Sunday, November 30, 2014

Majlis Bertandang Keluarga Perempuan

Harini Majlis bertandang keluarga perempuan ke Majlis Persandingan Lelaki!!
Today, Aku jadi org penting....
Lama dah wehh tak join event2 mcm ni..kalau dulu zaman keje hotel
ke hulu ke hilir tu dah biasa sangat dah..Haha...
skrg ni...kehulu kehilir kaki lenguh oittt

Persandingan sebelah abg aku ni..
buat kat Majlis Perbandaran Nilai..
Tak dan nak buat kat kediaman kami dah...
Makin lama makin sempit dah tempat tu...
kalau bukak khemah 7 dah cukup sempit dh jiran2 nk lalu haha
Kena lah buat kat Dewan....
setahun aku booking dewan ni..

Majlis persandingan dalam pukul 1.20 pm...
tapi aku dah sampai MPN pukul 9 pagi...
dengan tak mandinya...hahaha...
Alaaa nak susun atur goodies je...
Mandi ke tak tolak tepi kehkehkeh
Nasib ada Asnurain (geng exsmarak school) dtg dari KL temankan aku
susun Goodies...kalau tak memang jenuh lah nak alih kotak2 & susun satu satu...
silap silap boleh rapuh tulang pinggang ni hah....

then, berapa jam kemudian...
Parents plak dtg ganti kan tugas
aku balik rumah..siap siap wangi2 lawa lawa dtg balik dewan..
(Nampak tk kesibuk kan tu?) 
11.30 pagi sampai dewan semula
Rasa mengantuk gila...
Kalau lah dpt tido sejam dua..
memang xkan dapek lah!

11.30 pagi dah mula tetamu dtg...
dtg sikit-sikit..
Nebes dah start...
1st kenduri besar...sblm ni kecik-kecik je
dup dap dup dap
bila tetamu dah mula ramai...
Kawan kawan mak..
Kawan kawan Ayah
Saudara mara...
kawan kawan abg...


"Gadis Goodies" bkn gediks ye....
Erin & Yana dtg membantu..thanks korang...love uols so much


Maklang,Kak ita, Mak tih & Ayah
Masing2 dh penat la tu....hehe


Cousin2 & Makcik2terdekat tak menang tangan sama-sama 
membantu menyambut tetamu
Maktih,Maklang,Kak ita,Yana & Erin tak menang tangan jugak
membantu bagi goodies kepada tetamu...
Macam best plak dok depan tu je haha...
memula mmg syok lah salam2 tetamu..
lopehh tu...melepet...penat oitt...
camni lah kot situasi artis peminat nak bersalam..
hahaha penat penat...tapi best...


Walaupun kami penat..kami tetap Happy!!!

Madam baby sitter aku
Maksu Sidah, Mak saudara aku...
Salah seorang dari antara baby sister aku

Almost 22 tahun tak jumpa
Lepas mak su kawen..
semua dah ada hal masing2
maksu ni & arwah mak dia jaga aku masa kecik2 
Arwah mak dia dgn arwah nenek aku sepupu
aku dgn anak mak su dua pupu....
Terima kasih dtg mak su!!!

Persandingan agak lewak 10 minit jugak..
Kompang ehh plak dtg lg lambat dari rombongan pengantin...
apa kes??
Kena plak aku call en pengurus kompang tanya lokasi..
katanya 5 minit...tapi mcm lebih je kot haha
sabar sabar...
tapi bapak aku dah bising time tuh..adoii...
abg aku dah call byk kali bila nak sanding..??
pressure sgt sbb kompang aje....adehh...
tuk ahli kompang plz la berikan keje sama dtg awal...
ni nak sanding tak sampai lagi...
tak kan aku plak nak kena main kompang...
gendang cina jd nya nanti hahah
bapak aku serah semua kat aku...fening-fening...
kita nak lancar ade plak sangkut...

Kompang dtg 1.20pm...
call pengantin cepat2
5minit kemudian kereta pengantin tiba..
satu hal lagi..abg aku tanya nak turun mana?
start berarak dari mana?
ehh yg ni bkn ke sepatutnya di uruskan kat wedding planner?
aku hentam aje lah...suruh je turun ikut suka aku...
kasi jemur lama sikit bwh matahari...
kasi jauh sikit jalan kaki...
baru gambar terang :P



Masa pengantin tiba..
tetamu dah makin ramai..
kepanasan semakin memuncak..
nasib dalam dewan ekon kuat wehh...
sedap je berekon sampai lupa kat pengantin...

time tepung tawar
kali ni aku plak kena
parents aku tak tepung tawar sbb nk sambut tetamu
aku buat pertama kalinya..
amik berkat hahaha
tepung tawar
takut abg aku dgn air mawar tu hahaha
takut basah :P
nasih aku tak renjis sgt hahaha
seronok lakk...
abg aku cuak kan hahahah

Hye kami BIRU!!! dah macam keluarga PAPA SMURF pun ada
Pantulan Cahaya dari tingkap Dewan ni buat kami semua biru

lepas session berenjis tu aku turun dari stage pelamin teruskan 
tugas..tapi kena panggil semula bila kena bergambar plak
dewan MPN ni nampak gah gah tapi bila amik gambar
semua muka jd biru...
dah mcm AVATAR pun ada...Dah mcm keluarga MR.SMURF pun ada
plzz la tukar...maybe time aku nnti dah tak biru2 :)
Majlis berjalanan dgn lancarnya....



Ni plak kawan mak...
Jamaludin Kadir Nama dia.
Kawan sama sama join teater zaman Maktab...
Wahh hebat mak aku berlakon teater...nak harapkan aku..
aku ni pemalu org nya hahaha..
Uncle ni after habis maktab dia tak jadi guru...
tapi terlibat dalam bidang seni...
Jd pengarah Drama,Filem
Masa aku kecik2 byk gak Drama yg aku tgk ada dia...
Cth ASTANA IDAMAN, ROMBONGAN KAK KIAH KE SUKAN KOMANWEL
lps tu ada satu cerita ni tak ingat tajuk...
Berlakon dgn Pak Lang Eleena "Dato Jalaludin Hassan"
Muka uncle ni dgn uncle jalal pun mcm ade iras sikit hehe...
Sedara ke?
haha...
Uncle ni mmg Friendly sgt...
Siap request nak bergambar dgn aku lagi...
Katanya "Uncle nak bergambar dgn anak kawan uncle ni boleh?"
Tudiaaaa....
Thanks uncle sudi dtg,..next time jumpa lagi...




Laki tunggal tu Cousin aku...
Alif nama dia...
Tugas dia sebagai Pengapit abg aku
Kitaorg memang jenis yang Family yg comel2 hahaha
Gurl pakai tudung pink aku baru kenal beberapa jam...
yg baju hitam tudung hijau tu Bff aku forever and ever
Asnurain....
Thanks korang!!!
turun membantu

Thanks my BFF
Asnuarain,Yana,Erin & Eleena dtg memeriahkan majlis
Suka sebab korang ada..
ada semangat...semangat baru kihkihkih

WARGA PENTING MAJLIS
Terima kasih dgn kesudian semua membantu kami melancarkan majlis dengan sempurna...
Hanya Allah swt dpt membalas jasa Kalian
Terima Kasih pada 
keluarga Mak tih: Kak ita & family
Kak iza & FAmily
Keluarga Pak Andak & Cousin2 yg SPONSOR
 "TAPAI AWEOSOME"
Maklang Lipah
Mak lang Samsinar & cousin2
Yang dtg sebelah malam sblm majlis & pada hari majlis berlangsung...

terima kasih jugak pada 
Pakngah radzi
Pak Enal
Mak su Zimar
Paklang Bohari
Pak Itam
Mak Itam

Terima kasih jugak kepada semua keluarga yg terlibat secara langsung atau pun tidak..,.semua pengorbanan dan jasa korang amat-amat kami hargai!
Penat lelah kita memang terbaik!!!







No comments: