Cheese Kek Meleleh


Kek ni yang tersangat hangat di pasaran ONLINE....sedap sangat nampaknya....Usha punya usha yang berdekatan dengan rumah aku tak plak yang rajin nak jual kek ni....so google lah resepinya!! Dapat resepinya kat satu blog ni..Tapi lupa plak name blog tu...nanti dah jumpa nama blog tu aku tepek sini korang boleh lah mencuba pada yang rajin dan kreatif hahaha...
Pada aku material & cara buat kek ni sama je dengan Kek Snow...melayu kata "Kek salji"...memang sebijik lah...ni memang betul sama tapi dah masuk melayu jadi plak kek keju meleleh leleh...agak kalau dalam english kek ape ekk?
 Cheese cake melting ?
Bahahahahaha!!!!



Tak susah mana pon kek ni....senang baq hang jek...Basic kek dalam tu basic biasa je....Memula aku ingat kek aku bantat....rasa macam lembab,,,rupanya kena simpan dalam peti ais lebih kurang 4 jam baru kek tu lazat mengigit jari....Topping tu letak cream cheese & cheese parut je...siap...
Mari labelkan kek ni sebagai kek tak berseni lagi pemalas haha....yelaaa meleleh leleh kot..kalau kek biasa leleh camni...mesti kena ketuk dengan Chef Asmah ni..hahaa....Aku ni ex "Universti Tun Abdul Razak
Course Culinary Arts & Hotel Management
Tapi macam susah nak letak harga kalau ade plak yang order...Aku baru pasan semalam pegi Nilai 3 nampak sorang gadis ayu ni jual satu bekas RM 10...Tapi cheese dia tak selebat cheese meleleh aku buat ni..dia kede kede dia taruk...agak kalau aku cas RM 23 ade tak sanggup beli?hahaha....Itu pon kalau dorang nak yang macam ni lah..kalau nak murah..aku tempek cikit je macam budak tu  buat!! Ape ade hal ;P
Tapi plz laaa..dah namanya jual beli jgn laa kata diskaun...erkk tak berbaloi laa aku buat dengan penat lelah nak diskaun..erkk....Fahamilah kami yang keluar duit beli material..buat kek dari malam sampai subuh..pagi pegi opis bersengkang mata gitu..susah nak jd usahawan ni byk rintangan dan dugaan..terutama dugaan KEMALASAN...ni nak kikis susah betul!!!! Mood rajin dtg sekali terus rajin tak ingat dunia..kihkihkih....Alhamdulilah perniagaan jualan dari segi ONLINE sweet sweet homemade bakery aku ni dapat sambutan....Aku ada jual Fruit Tartlet..

Comments