kan dibra..
sebelum send kat aku siap edit lagi bg kurus haha
jom jom tgk gambar hahaha


Kami!..Mak den pektis pegang cucu. :P

Fokus kat baby! comel kan kan!! Nama dia DAFI.
Gebu Gebas!


Den nak torai dukung. 
Hakak aku tu asyik sibuk aje nak pegang. 
tak pueh lagi den nak pegang. dia plak nak dukung..



Apo omak den borak an tu. serius bona. 
yg penting baby DAFI lena!

AKU SHARE BABY KUCING PULAK


Satu hitam satu mix colour hehehe
Hitam ni jantan aku bg nama BONO dan yg sekor lagi ni betina. 
Akak aku panggil MUEEZA tapi aku nak panggil macam susah aku tukar jadi MOJA



Teringin nak SUTEK mak dia lah tu.
Aku ada SUTOL aje.
 itu pun hancur puting Getah tu.
Anak kucing ni ada 6 ekor. aku mampu amik 2 aje.
Mak kucing ni yg janda anak 6 ni dah lari ikot jantan lain.
Tinggalkan anak-anak 6 ekor terkontang kanting meraih smpati.
Kira aku simpati lah sangat kan. amik lah 2 ekor.
padahal nak sebab kucing ni kacukan parsian tu.
biasa dah ada kucing kampung kan..nak lah yg berbulus tebal sekor dua haha..


Tengok ragam pun dah melting. Comel wooo....
Bapak aku dari menyampah skrg ni kemain lagi dia punya suka,.
Siap ada nama gelaran tersendiri si MOJA ni. MOREEN..sebab dia minat pelakon minah saleh dedulu. katanya MOJA ni comel macam MOREEN..adoii...takde MOREEN2..nak MOJA jugak.



Anak kucing kaler hitam tu setakat ni baru nak mesra. MOJA ni dia ramah mesra. yg hitam tu takut2 lagi. Tapi apa yg buat aku sekeluarga geli hati. Apa saje si MOJA ni buat..sama ada baring..makan..tido..berak..kencing..Atutomatik adik dia si BONO tu akan ikut sama.
Satu lagi lawak nya si BONO ni boleh plak mengopek SUNEN kat MOJA ni. Mana nak ada susunya kalau sebaya. Baru 4 bulan...
hahaha...
OK HABISSS!!







No comments: