HAPPY SUNDAY: MANDI BUIH


Pagi pagi lagi ada orang "CALL"!! Mak dah kejutkan aku..Kemain sedap lagi layan ringtone Hp aku..lagu "BERTAHAN-KRISTAL" tau..ha-ha-ha.....urmm tak de can lah aku nak ZZzzz krohh krohh sampai tengah hari....jeles laa mak tu!!!Mak pepagi dah test Vokal...

Katanya "Mak keluar pegi pasar minggu dengan Ayah..Mak ada lekat notis tugas ko pagi ni atas meja makan..mak balik nanti pastikan semua dah siap atau sedang buat..sarapan atas meja..meggi goreng dgn milo kosong"..



Nampak tak perintah mak aku tu?perintah permaisuri yee...Kena ikut titah tu......urmmm bangun dengan penuh kemalasan..kalau boleh nak mengensot je!!!Keluar bilik 

Jadi 1st aktiviti aku sebelum tugasan diberi adalah gosok gigi & bekfest..mandi tu lepas selesai semua kihkihkih.....

Bermula lah tugasan di list...aku buat no 2 dulu....Kemas rumah...kojo sonang yo ni...perabut kat rumah aku ni jarang2 je..tak banyak sangat..so kemas2 susun paper...sapu habuk..sapu sampah..ok dah hahaha.... 10 minit je aku kemas..kihkihkih

Tugasan seterusnya aku basuh baju plak..Mesin yang basuh kan..aku masukkan baju je...sambil2 tunggu 30 minit tu aku siapkan tugasan no 5 ..Basuh kete yang berdebu tu ha-ha-ha....Aku jarang hantar cuci kete kat luar..bukan kedekut tapi aku paling malas nak tunggu turn basuhan tu...so rela lah basuh sendiri...boleh belai-membelai kete tu hehe...Cuci kete ni sgt memenatkan...baru tugasan yg ni aku dah mula rasa longlai...padehal ade lagi 3 tugasan tak siap..so buat cepat2...macam transformers aku hari ni...selesai basuh kete...

Ampai baju plak....aku ni suka basuh & ampai baju tapi part lipat tu...aduhaii...kemain liat lagi..acaner dah kawen nanti ni...laki tlg lipatkan boleh?hehe takpe yg penting dalam list tak de plak tulis pasal lipat kain kan so..buat donno je..kihkihkih...

Tugasan seterusnya aku kena basuhkan lantai dapur...sebulan sekali memang aku basuh lantai ni..sebab lantai dapur rumah aku dia jenis Mozart yg kasar..so habuk & kotoran sangkut kat celah2 garisan lantai tu...Basuh lantai dapur ni memang paling penat..haha...dapur plak bapak aku dah besarkan dulu..jenuh la nak sental kan..haha..situ je paling lama..sejam haha..rasa longgar2 pinggang aku ni jah oiii!!!kriukk kirukk bunyi pinggang ku...

Last sekali mandikan kucing2...ade 4 ekor lak tu..adeii...time mandikan mereka ni..kalau tak de yg luka memang tak sah...manjang luka je...sama ade luka besar atau luka kecil je...1st sekali aku mandikan kucing tak feberet aku..kihkih...tak suka kucing kurus2 ni...tak best gomol....tapi mandikan yg ni senang je...xmencakar...Tapi kucing2 seterusnya...time mandi buih ok..tapi time bilas..omakaiii....macam kuda gilaaa!!!!tendang2...dia kaki kaki kan tangan aku...Zappp kena cakaran berbisa....kat lutut...pedihh sehh....

>>>>>>>>>>>>>>

Boboy nama kucing ni....Kucing ni pon agak veteren jugak....dulu dia suka tdo sekatil dan sebantal dengan aku....Tapi sejak dia ade prob lidah dia..air liur tak dpt control aku tak rasa dah nak tdo dgn diaa....Alkisah nya dulu rumah aku kerap ular masuk rumah time panas2...jadi mak taburkan belerang keliling tingkap dan pintu....BOBOY-We ni plak suka tido situ...guling2 atas serbuk tu..lps tu jilat bulu...melecet laa lidah dia..bawak pegi klinik doktor bg ubat macam ulser tu...mula2 pil kira senang nak paksa dia makan..ni bg krim je...mampu nak sapu lidah dia?dia ngap ngap jari bulat2 aku ni..lama2 biar kan je...

Muka cool je...



Sedap peeeaahhh oii...tang tu laa tak penah dapat nak garu....dapat plak gosok pakai berus sabut tu....statik dia menimati kesedapan...garu belakang dia laa konon nya tuh...


Nampak tak..Steady je..almaklum lah guna air panas..
tuan dia pun mandi air sejuk je...kelass ko Boboy!!!!


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

LUNA,Mak aku bagi nama ni..sebab dia datang rumah aku masa MALAYSIA tengah hot dgn sinetron BAYU CINTA LUNA...dia dtg rumah aku time baby...kemain laju lagi dia melangkah...Luna ni sgt peramah...a.k.a leter....Dia suka mak aku nanyikan dia lagu Bunga melur...heyy lagu aku tu masa kecik2...Aku rasa LUNA ni macam ahli keluarga aku plak haha...Paling best, Kita panggil je nama LUNA dgn sepantas kucing dia dah sampai depan aku...yang lain jgn harap kalau tak ade makanan....Kalau dia tgh main dgn geng2 kucing dia kat rumah jiran..nampak plak kete aku lalu..dia akan kejar...aku nak bukak gate je..pintu kete terbukak..dia terus masuk..duduk atas dashboard...urmm....kalau rajin aku bwk pusing satu taman...kalau tak rajin aku biar je kejap..kasi lepak2 dlm kete...Bila aku keluar dia pun keluar....Dia hanya kejar kete aku je ok!! mcm dpt hidu tuan dia dahh balikk!!!
Suka sangat cubit2 aku pakai gigi dia..lelagi nak mintak mkn...mmg best laa ko luna...

Tgk baru masuk dah kejang!!!

"Kalau ade peluang memang aku lari ni"

"Sejuk Baq Ang!!!Ketarr-Ketar"

"Tlglah selamatkan aku"

Mandikan si kenit ni lagi susah dari yg seblum dan selepas....berkejar satu toilet plak tu...nasib tak slide je..kalau tak tersembam kepala masuk dalam jamban...setahun makan pakai tiub..Kemain lagi aku sediakan Bathtub untuk dia ni...air sabun lagi tuhh..wangi...guna Air suam lagi...takut sangat kena rendam...dah wangi barulah boleh golek2 dgn aku atas katil..ni busukk bau bulu kepam....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ni plak paling senior...Nama dia kitkat...ni kira kucing paling di sayangi oleh semua seisi keluarga aku...Kira macam adik bongsu aku la ni...kucing lain malam2 kena hantar luar..tapi dia ni dapat tido dalam rumah lagi...kekadang dapat tido dengan parents aku...jeles btol ni!!!dia suka tido atas belakang mak aku..siap urut2 lagi..kau ado!!Asalkan dengar kucing gaduh kat luar je..parents aku mesti risau pasal dia ni je..menyampah lak aku kena pi carikk dia kat luar bwk masuk..Macam bibik lak aku...Kaki bodek pun iya dia ni...pandai bodek parents aku ni..sampaikan parents aku sayang gila kat dia..ni kucing langkawi ni..mahal kot sebab naik flight..naik MAS hokay!!aku pun xpenah naik MAS..airasia je...Makanan dia pun mahal...Makan seafood je..nasi tak nak....Hanya nasi lemak je dia makan...boleh pokai camni...Laksa pon dia baham..ape jenis kucing la akak aku bwk blk umah aku ni..dah genap 4 tahun dia dok kat umah aku tu...masa dtg tu dia dh besar kot ade setahun lebi..agak umur dah 6 tahun haha...KITKAT-we

"Mukadimahh..tinjau besen dulu..."


Nampak steady..tp kemain mengigil lagi...bunyi mcm mesin rumput kihkihkih

dia rasa best gosok belakang dia...kucing memang suka gosok part belakang tu...kan kaki & tgn dia tak sampai nak garu kihkih


"Ok kak..kiri sikit kak....atas sikit ok dah kena....kanan sikit..sedap oii"...
nikmat...time bersabun memang nikmat time bilas aku yg mendapat!!!


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Possing lopeh Mandi Buihh!!!




KUCING LAIN LARI BERSEPAH NAMPAK AKU...DIA NIE JE MANJA KEMAIN...SUKA LAA TU DAH WANGI...


Comments