Monday, January 13, 2014

Ayam Bakar for my Lunch diet

Chicken BBQ today..ni lah menu lunch aku hari ni...orang lain sedap guling guling makan nasi..aku hanya boleh makan ni je..jadilah...12 hari dah puasa nasi hahaha....diet kan camtulah...dalam tempoh 12 hari tu makan nasi dalam mimpi je...tapi macam tak dapat kunyah je bahahaha.....

so hari rajin la plak kan nak buat Ayam bakar ni...Proses paling lama nak hidupkan api...arang tu tak mau nya terbakar..asyik padam je...padehal arang kering je...hitam2 tangan den kono arang tu..melarat sampai ke muko..tak jugak api nyala...Kira cenekel sikit lah den ni...den poie amik minyak api yang den simpan dalam stor bapak den..hah!!sekali jirus je...api ehh naik menjulang julang..takut plak tengok eh...haha..ready for bakar-bakar..urmm...Api makin besar plak..padehal jirus sikit je...Ala rentung sikit ayam nye...Barulah Ayam bakar kan....Dah settle masak..makan panas2 sedap..makn 3 ketul je...lepas tu simpan utk dinner...sekali masa dinner tgk tinggal 2 ketul je...Laju betul masing2...Bapak kata sedap ayam tu...salin resepi lagi tu..padehal aku letak garam dengan kunyit aje pun...ni diaa taadaa...



No comments:

Search