JUST MEMORIES: REST IN PEACE ... THEY'RE ALREADY DEAD

Kesedihan melanda...2 ekor kucing aku MATI sebab virus tak di kenali tapi berpunca dari JEREBU
Sape pun akan sedih kot...Bela bertahun2...Hari2 bagi makan...Hari2 sopping whiskas frieskiess lepas tu mati...!! *Sigh
Dah bwk ke Pet shop pon still tak boleh buat apa...
Kalau lah Veterina punya spital ada kat Nilai kan bagus...
Kkdg pet shop ni ade kelemahan dia...
XNak cakap nanti ade lak yg membaca sakit hati...
BIARKAN....




1st kali MATI si BOBO kucing ni dah berumur 6 tahun...
Lama dia sakit..sesak nafas..tak lalu makan....
Macam2 perubatan aku bg..termasuk bawak pegi PET SHOP akhirnya mati gak...
Tp apa yg AJAIB nye...One day ni aku keluar rumah dgn mak aku...Lupa pegi mana Ha-Ha
Sejam lebih tu aku tgk dia ok lagi...Dia boleh duduk pandang aku..
Dia mengeow lagi nampak aku....
Mak aku masuk bilik tukar pakaian kain batiknya....
Aku plak pegi dapur nak bg dia minum..Pakai push tiub tu..
Ape kebenda tah namanya...Sampai kat kandang dia tgk dah takde..sob sob..Dia mati siang Hari jumaat...so hari tu jugak Tanam depan rumah....
___________________________________________________




Genap 2 minggu lepas tu...Hari Sabtu plak....Kucing Fabret aku yg aku syg gila kat dia MATI....LUNA dalam kenangan...Kucing ni umur baru setahun setgh..Tapi kucing2 jantan kat rumah aku ni gatal nak berbini...so dia pi kerja kan LUNA sampai peknen...urmm...kecik lagi kot...Itulah aku nak pegi KASI bapak aku kata tak payah..kesian katanya!!!
Luna ni sakitnya sama dgn BOBO...sesak nafas...tak nak makan....minum pun kena suap...
Masa hari ahad lepas..aku tgk LUNA gelisah sgt2...aku dtg temankan dia...
aku usap2 bulu dia...plok dia...
Aku dgr suara dia macam merengek...sikit2 je suara dia keluar
lps tu nampak air mata dia berlinang...dia faham tak yg aku syg gila kat dia???
Aku lap2 bulu dia dari saki baki makanan yg aku suap sblm tu...
Aku sorang je yg boleh rawat dia...dia tak akan menolak..kalau mak aku 
habis kena cakar...maybe sebab aku close kot....
Ptg ahad dia asyik bangun...duduk...baring..
Muka dah cengkung...

Aku siap cakap "Takpe lah kalau LUNA rasa nak pegi akak tak kisah...
kalau itu yg terbaik..akak redha..luna pegi la"

Dia pandang je aku...Masa tu aku rasa macam kecewa sgt...sedih ok...
Tapi aku tak nak lah tgk dia sakit macam tu...sebab biasa dia aktif...
Patut masa tu jugak dia lahirkan anak dia..tapi anak dia xnak keluar...Aku nampak cecair keluar dari bontot dia...macam tembuni anak kucing tu tapi why anak dia tak keluar...
Aku nak tolong tapi mak aku kata jgn sebab aku boleh cederakan dia...
Habis aku kena tgk je ke?huhuhu...
Mak aku suruh aku tido masa tu...kalau tak aku asyik hadap LUNA je...
Aku pun tdo la...sejam kemudian mak aku macam cemas je bangunkan aku....
Dia kata dah lain macam...Uwaaa.....Aku plok dia lagi...dia ade suara merengek...dgn suara macam keruh..biasa kalau suara berkeruh tu.....aku tau dah dia nak pegi....
Malam tu mak aku cakap Kandang dia tu letak luar..kat posh kete...
Aku pun letak dia situ sambil temankan dia kejap..sblm aku masuk rumah utk mandi & solat....Lepas tu aku keluar bilik mak aku suruh bg LUNA minum air...aku pegi dapur cari push tiub tu...aku isi air...Aku sampai sangkar dia...hukhukhuk...
LUNA dah mati..dah keras..bila dia mati???Masa aku tgh solat???
Sob sob....Aku rasa macam Blank sgt...sampai kepala aku pun sakit...
Why aku dlu ade gak kucing..nape tak macam skrg...lain macam aku punya situasi & moody
Maybe sebab
LUNA ni ada sesuatu yg special...
Setiap aku pegi keje dia mesti dtg kat aku nak manja2....
golek2 kat kaki...
Kalau aku dah undur kete..dia dari gate melompat terus ke bumbung kete aku..jadi ade kelewatan lah sikit nak pegi keje hahhaa....kena turunkan dia dlu...Bila dah manja2 plok2...baru dia tak kacau dah dia tgk kete aku sampai hilang dari pandangan mak aku kata...
Time balik lunch pon si LUNA ni sambut aku...
Sob sob....!!!!
Time balik keje pukul 5pm tu pun dia sambut aku..golek2 depan kete..
mintak amik dia...bwk masuk kete...Dari dashboard depan ke but belakang dia ronda..last sekali dok atas dashboard....ni kucing 1st aku panggil nama dia..dia pasti datang...walaupun dia tgh main dgn geng dia..atau tgh ZZzzzz...dia tetap dtg..kucing lain jgn harap!!!Aku bebetul rasa kehilangan.....
Mood aku meracau....aku tak tau why...maybe sbb aku dok bertiga kat rumah ni..dah geng rapat aku hanya si LUNA tu..bila dah takde memang terasa kehilangan.....
Moga kau aman kat sana LUNA & BOBO aku syg korang sampai MATI

CAT LOVERs

Comments