DAH JUMAAT LAAA

Today dah jumaat....pakat dengan mak nak beli semua barang berkaitan hantaran last hari ni...siap susun fail..close printer apa bagai..tetiba 15 minit lagi nak balik tu dapat call dari Manager..katanya kau OT la arini sampai pukul 6 je...OT? OH TERPAKSA sebenarnya....tak dapat lah plan nak keluar beli barang tu...so post pone lah sabtu....tunggu punya tunggu bos pon datang sebelum 6 petang..tapi klien yang nak beli pistol tu tak jugak sampai....Gelisah dah aku ni..sebab kita kalau dah janji dengan mak kita nak selesaikan benda penting ni memang gelisah tak tentu arah sikit...last last klien tu sampai 6.30 petang..mak aiiii memang janji melayu betul dato' tu...Sabar ajelah aku...Dia talking talking pot pet pot pet...pukul 7 malam baru dia balik...mak aii dah maghrib aku baru balik keje...punyalah lama aku keje aritu...walaupun keje aku tak ade ape sangat tapi menunggu tunggu dan menunggu adalah satu penyeksaan tau!!!

sampai rumah time azan berkumandang..mandi2 siap solat bagai lepak bilik sampai nak terlelap..tetiba dengar plak mak panggil tolong dia gubah hantaran...adohaiii...ni yang malas ni..bukan apa..aku dah memang tau aku memang tak berseni ok!!kalau nak suruh aku karaoke 5 jam...main gitar 2 jam tu aku terer tapi bab ghubah ngubah ni Fail ok! Aku lepak bilik tetamu kat belakang..aku banyak bagi cadangan itu ini je..yang buatnya mak aku..kihkihkih...jangan bagi aku lah sentuh barang tu bersepai jahanam nanti...Kelakar plak tengok mak aku ghubah telekung...telekung kaler weh..kaler ape?rahsia hehe....memula dia lipat lambak lambak je...letak dalam bakul hantaran..tak puas hati..dai amik balik..lepas tu dia outer lagi....dia lipat panjang lepas tu dia gulung gulung plak...sekali aku tgk gulungan tu dah macam lengan orang..kahkah..aku cakap "Mak buat bentuk lengan Lin ke mak?" hahaha....Gedebuk kena sekali aku kat tangan adoii ganeh lah mak sape la ni!!!!..dia outer then oter lagi..aku tgk ade macam "Serban singh" tu pon ade..hahaha...Gelak terbahak bahak mak aku sampai keluar air mata..marah plak dia aku kat situ...kata suruh tolong bg cadangan..kahkahkah...last2 jadilah bentuk yg cun sikit..tapi aku tgk ade sikit macam lidah kerang hahaha....tapi mak aku cakap tu macam kelopak bunga..aku tak nampak plak gitu..memang nampak macam lidah categories bercengkerang hehehe....

 settle satu bakul hantaran...ni mak aku ghubah towel plak...towel tu bkn main tebal lagi..nak buat kipas tak boleh..nak buat tanjak tak boleh..nak buat kapal tak boleh..adoii mati kutu btol..lipat empat segi tak cukup space plak...pressure ehh....rasa nak campak kan je towel tu ke longkang!!! "nampak kan aku ni memang jenis tak sabar"...mak aku tetap mencuba dan mencuba..adelah hasilnya...boleh la tu...sakit mata tgk..hati pon sakit..rasa nak gigit2 je towel tu hahaha....

Tempat cincin punya tray senang je..dah siap beli main letak je atas dulang tu...yang lain aku beli cekelat..kat langkawi..lama dah beli tu masa kat langkawi..don worry condition ok lagi..expired 2015 hehehe....terliur terlapar plak tengok cekelat tuh!!!nasib dijaga rapi oleh mak kalau tak lama dah aku patahkan sikit hehe...ko lin amik yang tang patah tu je..seni ape tuh heheh....

tepak sireh maklang aku yang buat..aku tanya "maklang, why hah tak pakai sireh yang tiruan tu?same what...!!tahan lama...& etc" Maklang "ikut adat melayu lah..jangan kedekut bersepah daun sireh kek pokok uwan tuh"..oh i see...let`s to petik petik sireh leave behind my late uwan house...

ok siap 7 dulang..tinggal satu je tak full lagi..buah..ini hari shopping buah plak..sambil tu beli tudung sekali..hehe kesempatan di gunakan hehe...mak aku siap beli baju sekali..tak aci soping tak tunggu den...aku pakai baju raya je la kaler itam..seragam hitam...

Comments