Jelly Kelapa Mak Bikin!!

Happy Saturday!!!...
Mak mintak aku tlg dia buat jelly kelapa...yumm2..aku suka yang dah siap ;) 
Aku tak penah pun buat mendalah ni....memang xtau langsung nak buat....makan je aku reti
Kata mak ko kena blaja buat bende ni..jgn tau lantak je...
Opsss!!okay mak...kita buat same-same ye.."Apa yg penting kerjasame"!!1 heyy wonderpet!!!!!Wonderpet yg cakap camtu mak!!kihkih...so semua yang bermula disini...sonang yo buekk ehh....dah ade serbuk jelly nya dah xpayah susah payah nak pakai agar2 bertali2 tu dah..pakai je ready mix ni...bpe RM sgt pon!!!sonang pon sonang....sodap pon sodap...

untuk 36 mangkuk ni..
.memerlukan 300gm serbuk jelly kepala....
and 1 litter air kelapa and 2 litter air
 (air paip boleh..air masak boleh..jgn pakai air hujan lak hukhukhuk)
Masukkan dalam periuk dan panaskan sampai mengelegak....sampai tahap golombong2 paneh keluar!! =_=




keje aku tang korek-korek isi kelapa je...sebab aku cuba bukak pakai parang tak lopeh huhu...ni semua kojo omakk den laa...puehh den kapak-kapak kan kelapa ni tak gak lopeh....hilang macho!!!!

Lepas korek-korek isi kelapa tu letak lah sikit sikit dalam mangkuk kecik tu...
lepas tu baru masukkan campuran cecair jelly kelapa td...

tunggu sampai sojuk baru lah korang boleh simpan dalam peti ais korang tuhh!!!...Esokkk baru sodap makan!!! 





Taaaddaaa....siap untuk di simpan.....




Comments