KLINIK GITAR RODY 5 APRIL 2014

Entry ni pon almost eksaited jugak den nak naip ehh...Korang percaya tak aku pegi Klinik Gitar Rody Kristal?
"Rody Kristal" 


sound check

korang kenal tak?Alaaa..Gitarist cecomel tu..umur dah 28 tapi muka dia baby face tu..hehe...org ckp muka dia dgn aku mcm seiras...dulu Iqwal hafiz pon cakap camtu..ohh yeahh aku dah jumpa wajah yg ke 3 seiras aku..ade lagi 4 tak jumpa lagi =-=

Aku join klinik ni pun bukan apa la sangatkan..saje bagi positif support pada pihak penganjur..Kira adalah KRISTALOVERS gegurl dtg mewakili kan...Yang lain wasapp tanya pegi ke tak..semua kata tak...so aku blaja kurangkan rasa malu yg menebal ni pegi blaja teknik & tips gitar...



Session aku start 2pm..ada blah ptg 5pm tapi di tangguhkan sementara?kata penganjur rody ada urgent matters ke urusan yang tak dpt di anjak kan...camtulah kot...Aku dtg dgn Aby..bukan Aby abadi yaa...ni Abygilerz hah camtulah nama media sosial dia...Aku kenal minah ni masa zaman Myspace lagi..Dia rajin wooo...Buat myspace utk Kristal lagi...Hebak!!!

Pasal Myspace jugak dlu dia mcm dingin sikit dgn aku...pasal aku remove kan gambar anggota yang dah keluar..urmm...aku bebudak masa tu..dia marahh ohh...tachink jugak lah masa tu..tapi aku tak nak lah terasa tachink lama lama sebab silap aku kan...walaupun kkdg dia mcm ade perli2 sikit takpe aku ignore an je..silap aku kan..tak amanah ;)
Skrg saya dah besar...Aku kena pikir byk kali sebelum buat sesuatu keputusan...Sama ada baik atau keburukan hehe....konon matang sikit la...

lps bertahun2 terpisah dgn dia..dia bole cari aku kat pesbuk plak..org dah add kan...kita approve lah jgn sombong..Aku tau Aby ni minat rody dari dulu..dulu kkdg macam jeles jugak bila si mat rody tu berkomunikasi dgn aby ni..padehal aku yg kenalkan page tu kat kristal...(jgn layankan mood terumbang ambing kanak2 ribena ni lalala) Tp tu masa den xmatang skrg den xkesah la..nak tungang guling golek pun den xkesah...Lupakan yg lama bukak buku yang baru...Kelahiran semula kan...

Dua org ni sudah berpunya ya..mereka penganjur program ni...
Kak sheila & Kak fena..big bos..tuan president abg lan sibuk show kt nilai ;)

1st tau pasal event ni terus contact Aby.."wei nak join tak klinik gitar rody?" Dia memula cakap tak bole sebab keje..lps di anjak kan lagi dari tarikh asal..akhirnya dia dpt lah join..semata2 nak jumpa rody kot kan hehe...

Pada tarikh tu Aby,mak & adik dia yg amik aku kat lrt..Aku kalau sorang pon xkisah..Bole jgn kaki singgah nyinggah Wangsa Walk..Tapi org dah pakat nak jemput kat LRT aku ok je..lagipun dorang tak tau tempat tu kat mana hehe...Ikutkan aku xreti nak jln mana bila naik kete..biasa aku short cut blkg wangsa walk je..Nasib mak Aby sporting...kalau bpk aku tu mau kena sepak sekali haha...


Puan Cik Penganjur, Kak sheila ;p

Sampai sana around 1.45 kot..Sampai2 je jumpa kak sheila..wife lan kristal...kak sheila ni peramah tau..Hati pun banyak baik..aku ingat tak wujud dah insan macam dia tu hehe...t.kasih kak sheila atas usaha memberi jalan pada KLS mewujudkan garisan lurus antara Peminat dan artis..Usaha akak ni paling bermakna bagi saya =-=

Selang 2 minit Rody & pembantu dia pon dtg..ada acap sekali..sempoi je bebudak kristal ni..Biar nampak sempoi jgn poket kosong ;D Rody kristal ni baru 28 tahun dah pakai Honda City...Akak aku 35 baru dapat pakai...Untung lah Gf Rody hehe...Pandai simpan duit ini budak!!!

Klinik gitar ni sepatutnya start 2pm..tapi sebab tunggu 2 org lagi dari perak & johor 2.30pm baru start...Masing2 bwk gitar..Aku tak de la bwk sbb ritu tanya penganjur kata tak payah..so aku lenggang kangkung aje la...sarat aku nak bwk gitar dari KTM Nilai-Klsentral-LRT Sri Rampai-KLSC Wangsa maju wehh...


Doktor rody ajar scale kat fret gitar

Seronok jugak tgk Rody jd guru..Dia ajar laju sgt..yela nama pun 3 jam je kan...Aku kalau xde basic memang tak faham lah dia maksud kan...Dulu aku masuk kelas muzik aku blaja scale Appergious..melodic minor..minor harmonic..minor natural...Tapi yg dia sebut Chromotic ape bagai tu xpenah dgr plak...haha...


Rody tune kan gitar fans tu =-=

Aku jenis hafal kord tapi tak tau ape benda nama klasifikasi nya...Aku skrg ni lama dah tak pektis so lupa lah..haha...

Tapi ada yg rody ajar sama mcm cikgu khalid ajar...selain pelik2 td tu Rody ajar cari kord dalam Am..dia solo 3 minit dalam kord Am...pjg woii 3 minit tp dlm kord Am je..So persoalan aku selama ni terjawab camne nak cari kord dalam Am "A-B-C-D-E-F-G"Semua major tak de flat...Nak solo macam dia kena ingat lah kord2 kat fret kan.. :P kalau x memang tak jd apa lah...



Cik Aby Bosan lah tu..main hp

Lagi rody ajar cara plucking..tempo ikut beat...Vibrato..Tune gitar..Fingering..petik up down..cara plucking..swap..tapping...semua dia ajar sekali lalu je..Aby jgn ckp la dia dah mcm bosan melarat2 haha...Aku kat belakang seronok2 dgn dlsr je..amik gambo...Rody pandai dia nampak aku berlenggang kangkung dia suruh jugak aku mencuba..ketaq nokk!!!...Aku setakat easy kord ok lah...masuk scale..mati woo...Tapi rody kata "aimi cuba lah..bukan ke dah biasa main? Belambak video kat youtube..."  Ohh Makk aii camne plak dia tau aku upload youtube ni?rody tgk youtube aku?gurlppp..sogan lak aii.....Rody kata lagi "awk bole tp kurangkan malu"=_= ...Gila x malu..aku petik gitar dpn rody kot...rody woii...Asyik mention aku je..rasa mcm nak balik kahkahkah....


semua peserta dpt sijil..yeayyy

lepas kelas tu..cehh mcm sekolah plak...time for makan makan kat restoran makan stesen...ada lah jamuan sikit...14 tahun minat kristal tu lah 1st time aku dok makan sblh rody kristal wehh...aku lak mcm terkejut ehh rody ke sblh aku..makan pun sopan2 je...mmg xpandang sgt pon sebelah...haha....sblm balik sempat possing sekeping dua dgn dia...wajib yee...:P


Sebelum balik possing dlu..time ni xramai org leh la bergambar kalau x tu tak pernah berkesempatan...ramai peminat..ehh nampak x baju aku tu?Kristalovers ok!!

kelas xbosan..rody pandai melawakk yee...selalu aku tgk dia serius je..dia kalau muka masam ke x senyum ke ada lah yg xpuas hati..tapi masa that event aku baru nampak dia yg sebenar..syabas rody..tahun dpn buat lagi..pasti sy x join dah :P
Aku pon nampak dia punya minat mendalam main gitar tu di sokong oleh family sampai dia berjaya sampai skrg..seorg yg sgt fokus..plz la jgn main2 mau kena sedas haha..Kalau lah Mak & abah bagi aku main muzik dari dulu ke..skrg ke mungkin aku tak kurang hebat mcm butterfly...tapi masalah problem nya parents aku sgt tidak memberi pelepasan yaa...bg dorang tu semua tak elok...tak ada masa depan...urmm...sian x kat aku?bila nak perform je..parents tetiba cakap pasal hukum hakam..so kat utube aje ler..tu pon lama x cover...skrg macam dah malas...sebab parents ni x faham minat aku...terpaksa lah follow minat dorang je...

__________________________________________________________________________

KOLEKSI VIDEO KLINIK GITAR

Comments