NILAI-MUAR utk FITTING

Aku & Mak kena temankan big bos pegi fitting baju kawen sblh perempuan kat Muar,johor...Terkejar kejar buat fitting last minit...Esok nak fly balik ke sri lanka...dah kena bertugas semula...Hah...kena lah dtg harini..kalau tak bila lagi..Abg aku akan balik utk kawen je nanti..itu pun smggu sblm tarikh nikah...Utk 3 bulan ni masa utk pening kepala secara berjemaah dari penyediaan baju kawen...setting pelamin dalam dewan..Diskuss catering..itu ini semua dah settle...tinggal utk brg hantaran dan ghubahan hantaran...Kalau masa tunang kami beli siap je...Kali ni aku nak tolong ghubah haha....Nanti claim sila bank in ke akaun saya ye...

Perjalanan dari muar ke Nilai tak jauh mana pun..2 jam je...abg aku bawak kan apa ade hal...120km dia hentam..kali ni aku tak nak duduk dpn aku nak dok blkg nanti kena marah lagi sebab aku tegur dia bwk laju...salah ke aku tegur?120-140km dia bantaii....tu persona bukan ferrari..kali ni mak duduk depan banyak kali kena marah sbb bwk laju hahaha...padan muka!!!!

Gerak pukul 2pm..4pm kami dah sampai rumah tunang abg aku...Sampai2 je bakal besan mak dah siap hidangkan mee hoon goreng dengan air...Makcik ni macam tau tau je aku kebuluran hahaha....sedap makcik masak mee...saya nak tambah tapi malu sebab semua pandang saya je...buat buat kenyang la...hahaha....

tgh2 makan tunang abg aku pun sampai dari JB...Ahad kan jb keje...tunang dia cikgu Sekolah....makan la sekali...selesai makan..terus pegi bandar muar...fitting baju kat "SALINA BRIDAL & BEAUTY" cantik butik tu..rumah di jadikan butik pengantin....Time for fitting...time for rasa nak Zzzz je...hahaha....aku kurang minat bab baju ni...lelagi tak ade kena mengena dgn aku kan!!aku teman je....



Serius Mak aku & bakal besan dan bakal 
menantu diskus pasal concept baju dgn kak salina...

tema bukan kaler ni yaa...kaler lain...Purple Light..ni just nak amik ukuran semula...
ntah macam mana ada misunderstanding
Kak salina ni buat baju melayu raihan utk abg aku....
Maktih aku ingat baju melayu biasa yg cekak musang tu...
skrg kan baju melayu update dah macam coat pegi keje tuh... 
hahaha....lawak lawak...


kenalahh kak salina ni Outer balik baju sepasang utk lelaki ni...
Baju sepasang utk perempuan pun kena buat semula yang lain...
lebih kurang kesilapan dgn lelaki jugak...
tetiba tak sedap plak di pakai...
Nasib kak salina ni sabar..kesabaran yg dia ada..sanggup nak buat semula..
beli kain lain..buat balik baju sepasang lelaki perempuan....
saya salute usaha dan kesabaran akak...saya bukan jenis tak sabar tapi saya tak sesabar kak Salina..itu pasal saya bukan seorg tukang jahit hahahah

Dia kata dia macam hang tuah....Tapi aku tgk macam hang jual buah..haha
segak abang den...memain lak dehh...ni gambar bukti kat ayah aku kami pegi fitting baju kawen...bukan dating heheheh


Comments