Sunday, January 12, 2014

Malang tak berbau...

Ape tah malang hari ni otw ke Seremban singgah isi minyak kereta...start enjin je terus bateri kong!!aduhaii satu hal plak keta auto ni...Mintak tlg staff Shell tu tolak kete ke tepi..Nanti ganggu kenderaan lain nak isi minyak plak...kete auto ni satu hal plak...kalau enjin mati..stereng pon mati ye...stuck terus....tapi nasib baik jugak boleh tolak lagi...Time kasih bebyk kat staff Shell yang perihatin tuh...dalam kelam kabut tu tak sempat nk ucap thanks...






Masa ni aku dengan dak ain ni..dia nak balik PD..kiranya alang2 ke seremban aku drop lah dia kat bus terminal seremban tu...tapi nak buat macam mana kat Nilai dia dah rosak..nak tak nak aku suruh lah dia pegi tunggu Teksi kat depan BBN Cafe Nilai tu...Aku tau sekitar Nilai ni dari segi transport awam memang susah..almaklumlah kat nilai ni majoriti berkenderaan sendiri...Masa aku hantar dia kat tepi jalan tu..muka dia dah ketat 18..aku tau dia marah aku pasal kete rosak tu...Aku ni lagi panik..xtau ape pasal kete...aku bukan nak lepaskan tanggungjawab suruh dia naik teksi..tapi aku nak dia berdikari sikit dalam situasi macam tu...aku pun tak confirm kete tu boleh ok balik ke tak...tapi muka dia memang ketat...haha...aku plak rasa bersalah...Sibuk dia godek2 hp..ingat ade someone yang dia nk call supaya dapat tlg kami..tapi tak de pon..dia sempat berBBM lagi masa tu..adoii..ain ain....Akhirnya dia tunggu gak kat bus stop dpn cafe tu...kalau dia luck dia dpt lah teksi...

30 minit kemudian bapak aku pun datang...tolak balik kete tu ke tempat paling senang nak jumper..nasib kete ringan nak tolak pun tak separuh nyawa...lepas kepit jumper tu kat bateri..baru boleh start enjin kete aku tuh..furhhh..perngalaman ok!!lepas kete dah boleh start...bapak suruh bawak balik terus ke rumah..nebes kot bawak kete tu mana tau tengah-tengah jalan dia stop lagi...aduhai..berpeluh-peluh...

otw balik tu nampak si ain tu still lagi kat bus stop dengan kesibukan berBBM tuh..dia cuak kot...ermm..aku pikir lagi camne nak uruskan dia tuh...kang tak uruskan sampai bila dia kat situ je...Aku sampai rumah mintak permission nak pinjam satu lagi kete...reason nak jumpa kawan..urmm betul lah kan nak jumpa kawan...Aku tukar kete sbb nak pegi amik dia kat sana...Dia masih lagi kat sana...kau tak de luck lah nak dpt teksi kat situ..urmm....Masa otw anta ke ktm tu muka dia masam je..sepatah tanya sepatah jawab..urmm marahlah tu..yelaa kete tua kan...tu je mampu dengan gaji aku sekarang ni hah....bos pon bagi gaji kede sgt...zaman serba mahal ni dapat gaji macam tu nak makan ape?reason gaji kecik..keje tak banyak n sebagainya..oklah aku redha... =_=

lepas nta dia..dia balik naik ktm ke seremban..aku balik umah uruskan kete..pencarian bateri bermula...hambik kau...RM250 terbang....baiki ekon plak RM150...RM400 terbang satu hari tu...hujung bulan makan meggie slurppp aje lah....


No comments: