KERANA SI MERAH

Kerana si merah ni aku terpaksa tunggu bas utk balik rumah amik kete satu lagi dan bawak jemput bapak aku...urmm...Gila lah dia boleh rosak plak time tuh...Aritu rosak kat stesen minyak nasib ada adik adik keje minyak tu tolong tolak dari belakang...Tolak kete auto tak sama dengan manual ye...Auto ni bila enjin mati secara automatiknya lah jugak stereng dia lock...sob sob...Nasib tak berhenti time tengah berjalan kalau tak...Wallahualam lah...tak dapek nak membayangkan....

Kali ke 2 dia stop bebetul depan kedai buah...terpaksa la aku tunggu sejam lebih kat situ...tunggu bapak aku datang...bapak plak dari Shah Alam...Waaa.....Perut lapa masa tu tak lalu nak makan buah hahaha...Sampai aku kata Cik merah kalau nak rosak plz la rosak kat KFC ke Mekdi ke...Mamak ke...bole aku ketedarah kurangkan kepanasan hati..ni kedai buah apa ada???Nak potong buah pakai gigi?cehh...



Kali ke 3 ni dia stop lagi...Tapi dah boleh senyum sikit...bebetul berhenti depan restaurant Nasi ayam ye...haha...macam tetau aje lah si merah ni...aku tgh lapar baq ang!!! Makan dulu dan menapak ke bustop...tunggu bas dtg sambil di hon hon oleh bro & uncle teksi..tak nak naik teksi mahaiii....umah aku jarak 15 minit perjalanan dia bantai RM18 tau!!!erkk...rela lah naik bas sepang-KLIA-Nilai tu lagi..yang alaa alaa naik bas zaman sekolah dulu...dgn seat tercabut...tak de kusyen nya...loceng terkeluar dgn wayar tapi masih boleh tekan...dinding dlm bas bermacam wish of love and lain2 la...erkk....Bertahun tahun siot tak naik bas...last naik umur 18..skrg 28...10 tahun tak naik bas balik rumah....Pengalaman yg penuh kesabaran....Hari lagi sabar lah kena bayar repair yg lebih kurang 1K tu..adoiii dompet koyakk ke hilang 1k kat si merah je...dah boleh amik tempurung kelapa dok tepi bus stop sambil buat muke seposen...papekedana...

Comments