My New DSLR =_=

Hokayy saya Happy Happy...bertahun tahun pasang niat nak beli Camera ni...Asal niat nak cukup je duit kena guna untuk yang lain lain..so kecewa lagi dan lagi...Last raya haritu tersebut pasal DSLR ni kat my bro,Amir...nak kumpul duit raya beli DSLR...Hahahah kot laa dapat semua duit raya masa tu...Then my bro cakap..apekata beli DSLR tu kongsi kongsi...Ko seribu aku seribu..wahhh...interesting gak idea tuh....so cukup bulan je my bro dah bank in kat seribu lebih...oucchhh..tak sabar nak tunggu hari beli...siap mimpi mimpi bagai...hahaha...

Disebabkan tak terer atau paling tepat tak ade pengalaman beli Camera Digital ni...Abang saya nak saya mintak pandangan dari Cik Yanot serba sikit tentang DSLR tu..sebab dia photografer perantin...Nampaknya bila saya tanya..Yanot memberi Feed back yang baik...dia siap research apa kelebihan kekurangan kelemahan dan kesenangan antara jenama2 yang ada...dia kata nak easy & friendly user guna canon...tapi ade member kata Nikon lagi ok..dan lagi mahal..glurpp...

So, semalam after keje...pukul 1 pm...running terus pegi KTM Nilai-KTM Bandar Tasek Selatan-Hang tuah-Monorail-Imbi-Lowyat..tabah ok jalan sensorang demi DSLR ni...ferrgghhh...Dengan bahang kepanasan Cuaca dengan Ramainya warga KL turun...

Saya sampai Low yat terus berlegar legar sekeliling dari bawah naik ke atas survey sendiri dulu sementara tunggu kedatangan Yanot...sempat makan KFC lagi tunggu dia tak sampai sampai...katanya KL jem teruk...betul lah saya naik monorail pon berpusu pusu orang tolak menolak....salah time dtg KL ke atau KL memang macam tuh...

Tengah Makan KFC tetiba yanot sampai...so ape lagi makan telan telan macam ular sawa lah...nak cepat masa tu sebab yanot nak pegi kelas Mixxing lagu pukul 4..masa tu pon dah pukul 3pm...Dia bawak kat kedai tpt dia beli Camera dia dulu...berpinar tengok macam-macam camera ade...lensa dari saiz kecik sampai saiz serombong kapal pon ade hahaha...pehal besar sangat tah..nampak macam kelakar pon ade...

Yanot suggest beli Canon 600D tak silap yang yuna jadi duta dulu kot hehehe....dia byk bincang dengan tokey..saya tak tau ape pon..haha...ok saya sangat berpuas hati...T.kasihh yanot tak dapek den nak belanje minum...time mencemburui kita...masa tokey tengah billing yanot dah balik..tinggal saya sorang je...
To yanot"Auntie tu bagi aku 2 paper bag"hahaha...katanya": Ini satu utk your friend" hahaha...ntah bila laa aku nak bg ko!!...

ni my new gadget:



My 1st Capture Trial =_=

Capture Bunga kertas mak saya!!




Nak capture rama rama..lambat tekan rama rama hilang


Skodeng dia tdo dengan lidah terjulur...


ngam ngam snap time nguap!!!


Comments