Happy Engagement "Noor Azlin bt Samit with her couple Ruzael Amir Afandi Bin Kaharuddin"

#Semalampunyacerita #throwback
Happy Engagement 
"Noor Azlin bt Samit with her couple Ruzael Amir Afandi Bin Kaharuddin"
Actually bukan sape sape pon yang nama amir tu...
My kembar hahaha....kembar tang chubby je kot!!!
Abangku yang jahat lagi nakal!!!
Bahahahaa.....Tahniah bang ko tahun depan kawen dah..Dapat plak puteri Ulu Ledang...
Adik tunggu putera kayangan lah plak masuk minang!!!
8-) bahahaha

Today
24 November 2013
We all to gather gather kumpul kat rumah i !!!Taman Nilai bahagia!!!
1st my maklong dah sampai...
tunggu plak maklang...around 11 am kot maklang & family sampai....
Bila dah sampai semua..ehh xsemua laa..means yang berdekatan sini..
we all start the journey heading to muar..tapi stop jugak kat RNR for isi the tummy hahhaa
Makk aii abah i bawak kete bantai 120 ko!!!!melayang layang aku dalam kete..kiri dan kekanan...macam main dota!!!hahaha
kat hyway pedas...i nampak my kazen potong kete kami..ape lagi
my abah take the chance la nak potong balik kot...ehh tak lah..my abah ingat we all paling terakhir sekali so laju lah sikit...lagipun we all mcm dah lambat sejam je...
so cepatkan sikit sebab nak singgah makan....lapar der!!!!
sampai RNR dah nampak dah kete maklang dah sampai..but maklong belum lgi...ingat kami paling akhir bahahaha....Kami makan dulu..
Tapi RNR..memang dasar RNR..tak sedap langsung!!!!tapi lapar punya pasal habis licin!!!
Sedang2 makan barulah maklong & family sampai....confident angah "menantu maklong" ingat we all belum sampai haha..sebab we all park jauh sikit hahaha...
beriya tanya :
Angah: "Paklong tak sampai lagi kan?"
Paklang: Lama sampai dah..ade kat atas tgh makan...
Angah: hahaha...ingat org veteren bwk kete slow2 ni kalah anak muda..
Jangan main main...gua pon tak sangka bro!! Rasa mau terbang..
tu baru persona..belum ferrari.... 

settle makan teruskan perjalanan....
kepanasan cuaca memang tak leh blah..sampai org tu yg segak2 berbaju batik akhirnya ngalah jugak pegi tukar tshirt..wahahaha..i ni uols kalau bleh nak tukar jugak pakai trek shut je...tapi ape kejadah pegi majlis tunang pakai terk shut kan..
kalau pegi pasar tak la lagi...

Ok teruskan teruskan..laju laju keretaku laju!!!
berdesup masing masing...
sampai exit tol tangkak...follow lah maps yang bakal menantu bapak aku tu bagi...
kami berjaya selepas tol tangkak..tapi terpesona dengan alam keliling..tak ingat dah tefic light ke bape kami tempuh..aduhaiiii.....
memula laju kali ni bwk 60 je..ko ade?hahah
panik dlm kete..mcm tau je macam pandai je jalan...



last last i kena jugak on kan GPS kat hp ni...gps ni anta sampai ke pintu umah lin
lps tu hp tu plak bateri nya nak cari gaduh kering dengan lazatnya....
bersepah sepah brg nak cari power bank...Arghh pressure..
kami follow je gps so macam jumpe je..macam same je jalan dengan maps....
tapi kami ade prob lain...ade 3 buah kereta lagi...pakngah & family..mak andak & suami tak jumpa simpang yg kami masuk...sebab xde maps tu...
aku punya bingai x bg awal kat dorang!!!!



lama jugak masing masing tersandar kat kete kat tepi jalan kg solok tuh....
berjurai jurai peluh turun membasahi pipi....
sibuk masing2 call..call dan call mereka yang sesat tu..
muke semua macam tertekan..
almaklumlah panas...hilang perfume di sebur stgh botol kat umah td..

masam dah segala...
Tunggu punya tunggu..
call punya call akhirnya sampai jugak pak ngah & family dari pedas,rembau...2 kete dah tiba..tunggu lagi satu kete..mak andak dari palong, negeri sembilan

masa ni rasanya dan pukul 2pm..kami teruskan perjalan bila mak andak & suami dah sampai...dari tempat kami dalam 25 minit rasanya ke rumah lin ni...sampai je aku lak kena berlari lari anak ke rumah lin tanya arah surau..sakit sendi lutut i tau!!!dengan baju kurung dgn kasut sandal aduhaii..susahnya nak jd ladies ni!!!
i nampak pak samit & anak dia azri dtg dekat & tunjukan arah..memang dekat bebenor ler suraunye..belakang aje...merangkak pon boleh sampai...

kami singgah betulkan hantaran & solat kat sana...
tgk air kolah tu rasa macam nak mandi je hahaha...
tapi mana sempatnya...
tudung pakai belit pelit pon macam rasa dah terbelit belit...

Hantaran dari pihak lelaki....(Part setup buah & cekelat tu aku buat yg lain serahkan pada yg arif)..cekelat tu import langkawi tau....jenuh nyusun dalam beg tak berapa nak besar tuh....rasa nak bengkok bahu pikul cekelat....haha....paling mahal sebab cekelat ni naik airasia!!wakakaaka..HIG product!!! 


Tepak sireh pusaka!!..my late uwan yang punya...cun kan...!!khazanah lama harus di jaga..peliharalah iya..kihkihkih...agak masa my dad.. pakcik pakcik aku kawen dulu pon pakai ini jugak hahaha.....


Memulakan langkah satu persatu....macam ustazah plak gaya aku tuh..ustazah rock wahahaha..tudung lilit aku ni pon dah salah parking dah keronsang nye..bahaha..kasi hantam sajalah!!!....yang kecik depan tu anak buah aku yang takut sunat..opss kantoii plak....yg satu lagi tu abang dia...abang dia nak sangat angkat cekelat tu...siap cakap lagi "Makchu nanti saya nak cekelat ni ye" hah..kalau korang nak jwp camne hahaha....adoii tu org punya...aku usha je yang bawak cekelat tu..paling usha yang kenit tu..next time makchu pi langkawi lagi makchu borong cekelat bg korang kenduri ye hehehee....

 yang tudung kuning tu mak aku..haha...sibuk sangat masukan cincin kat dalam bekas cincin..takut nak masukan awal kot kena rampok nanti payah..nak bg cincin lain plak...botak amir nanti hahahaha..tu pon rambut macam kurang je hahahah


diskus merisek meminang...bertunang..lama gak ade dalam 40 minit kot....sampai rasa mata ni asyik nak lelap je...sampai makcik aku cakap...aimi jgn tdo pegi amik gambar dorang bincang tu..hahha...


Pakcik samit salah masuk group ke ape tuh?hehehe....wakil amir ke wakil lin?bantai je lah hahaha....senyum pakcik samit terima bakal menantu...ni baru senyum sikit ni..agak kalau amir ade sekali..senyum sampai ke telinga plak..kan kan..
(ni wife dia mesti baca ni....salam makcik :P)



Ingat aku je rasa nak lelap...ni dah master terus terlelap ni..org sibuk diskus dia sibuk dengan tido dia....ni cucu jamrus yang ke 2..nama dia qaireen...!!! dia lagi comel dari kakak dia naimi..tapi mak ayah dia pi sabit semua sekali rambut dia..botak dia...dah macam Shaolin soccer plak ayien ni...




Ni kakak aiyen..nama dia naimi....
nama dia nak dekat je dengan nama aku..hahaha....
memula sombong..nak dukung pon tak nak..tok long nak dukung pon jual mahal...makchu nak plok pon tak mau..cubit karang..gigit gigit nanti....lepas amik gambar dia..baru dia ok..siap gelak gelak lagi..siap lepak kat peha aku lagi suka dia punya gambar masuk dalam camera..haha....sumpah ko comel naimi....
Anak cina sesat!!!..mak dia dengan aku sepupu...

Kembali ke penceritaan kisah tunang....

Mak long yang sarungkan cincin...mak long the best..sporting....
maklong norma ni sepupu ayah aku....arwah mak dia ngan arwah  uwan aku siblings....
Bukan main gigil lagi cik tipah bababoom ni....
gigil goyang goyang jari dia..tgk sampai maklong i kena pegang jari gigil tu..hahaha....nebes katanya....kahkahkah....sakit perut aku gelak!!!


Zoom lagi dekat....sampai dua tu..Cincin belah rotan & Pertunangan...
kalau kalau nikah sekali mau situ gak sumbat cincin....


senyum cikgu kahar tu mahal ya..suka la tuh dah dapat menantu....hari hari kat rumah tanya pasal lin..lin..lin...
haha...kat rumah pon sengih je pasal lin..ape la dia angan kan abg aku & lin ni...
kawen kat hotel mungkin tak..sebab aku yang nak kawen kat hotel tu nanti...bluwerkk...alamak kaler baju mak tak menepati tema plak...kot merah kan sedondon....cik tipah babaomm rock tangan ko..kasi letak bawah bleh?


Possing dgn mak ayah dia plak....semua pandang lain lain tempat...senyum sokmo emaknya..aceceh..manis emaknya sama manis anaknya..pandai pakcik samit pilih 
=_= 
Jgn cubit saya ye cik lin..sakit doe birat!!!


Nampak macam manja manja kan?bersandar sandar..sebenarnya aku tgh imbang badan duduk atas pelamin tu..aku takut kotak bawah tu pecah so aku duduk kasi lentik sikit....tgk macam gedik pon ade..tapi macam comel pon ade...macam bear pon ade..macam dugong pon ade..semua boleh....


I nak amik candid tapi dia pasan plak....senyum dia haha....makan makan..time ni aku pon dah settle 2x/...kuih bakar dia sedap..yang kaler ijau tu....nyum2..hari ni selasa nak pi cari kuih tu wahahaha


Possing dulu sebelum bersurai....
ehh aku nampak kecik sikit sorok lemak belakang mak hehehehe

show off cincin dia
saya dah berpunya...
saya dah bertunang...
lupakan yang lain....

________________________________________________________________________
Hantaran perempuan bagi pada pihak Lelaki











Pihak perempuan bagi 9 dulang...ada cekelat dan buah tapi masa tu dah langsai kat anak buah...bersedekah...




Lokasi: Taman Bakri,Ulu Ledang,Muar













Comments