Hari Hot Sedunia ke hari ni?

Hari Hot Sedunia ke hari ni?semua cakap dgn aku nak marah marah..dari opis sampai lah kat rumah..adoii..lagi hot bila Pihak TM tak dtg rumah repair kerosakkan Internet..Katanya setelah buat report akan dtg repair dalam tempoh 24 jam..maybe sebab selasa tu Cuti Hari Wesak jadi terpaksa lah aku tggu lebih dari 48 jam...Parents asyik bising2 je suruh settle kan bab kerosakkan tu..Pressure ok!!!....Sekali lagi buat Report...katanya hari ni sampai...Urmm..Nasib dia sampai time aku dah sampai rumah....Tapi yg lagi double hot...Technician TM tu dtg berlenggang kangkung je..Aku rasa aku dah report kerosakkan Modem...dia boleh dtg dgn tak bwk modem baru..Iskk...Kata salah seorg dari mereka...Modem under TM tak de stock...kalau nak jugak 2 minggu lagi baru sampai..Katanya kena beli sendiri kat kedai...Kemainn lagi..awat masa aku buat report tak ade plak...seorg pon cakap beli sendiri modem baru?adoii...kalau lah ckp 3 hari lepas kan selesai tekanan aku dalam tempoh 3 hari tuh...

1st register Internet masa aku umur 16 tahun....8 tahun kemudian...modem rosak...tahun 2009...so Technician datang check kata modem rosak...Tapi aku salute lah...Dia siap bwk lagi modem baru..kan senang macam tu...dia setup apa bagai semua...aku byr dan tau tau dah siap je....Aku bukan nak free pon..aku nak senang je..tu kan keje korang...keje aku bayar bill tiap bulan je...Nak jadikan cerita paling bertekanan tinggi..lps technician tu blk..bapak aku paksa2 lak pegi beli kat kedai haritu jugak...adoii..aku kepenatan ok..baru balik keje dah kena keluar beli plak...macam lah esok tak de lagi....sabar je lah den....

Carilah modem kat kedai PC yang biasa aku pegi...Apa apa barang komputer memang aku suka beli kat kedai uncle tu...cina paling jujur yang pernah aku jumpa bila jual barang komputer...melayu pun tak sejujur dia....memang puas hati....Lepas gedebark gedebush belek2 modem dalam kedai tu akhirnya aku beli lah TP-LINK punya jenama..siap setting bagai dgn pasword yang bpk aku bagi...Rm115 terbang satu hari...Balik rumah je..try pasang..tak jugak boleh...call TM...nada dia pon dah marah marah...haha..sape tah marah kan...bg arahan pada aku yang tak terer sistem komputer ni...Facebook aku terer lah..apa biji butir dia sebut pon aku tak faham....last2 bila dia check rupanya pasword bapak aku bagi salah...adoiii kena running pegi kedai cina tu balik..reset pasword....Nasib uncle tu sporting...reset tak payah bayar..Glurppp..thanks uncle....return home...pasang balik baru ok...tapi bapak still bising2 jugak..kata dia kawan dia beli modem jenama D-Link tu terbaik...so aku dah running semua kedai tak de D-Link apa lagi aku nak buat..neli TP-Link lah...janji ada LINK blkg tu...haha..bapak oh bapak...hari2 kasi aku fening..lama lama lepas ni aku kena pegi YUN NAM jugak nanti ni..gugur rambut sebab tertekan...

Skrg modem dah canggih...dulu wireless & modem separated...tapi skrg 2 in 1....bentu modem pun pelik2..macam ikan pari pun ade bahaha....so bila dah boleh online ni tenang sikit jiwa aku... 

Comments