BISKUT LIDAH KUCING PELANGI

Pemes sekarang ni biskut lidah kucing pelangi ni...Aku lama dah teringin nak cuba...Tapi kata kawan2 kena ade loyangnya baru boleh buat...urmmm....Setiap kedai bakery aku pegi cari tapi tetap takde....Google online..ada tapi apesal mahal bebenor loyang bodoh2 je kot bukan non stick ke ape sampai RM40-75 yee...Gamaknya pendam rasa lah nak buat...sampai la satu hari ni mak ajak pegi kedai bakery yg sama aku cari aritu...mak aku nak beli serbuk agar2 kelapa...Mak tgh sibuk2 usha...aku usha satu kedai jumpa plak loyang ni..Murah aje ok....ade 32 lubang tu baru RM 18..ni online nak hentam sampai RM40 apekes...kot beli dapat sekali dgn kuihnya ok jugak...ni loyang semata....

Lepas dah beli loyang tu tempoh buatnya pun agak makan masa hahaha..ikut kerajinan....dah seminggu lebih beli baru buat....Siap google bagai lagi...hehehe....aku dapat resepi & olah sikit2 ikut kesesuaian tekak aku satu family....Syok jugak buatnya....Lagi2 bermain dengan kaler...Aku dah rasa macam masuk sekolah tadika main Playdough kaler2 hahaha...Bapak aku yang asyik lalu lalang dari hall ke dapur dapur ke hall tu macam pelik lak tgk aku main2 dgn kaler...Agak ape bapak tgh pikirkan hahaha...

Aku nak share gambar uji kaji aku hari ini...Jamah mata yee hehehe...Bancuhnya memang senang tapi yang lecehnya tu nak paipkan 4 kaler ni je..agak kalau yg pro tu laju kot..aku yg bertatih ni lambat sikit hahaha....dah cukup2 jom tgk gambar!!!Lawa kaler2 mcm toy`s pun ade...Lego hehehe




















Comments