Pening pikir pasal kerja

Aku ni amik diploma masak tapi keje jadi kerani kat opis jual senjata api....
Dah 1 tahun 1 bulan keje sini....sebagai
KERANI 
atau omputeh kata Admin!!!

TUGAS:


Ø  merekodkan, menyediakan, mengisihkan, mengelaskan, dan memfailkan maklumat;
Ø  mengisihkan, membuka, dan menghantar mel;
Ø  membuat fotokopi dan memfaksimile dokumen;
Ø  menyediakan laporan kerja rutin;
Ø  merekodkan pengeluaran peralatan 
Ø  melayani panggilan telefon atau pertanyaan elektronik
Ø  menyalin maklumat ke dalam komputer, dan membaca pruf serta membetulkan salinan;
Ø  membantu tugasan khidmat pelanggan
Ø  menjalankan tugas yang berkaitan;
Ø  menyelia, menjadual dan memantau tugasan pekerja lain.
Ni kira fakta dari Internet...Kalau di tambah work real aku+ dengan cleaner opis..+pos surat+Handle akaun...
Part akaun tu la paling memeningkan...pehal tak imbang je plak...aku ni xpandai mana pon akaun ni..dlu spm akaun merah itu saga je..hahaa...tapi manager plak mintak buat akaun ni..akaun syarikat tu..bukan kira akaun stok ke ape yee...
Hebatkan....

Ok ni lah antara tugas2 aku sekarang ni..
SEMUA ni aku buat sorang..perghhh aku kagum ngan diri aku...hehehe
Tapi tak syok jadi KERANI kat company tu..aku je sorang staff..adoii....
Bila nak tambah staff ni?
MEMBOSANKAN....Rasa aku tgh bertapa dalam guna sambil baca mentera kat Destop computer...Stress...

Dah lah opis ni ade 3 level..nasib baru guna 2 level...kekadang mood Horror aku dtg mula la rasa takut baq hang...hahaha padehal xde ape pon...Ni sebab byk sgt tgk cite antu kat astro la ni... Yang best opis ni plak...aku masuk keje 9.30 balik sharp 5pm hah...ade tpt lain camni?satu lg best aku boleh pegang pelbagai jenis senjata api...PISTOL....SENAPANG...semua aku dah pegang...




aku mmg xlayak la nk pakai senapang..pegang pon jadilah...

nampak ganas tak hahaha
Tapi tetap rasa bosan ahh...nasib internet ni ade..lps settle keje ngadap pc..curi2 bukak pesbuk ngan twitter hehe
Kalau tak de semua ni mau mati kutu aku....
Tapi apa2 pon aku rasa dunia masak memasak jugak paling best...adventure hokay!!!



ni dari 9.30 sampai 5pm dok kat kerusi biru ni n meja opis ni je...*sigh*
Tulaa sape suruh dulu nak sgt keje opis...hah ni laa dia bosan....

pstt: aku ingat keje opis ni dulu syok...ade geng2 sblh nyebelah...leh borak2 ke..atau xtau leh tanya dorang ke...tapi aku langkah masuk 1st day je...aku tgk staff dia ade sorang..pompuan..syok lah kan atlease ade la sorang....tapi bila dah lepas 2 minggu tetiba dia kena tukar balik ke opis bos aku yang ade kat seremban....so i`m alone...ade pon kat opis ni masa tu temankan aku...anak bos...tp keje dia online game je...erghhh!!!budak baru abis SPM...


ni bukti yg aku buat keje ok...satu meja penuh..xcukup sampai atas kerusi pon ade..
aku kena rekodkan list senjata api masuk dan jual

Lepas lepas lepas tu....aku lak tinggal sensorang..i`m miss LONELY hokay!!!! Bos aku lak kejap ade kejap takde..dia pi uruskan mcm2 keje kat luar sana...so kita enjoy!!! tak enjoy pon sensorang kat sini....suntuk akal hahaha...
part keje lain mmg xde prob la..semua ok...part akaun tu je la seperti di nyatakan dia atas haha..Rindu nak keje masak-masak....rindu nak curi2 makan bawah table steel....rindu nak main ice skating dgn kasut safety dalam chiller!!....Rindu dengan pisau pisau pelbagai bentuk!!! so kena tabah lah sebab ini pilhan kan kan....tapi hari mendatang aku tak boleh nak kata yg aku akan keje jd kerani or keje opis sampai tua....minat lain...tak minat tak jadi.....

Comments