Sunday, August 3, 2014

Selamat bertunang Ejat & Asma

Akhirnya pada tanggal 3 August..Cousin aku ni dah di ikatkan pertunangan dengan gadis pilihan...Tahniah dik!!!....Ejat ni anak Pak Ngah aku....Anak anak pakngah paling advance bab kawen ni hahaha....Anak anak buah pakngah yg lain tunggu turn je lagi hehhe

Alkisahnya cousin aku ni nak masuk latihan Kepolisan kat Sarawak...Jadi tak nak Gadis tu di pinang orang..dia anta risikan dgn bertunang...kira dah COP...Asma ejat punya okey haha

Sblm 3 Ogos tu pak ngah datang rumah..nak jemput abang Long dia...Bapak aku...Join konvoi meminang kat Taman Sri Rambai,Melaka....
Bapak aku yg sulung kena lah wakil dari adik beradik dia....adik beradik yang lain tak dapat follow...ada masalah masing-masing....kalau bapak dah pegi...anak anak wajib pegi jugak...kira "Holiday" aku satu family lah ni...

Pak ngah & family gerak dari Pedas,Rembau
Aku & Family dari nilai....Kami gerak lebih awal dari Mereka.Sebab nilai ni boleh tahan jugak dia punya kejauhan tu....Kami bawak 2 kereta..konon nak bercutikan...abg aku plak kena keje keesokan hari so dia kena balik awal....
Bapak aku bawak kembara merah aku jalan dulu...Aku,mak & abang aku lepak mapley isi perut dulu hahaha....

setengah perjalanan baru dapat jumpa kereta bapak aku bawak tu...itu pun jumpa kat RNR Ayer Keroh..Gila laju bapak aku bawak kete "4 wheel Drive"
Kami makan lagi hahaha....lunch plak..tadi mapley bekfest kihkihkih


Dari RNR terus la pegi Taman sri Rambai tu...Tapi masa kat lebuh raya AMJ..tetiba kete kembara aku tu meragam plak..tak boleh start...hampir sejam jugak tersadai tepi highway tu...masa tu dah nak sampai pun rumah tunang ejat tu...Menduga betul...Kebetulan ada satu family ni MPV dia pun ada masalah..tayar pancit...
Datang tegur nak tolong..tapi sebelum tolong dia nak pinjam "Jet Tayar" aku...so bagi pinjam...lepas selesai prob mereka...beriya plak nak tolong kami...terima kasih encik & family yang pakai MPV no plat CBT 7655..siap call cousin dia utk repair kete kami....Kami sangat terharu dengan pertolongan anda sekeluarga..!!Salute...



Lepas kete dah ok..baru gerak ke Masjid pertemuan Rombongan keluarga ejat...
Nampak gaya kami sampai dulu...jarak 4 minit je hehehe
Pak ngah & family pun tiba....
selesai solat zuhur...kami terus pegi ke rumah tunangan ejat....


Cousin sebelah Ibu ejat...Aku pun tak kenal...haha...
bagus sangat kan tak kenal...cuba tanya mereka kenal tak aku?pasti mereka tak kenal jugak kihkih...selalu sgt jumpa kan...jumpa pun time kenduri kendara je mana nak kenal....


Kebetulan sama plak kaler tudung aku dengan dinding rumah Asma ni (Tunang ejat)...hahah....Time majlis ni abg aku yang jd photografer...abg yg kejam...camera aku tapi tak nak amik gambar aku....itu kejam ye..time aku nak nyelit je abg aku ckp 
"weii ko ni asyik ade je la...nanti aku snap la gambar ko"
Hampeh...dia cakap kuat2 plak tu..padehal camera tu kan macam aku punya je...grrrr


Mereka bergambar bersama...belum kawen tau!!baru tunang..tapi nampak macam dah kawen kan...pattern org skrg...Time bertunang pun lelaki turun rumah perempuan...kalau dulu..lelaki tak di benarkan masuk atau bergambar berdua,...haha...skrg zaman dah berubah...semua boleh :D

Lepas selesai...kitaorg balik terus ke NILAI sebab tak berani nak Stay Melaka tu sebab takut kete prob lagi hahaha....



No comments: