SUPERSTAR IQWAL

iqwal...aku suka dengar suara dia ni...padu dan jelas...Dari dia kecik dia dah cover lagu orang..syokk ohh...suara dia kemain nyaring lagi...semua keynote pecah tekak semua dia dapat..dia nyanyi selamber badak je...sedap der...sampai melting aku...sampai aku google la kot2 dia ade media sosial...aku suka dia cover lagu ni...





lagu ni siap aku save dalam hp...tukar hp pon aku still save jugak lagu ni...haha...aku rasa fresh telinga aku dengar suara lepas dia ni...Lagu ni paling susah nak nyanyi yee....kalau nyanyi pun pecah sane sini...kahkahkah....

satu lagi aku suka lagu ni....masa ni dia kanak-kanak ribena lagi....manja mama dia lagi kihkih...hope iqwal xbaca kihkih...


Agak lan kristal masa umur macam ni pon xsesedap suara iqwal kot..haha...
maafkan sy abg lan :P
suara dia sangat lepas...sedap ok!!!suara idola kecik..bintang kecil pon xdpt tewaskan iqwal kot...aku rasa suara dia "ISTIMEWA" pada usia 12 tahun...

Lepas dia nyanyi lagu orang...dia nyanyi lagu dia plak....awesome ok...umur 12 dah cipta lagu sendiri....aku umur 12 main teng teng lagi...kalau korang amati bait bait lirik tu..boleh nangis wehh..walaupun parents aku x divorce macam lagu ni...Maybe pencipta lagu ni touching sgt parents dia divorce sampai boleh siapkan lirik sesedap ni(meleleh air mato den)...Lagu ni tak silap single kot..tapi lagu syahdu bila duet...merdu suara budak perempuan ni...Dayang Nabella....Rasa masa ni iqwal 12 tahun..budak perempuan ni ada dalam 10 tahun kot....budak pompuan ni kakak kepada didi astilah...peserta idola kecil tu...yg genit2 kurus kerempeng tu...


Dia besar sikit lagi...kalau tak silap aku lah..umur 16 tahun kot...
(aku ni sejak dua menjak ni lebih jadi pelupa...faktor usia kot kihkih)
Dia menang 4 Pingat Emas, 1 Pingat Perak dan 1 Anugerah Industri Hollywood dalam  World Champion Performing arts Kat Los Angeles...
Hebat kan!!! Dia nyanyi lagu ni rasanya....Padehal aku rasa lagu ni biasa2 je...tapi orang luar lebih menghargai hasil seni malaysia...Tapi aku rasa lagu ni sgt bertenaga bila iqwal yang nyanyi...Terbaik!!!

Ada lagi satu kelebihan dia..dia boleh nyanyi kan lagu dalam 16 bahasa...faham betul2 yee..dia boleh nyanyikan je...bukan boleh bertutur....tapi aku rasa dah dia hari2 nyanyi lagu tu mesti dia boleh menguasai bahasa dari 16 bahasa yg dia nyanyikan tu...
Kalau suruh aku memang takde bunyi lah lagu nya....


Lepas2 dari dia balik dari LA ni..dia aktif dah rakam lagu dia sendiri...
Kategori lagu dah besar ni lain sikit dari dia masa kanak2
nampak lebih kepada R&B Pop ballad...kpop pon ade hehe...


Antara Lagu pebret aku utk kategori IQWAL dewasa ni:

Sekelip Mata 


 Rania (Melayu)


Cukup Cukup





Rasa aku ni je kot....aku penah bwk lagu Indah masa performing arts kat seremban dulu..org ingat lagu aku...haha...lagu tu sememangnya best..tapi why x meletop lagu tu xtau la...buta seni kot hahaha..opss..sensored!!!



BAKAT



Iqwal ni selain menyanyi dia ada bakat main Gitar,Piano..Drum..tu pasal dia boleh cipta lagu sendiri....hebat2...



Lagu ni iqwal nyanyi lagu dengan PAPA dia...Mel ex Wings...dulu rockers bapak dia ni...Lagu semalam yang hangat tu lagu peberet aku...


Aku suka Terukir Di Bintang Style iqwal ni...xrasa mengantuk ;)
Patut muzik2 dlu yuna tak de iqwal yg nanyi...sedap!!!aku siap donlot lagi hahaha...
Kantoii!!!!



Ayam den Lapeh
Lagu kampung den...walaupun diksyen dia kelaut sikit tapi tetap sedap gilaaa....Teruja nak nyanyi sama...terbaik!!terhibur!!!teruja nak blaja main Ukelele plak...tapi mak dah bising...instrument muzik dah byk kat rumah 
sepah katanya


Anak kampung...Arrangement muzik yang ni pon sedap...Bapak aku paling suka dengar...siap kenal lak iqwal tu..tahun lepas iqwal penah nyanyi lagu ni kat TV..kemain lagi bapak aku jerit panggil aku kata IQWAL kat tv...erkk...so apa prob nye?hahaha 
Kalau aku pasang lagu ni..bapak aku nak dengar banyak kali...*sigh*



Kehilangan...ni lagu endon...sedap woii...dia nyanyi..Sila fokus pada iqwal je yee...ignore je gurl sebelah tu yg semacam tuh..dia menghayati lagu...almaklumkah pelakonkan...Aku suka kalau iqwal nyanyi lagu2 mcm ni...mesti meletopsss




Sandiwara Cinta Repvblik...Jujur jugak...bad melting der...suara merdu plak tu...piano dia pon buat aku cair...(aku akan beku kemudian)..macam dia buat lagi sedap dari penyanyi asal... =_=




Comments