MY 1ST THREADING!!..Zaasssppppp!!!

Inilah pertama kali saya buat THREADING..sekali dengar macam TRADING...search internet tak jumpa plak..rupanya ejaan nya salah...THREADING rupanya....


Sejarah mengenai membenang kening berasal dari budaya orang  India dan Parsi.  Dalam bahasa Arab,  teknik ini dipanggil 'Khite'. Di Mesir  panggil 'Fatlah'.  Amalan membenang bulu kening dan bulu-bulu di muka ini  dilakukan untuk special occasions seperti ketika ingin menjadi Perantin Baru atau kepada gadis-gadis yang baru meng-wanitakan dirinya.Macam saya baru nak kenal erti wanita sebenar Ha-Ha-Ha!!

Cara ni saya baru 1st time jugak tengok...bila kakak saya try pakej ni...kakak saya pernah cuba jugak sebelum ni..dia kata sakit macam kena gigit semut...wahh sakit tuh....tapi best plak tengok pakar benang mengZappss bulu roma muka kakak saya so..teruja nak mencuba...

Disebabkan saya baru 1st mencuba...bulu roma memang lebat lah...(jgn pk macam bulu muka monyet yee)....Saya buat sekali dengan kening .. sakit memang sakit.. but i like the result... so tahan jer la....

Kalau korang gunakan twizzer (pencabut bulu kening), korang akan cabut satu persatu helai bulu kening kan?  So dengan gunakan teknik benang pakar pembenang bulu kening ini,  akan memegang benang kapas gunakan tangan dan giginya dan beliau akan mencabutlah bulu bulu kening korang itu
Zeerrrttttt!!!..oucchhh.....Dia akan cabut 10 helai bulu sekali gus!!  Zrappp zrapp zrappp!!  Korang boleh dengar sendiri bulu bulu  dicabut sambil rasa nak menangis sebab sakitnya memang azab tau!!!*Sigh*

Setiap kali Auntie tu stop je saya ingat dah settle tapi katanya benang putus..sabar ye dik..adoii..meleleh leleh air mataku dengan selambenya....Lagi pedih dan perit tang dahi..mak aii...macam rumput kena mesin je dahi den...tapi setelah siap..hasilnya tu..wahh...saya rasa macam nampak saya cerah dari biasa..haha..muka je cerah kan kan....dan dapat di rasai macam kepanasan dunia tu terus singgah ke liang liang roma muka..almaklum lah dah kena tebas....Kakak saya kata lepas ni pakai mask hitam yang tarik black head tu...saya guna Bioglo cosway punya je..hasilnya pon...mengujakan...katanya lagi kena pakai sunburn..oh...elak kulit menyalai!!!!

tengok pic bawah ade tak perubahan?ni dah banyak kali snap ni...hahaha..hp cikai aje..dlsr nye kat rumah....opis time kan....ade perbezaan sebelum dan selepas..no edit...no make up..saya tak pandai make up ke opis...tu pasal saya baru nak blaja jd wanita sejati kihkihkih

Jeng Jeng Jeng!!!

ni nama tempat yang saya pegi tu....
India saloon....1 Malaysia kan ;D












Comments