CHEF FAZALINA & DIRIKU

Kesibukan melanda diriku so aku yang dulunya rajin mengupdate entry terbaru dan terbaru..kali ni tetiba tak rajin dah..ehh bukan tak rajin tapi sebenarnya tak berapa nak sempat...Sibuk dengan siapkan tempahan biskut lidah kucing yang makin hari makin banyak....Alhamdulilah rezeki wehh...

Baru tak baru 22 march aritu aku dapat sms dari seseorang...Almaklumlah hp aku kekadang bengong sikit aku dah key in save pun nama tak keluar....hp canggih pun lama lama boleh pening hahaha....Hah nak tau aku dpt sms dari sape?Aku dapat sms dari Chef Fazalina Azmi (Chef Selebriti)...perghhh gempaq sehh..aku minat dia tuh...Dia sms nak order biskut lidah kucing 30pcs...Disebabkan aku punya hp mengila aku call lah nombor tak bernama tuh..bila dengar suara dia aku dah rasa macam nak pengsan pon ade..eksaited bebenor....Sampai tersasul sasul...aku memang macam gini ye..Darah gemuruh orang kata...Almaklumlah chef yg aku minat beli biskut aku.. gila tak ngelabah??Siap turun nilai plak lagi...Dia ada show masak kat Alamanda putrajaya mlm tu...so petang dalam 6.50pm aku tggu dia dengan penuh debaran kat dataran nilai....Kalau aku dapat keluar lah malam tu nak je aku heret sekali akak aku pegi alamanda...

Dia dtg dengan family..suami & anak2...suami dia menyokong penuh minat isteri sebagai chef...salute bro!!!anak anak pon sama...Aku boleh katakan mereka satu family sangat sporting...nasib jumpa kejap je kalau lama entah bape banyak lagi aku tersasul loghat nismilan...hahah..

Sape yang tak punya minat macam aku ni mesti uols rasa nothing kan?tapi aku rasa ni sangat bermakna oiii....Sape terlibat dengan masak masak ni korang akan ada idola korang sendiri...Macam artis jugak idola aku KRISTAL...dah senyap arini masak2 punya story je hahah.....masa aku gila gila study masak kat kolej dulu idola aku chef ismail...mesti ramai nak tau nape tak chef wan kan?tah la aku pun tak tau nak jawab hahhaa...tapi aku memang suka style chef ismail..Chef abdullah Exec chef Singgahsana Hotel tu pun aku angkat dia sebagai idola...merangkap bapak angkat zaman study...dia ingat ke tak aku lagi...dia ckp aku comel mcm anak dia...yolah tu!!!!Lama tak contact bapak angkat lupa terus haha...


Nampak tak macam malu malu kucing sikit?hahaha....
masa ni den gigil sikit kahkahkah...



Chef Fazalina Azmi ni ada keluarkan buku masakan dia sendiri tau..Hebatkan...dulu aku pun teringin nak buat buku masak..tapi tak tau nak tulis resepi lah kan..manjang kebas resepi internet je bahahaha....Aku ada semua buku masak dia..tapi setakat ni ayam panggang dia je aku baru buat...bukan apa kat diri aku ni tak leh kikis susah payah cari resepi tapi dah dapat malas nak buat...hehe...rajin tu dtg 5 saat je pon hahaha...


Ni antara buku buku dia...ada penambahan lagi...ada resepi utk lepas bersalin pon ada...boleh dapatkan kat kedai buku..dulu masa 1st keluar nk dptkan pon payah..tak sampai nilai lg kot...sampai aku beli dgn chef ni..pastilah ade autogerap ok..pengsan lagi...

skrg ni plak mydin dkt ngan rumah pon dah ade...dulu kemain payah lagi cari..seminggu 6 kali pegi cari kat kedai tak jumpa2..sarat kebingungan kepala ni nak cari buku2 ni...pada yang nak blaja masak tu..utk parents..suami...boyfie korang bleh la test resepi ni...pasti jd punya!!!

Kalau yang bebetul minat masak tu korang singgah je kat page dia...macam2 resepi ada...antara korang nak buat dengan tidak je....Rajin dengan malas je..hahaha
https://www.facebook.com/ChefFazalina kot kot nak mintak tips pon aku rasa chef ni boleh bantu korang...

Aku lepas balik jumpa dia...muka ada senyum, bapak pon perasan...urmm....Macam aku jumpa jalaludin hassan depan2 jugak lah rasa nak pengsan haha...bkn minat sgt tapi mcm batak sikit...almaklum lah den budak kampung je...Nasib kenal kristal dari zaman kanak kanak tak lah berapa nak pengsan kalau tak payah jugak kristal kan...bukan boleh angkat aku ni...kena pakai kren lah....


Comments