Monday, March 10, 2014

STRESS

Hye readers!!!....dah masuk 2 bulan hujan tak turun2..kalau turun pon seminit dua dah berhenti....kepanasan sistem solar dunia ni buat kepala aku sakit berdenyut denyut....bila kepala sakit jiwa pon tak tenteram...pantang org silap sikit je mula aku nk marah je...sorry geng..sape kenal aku mesti faham dengan sikap aku ni hehehe...Kemarahan tu secara Automatik...lagi2 kalau ade sahabat2 yg aku dah terangkan secara terperinci tapi time tu dia buat selamba tak tau je...bila dah need sgt call2 aku time aku tgh bengang memang mendapat la....plzz laaa berikan attention...semasa dan ketika aku bg setiap penjelasan....Jgn tanya banyak banyak kali dgn jwapan aku dah bagi....Orang lain pun muak kot asyik tanya and explain perkara yang sama...Hilang kewarasan disitu..Hah nampak tak kebaranan di situ hahaah..maaf lah sape yang dah terkena....

Paling panas hati bila kawan2 berhutang ni...Boleh buat tak tau je...Boleh bertanya balik.."ehhh aimi berapa aku hutang..ehh bila aku hutang dgn kau?Aku bayar next week...next month next year!!!" gila tak stress...aku punya kesian kwn2 merayu2 nak pinjam.. janji manis nak bayar tapi sampai skrg mana janji tu?Pada kawan2 yg berhutang tu dah la aku call/sms/whatsapp korang xreply....Boleh x aku nak ckp..AKU TAK HALAL KAN????"Ade aku kesah...sesekali aku kena blajar jadi selfish macam korang...Jgn nk salahkan aku plak yee ini punca dari korang..

Satu lagi hal ni...pasal opis...aku rasa nak dekat 10 hari aku resign..still dpt call dari opis...kerani baru asyik call tanya itu ini...Bukan belagak...tapi same time aku ade keje yg penting...tgh drive...lps tu call byk2 kali lagi...adoii...Annoying tau tak...sekali dua maybe aku boleh pertimbangkan...tapi kalau one day dapat calling byk kali sesape pon leh meroyan....Dulu masa aku masuk opis tu aku "Kosong" ok...aku dulu chef masuk lak Business Administration punya karier...agak berbeza...tapi tak sape sape nak handle aku...nak guide..Aku boleh survive jugak...Benda ni kena independent gak..baru leh maju...Confident pon kena ada...Sentiasa ada logik akal...aku faham kerani tu ade perasaan segan...takut dgn bos dia tu...Tapi kena lah hadapi skrg ni...kalau nanti2 kau tetap kena tanya..kekadang aku macam kejam...macam malas nak angkat huhu..sorry wehh...Lagi satu mak aku pon kekadang bising2..lama dah berhenti tapi apa2 hal semua nak refer kat aku..terasa macam aku lak manager opis tu bahahhaa....

Kekadang pasal parents pon aku pressure...bukan my mistake tapi dia punya marah berserta maki macam aku punya kesalahan paling besar kat dunia...Time tu sEl sel otak aku tak mampu nak berhubung..stress yang amat....Aku rasa nak cabut kepala ni letak kat atas perut je..Semua kerenah org nak kena handle...kena jaga..kerenah aku camne lak?dari awal sampai akhir nampak tak aku memang tgh stress?

Semalam lagi stress...Balik dari banting je tgk cable telefon Internet aku dah nyembah tanah...Kebangangan jiran baru tu pergi tebang pokok secara membabi buta terus jatuh membawa bersama cable telefon tu ke tanah...Aku macam nak ajak bergusti dah nasib dia takde...Hari ahad kan..buat report TM pon isnin dia baru dtg...satu harian la hidup tanpa Internet...pasal telefon aku tak kesah sangat..masing2 ade fon sendiri...ni internet..bisnes aku pun pending...Lagi sakit hati ni...anak jiran sebelah nyebelah dgn jiran baru yg bebal tu ckp "Aimi..tadi sy dah tegur jiran baru tu...lps tu dia terus lari tinggalkan macam ni je" Apa perasaan korang bila tau dah buat taikkk lepas tu lari...menebal lah kestressan aku....lepas tu mak aku buat report kat TM..isnin baru repair....Dari pukul 4pm sampai 10 pagi esok tu tak sabar aku nak brain wash uncle tu..no istilah hormat kalau dia tak hormat dulu jiran dia ni...aku 28 tahun duduk situ tak penah ade problem...

Harini masa kontraktor TM dtg repair..aku jumpa terus dgn uncle tu...yg penting berlainan bangsa dgn aku...bangsa dia ni kat malaysia suka bikin kecoh...macam kera dpt kereta...Aku memula tanya dgn penuh budi bahasa...aku nak tau jwpan penuh berhemah dia...

Aku: Uncle ini semalam sape yang tebang??
Uncle: Sayalah...why?
Aku: "Uncle why u tebang pokok ni sampai putus i punya cable?"
Uncle: Putus ka?semalam tak putus...
Aku: Semalam memang tak putus...tapi saya punya telefon..internet dah tak boleh guna...kira line saya dah rosak la angkara u"
Uncle: i mana tau...
Aku: Macam mana u boleh tak tau?ini cable tinggi serupa KLCC ke?Dulu sy punya rumah ada 2 batang pokok kelapa...pokok rambutan...saya & family kasi potong sikit2...jaga itu cable...bukan macam u sekali tebang je...tak pikir kesan selepas tu...u uncle sudah tua..lagi tua dari i patut u kasi tunjuk sikap yang baik..kalau ini macam u jgn maraa laaa kalau sy xhormat u...
Uncle: &%**%$#
Aku: Saya sedih la dpt jiran macam u ni...u langsung tak perihatin sama dgn u punya jiran tetanga...sepatutnya when u dah buat salah u mesti jumpa saya mintak maaf...saya bukan nak bunuh u pon..cukup saja u mengaku u salah...u mintak maaf...
Uncle: (silent word)
Aku: rugilah sy dpt jiran macam u!!!! (lps tu bpk aku lak bagi brain wash) amik ko makan sabun penasihat!!!

Aku tak kesahlah readers nak cakap aku biadap ke...tapi kesabaran ade hadnya...aku bukan malaikat!!



No comments: