Kerana Sebuah Beg Part 1

Kenduri dah habis!
dah boleh bersenang lenang
tak payah pikir hantaran tak siap..
goodies tak siap dah...
semua dah selesai dgn jayanya....

4 december
hari ni "Pengantin Baru" dah bertolak ke CHERATING
Dpt pakej HONEYMOON FREE katanya
Untung lah...
Hahaha....Aktiviti aku dgn akak aku harini...
Shopping!!! hahaha
Shopping kat Giant je...
Kakak aku nak beli baju baru sebab nak pegi DATE???
Untung la seronok nak pegi DATE esok kan...
Aku jugak lah kena tinggal kat rumah....
Dating dgn kucing2 je la kan kan....

Lepas shopping we all pegi KARAOKE...
Upah aku teman kan kakak aku pegi shopping
Kakak aku tu kalau pegi shopping byk sgt songeh dia..
Try 8 pasang baju belum tentu dia beli ye
Grrrrr
Ok karaoke time kan....
2 jam dia bg aku karaoke...
tapi dia aje yg byk nyanyi...
asal lagu aku je dia skip...
ni boleh mendtgkan kemerajukkan....
tak pe nyanyilah sampai pengsan..,.
aku merajuk lalalalaalala

lps karaoke...
nk pujuk lah tu..
ajak lepak mapley...
siap beli kek sekilo..
kemain...
sape nak habiskan??
Besday aku pun lambat lagi hah,....
Makan kek dan teo ais kat mapley...
mood now dah okay la kan...
hehe...

Sembang punya sembang...
Mak call...
aku agak mesti nak tanya bila nak balik...
Tapi....
Sebenarnya nak bgtau satu story yg sgt #Punchline
Mak: Dik, Ko kat mana?
Ni hah mak ada sesuatu nak bgtau ko ni..
pasal abg ko dgn bini dia...
Boleh diorang tak sedar..
pegi Cherating tertukar dgn beg kosong...
abg ko salah masukkan beg dlm kereta...
dia pegi bwk beg kosong....

AKU: gelak lah apa lagi..Bhahahaha.....Kebodohan apakah ini?
Camne lah abg aku tak boleh rasa beg tu ringan?
beg kongsi berdua baju pasti berat oittt...

Confident level kak ipar aku paling tinggi bila mak aku ckp beg tu tertinggal...
siap menafikan lagi...
beg yg betul dorang bwk....
sekali berhenti kat bahu jalan...
SAH! beg kosong der!!!...
masa tu dah sampai kuantan hokay!!!

Kalau dah situasi macam ni..
korang ingat laki bini boleh senyap?
haha..bertengkak lah memasing..
salah menyalah...
haha...
itulah lyn nape tak end kan panggilan...
kan mak dah dgr perbualan korang yg tegang tu hahaha
risau dah mak aku bila dgr dorang mula salah menyalah...

sebab situasi kebingaian ni lah aku & kakak aku kena balik rumah cepat...
kalau tak mau sembang kedai mapley lagi ni...

kes ni sampai ke telinga BAPAK ye...
korang punya hal..
Kami yg kena tahan telinga...
Aku rasa aku tak pernah tersalah beg atau pun tertinggal beg...
malam tu aje byk tazkirah bapak aku pasal "LALAI dan CUAI"
Kenapa...kenapa aku yg kena dengar???
Grrrr...

Malam tu jugak..
ada org tu WHATSAPP lah
luahkan perasaan bagai..hahaha
Tk boleh lupa sampai tua katanya...
Rasa macam bodoh katanya
Katanya lagi nak balik ESOK sebab pakaian tak berganti...

Bapak cakap: 
Dulu masa dia tinggal kat sabah...
Jalan jalan kat sana tak bwk pun beg..
nk baju je beli..
apsal tak beli je kat cherating?
Kenapa nak balik?
Buang masa lah pegi lps tu balik...
Rugi kata BAPAK...

Malam tu memang jd HOT KES ok!!!
Sampai org tu WHATSAPP lagi suruh hantar beg dorang...
Kemain GAGAH sgt nak pegi CHERATING dari NILAI
paling koman pun 5 jam oit nk drive tu..
Kete akak aku pun baru lepas eksiden..
Manusia yg buta tak nampak kemain 
besar kete akak aku dia boleh langgar....
Jdi mmg tak confident nak hantar beg tu...

Kak ipar aku bg cdgan..
Hantar beg naik kereta Hyundai i10 dia
Kami ikutkan mmg tak nak bwk kete org pegi jauh2...
Sampaikan we all nk call agent sewa kereta lagi...
Tapi bila si lyn suruh pakai kereta dia...
kami mempertimbangkan lah...
walaupun pada asalnya kami nak hantar naik bas je...
tapi BAPAK aku tak bagi kebenaran
nanti kami ni mcm KACAU plak honeymoon mereka...
Tapi nak buat mcm mana...
tak kan nak biarkan dorang balik..
Mood mesti kacau bilau
CAMNE NAK HONEYMOON gitu

Malam tu jugak bertengkak2 sebab nk tlg hantar
lyn pun ckp bilik sblh dia ada kosong...
BAPAK aku pun setuju lah benarkan aku,mak & akak 
pegi ke CHERATING hantar beg
Besar tak pengorbanan masa dan tenaga KAMI utk mereka?
Logik tak klau korang pikir kami merentas pelbagai Mahabahaya setiap perjalanan?
demi nak happy kan pasangan tgh HONEYMOON...
Setiap persinggahan...
Kami Check condition kereta lyn
supaya tak rosak dan sebagainya...
Walaupun hampir 2x kami nyaris mengalami kemalangan atas kecuaian org lain..
Nasib akak aku terer bab elak mengelak...
kalau tak..mmg kat spital dah...
org tua tua kata 
kalau ada kejadian mcm ni ada sesuatu bakal terjadi..
tapi kami dah berada dlm perjalanan
kami teruskan jugak
semoga semua dipermudahkan

Bertolak dari rumah pukul 8 pagi
BAPAK aku dia yg tinggal kat rumah dia plak bising2 macam nak pegi...
Tergesa-gesa dah kenapa?
Macam PANIK plak we all nk tolak lambat...
Last2 bathroom equipment & pin tudung tertinggal 
kena aku singgah pegi beli...
adoiii



kami sempat singgah kat R & R Temerloh
perkena ikan patin & baung masak lemak tempoyak
sodap wehh...tapi agak mahal jugak kot...
Ikan Patin biasa- RM7
Ikan Baung sangkar RM8
Ikan Patin Buah RM11

sekali sekala lalu boleh lah makan..
dulu aku study kat kuantan ni tak plak selera aku
terhadap Ikan Patin ni hahaha...
skrg ni kemain suka lagi..
mahal gak patin dia tak sampai sekor tu RM7
lebih baik beli kat pasar masak sendiri dpt sekor hahaha

1 tengah hari baru sampai Cherating...
Jalan ada kalanya jem...
adakalanya lancar...
Paling jem kat MRR2
Makk aii macam siput kete bergerak...

Happy sgt pasangan pengantin baru beg dorang dah sampai
Kami dah mcm keje "NATIONAL CURRIER" Plak...
NATIONAL CURRIER pun amik masa nk sampai...
kami satu hari je...haha

Plan awal kami nak bermalam kat ANNEXE HOTEL Kuantan...
Tapi pasangan pengantin baru suruh
 bermalam kat sebelah bilik dorang yg kosong tu..
Setuju je lah...

ptg tu kami habiskan masa kat LEGEND RESORT CHERATING je
Dulu aku penah pg hotel ni masa zaman study kat IKIP KUANTAN.
Lyn ajak berkubang..ehhh mandi kolam...aku pikir pasal laut je...
nk mandi laut boleh??tapi why tak de sorang pun nak mandi ptg tu?
LAst2 kakak aku bwk mandi kat tepi pantai je...
macam mandi pasir je aku rasa
Lyn dari takut2 nak join tu last2 dia pun join bahahaha....
Pesal abg den tak mandi tah...dulu kocik kocik kemain suka berkubang kek sungai..laut..parit..ehhh parit tu jernih ye hahaha....

Sebelah malam plak...
makan time..
apelagi menu berunsurkan seafood lah...
Lyn blanje wehh...
nnti aku blanje ko plak ye...
terima kasih blanje kami...hahaha
Malam plak aktiviti berkaraoke pun ada...
aktiviti berlepak tepi pantai pun ada..
tp aku dgn kakak aku je lah...
mcm seram plak rasa malam ni hahaha
lps tu tido time..
Bilik ekon sejuk baq ang!!!


Comments