GITAR DAN AKU = HOBI

HOBI

Hobi saya yang paling saya suka ialah main gitar. Saya main gitar ni sejak tahun 2005. Ade gak la masuk kelas gitar.Pernah la saya belajar kat Yamaha Music school kat Bandar Seremban tahun 2007 Cikgu saya masa tu Mr Tan dan Tarrega Guitar House 2008 Cikgu Khalid Mohammad..Student UITM , banyak la belajar dari Mereka. Saya takde la ke tahap pro, tapi boleh la main kan. Suka-suka jer. Dulu join jugak jamming bro bro satu tempat muzik, sekarang ni banyak jam sorang-sorang kat rumah jer. Muzik yang saya minat Pop, Balad & Rock la..KRISTAL tu favourite saya. Semua album ade, termasuk la album latest dorang "Jom A Go Go". Selain tu minat Search,Wings,Lefthanded dan lain-lain. Sebab dah hobi tu kekadang ada jugak saje saje rakam video letak kat YOUTUBE...lepas sebulan Upload berderet budi bahasa rakyat malaysia yang boleh kita tgk kat komen post bawah tu..ada yang membina ada yang menjatuhkan..ada yang rasa lagi pro...kalau dah pro boleh lah ajar saya jangan lah kutuk kutuk yee.....saya pun tak kutuk You Tubers Lain.....


.: Himpunan Khazanah Muzik saya :.
Marshall ,Ibanez Gio & Martinez Akustik



Guitar Set ni....Saya beli+Duit ayah masa tahun 2008
lepas beli terus blaja kat Tarrega Guitar House
Ambil Kelas Electrical Gitar
Rock School...Khatam Level 2 je..Boleh lah kan dari tak ade !!
 =_=

Martinez Gitar ni pemberian bestfriend saya dulu
Ingat lagi pertanyaan dia
"Aimi jom temankan saya pegi Rhapsody Mid Valley"
"Nak survey Gitar lah"
Actually bff saya tu tak pandai pon main satu ape pon alat muzik...
Tapi ajak pegi muzik shop..Apa kehal?
Katanya "Aimi mana satu gitar yang cantik yee?yang ok?sound best? tapi bawah RM300?
Pilih punya pilih jumpa yang ni..Tapi masa tu harga nya RM354...Urrmmm
Tapi Tokey baik hati..."Kasi angkat RM300 pon tarak hal" Katanya...
"Ready masuk kotak...ready balut dengan plastik....dah bayar semua"
Bff saya ajak pegi makan....makan?wahh best!!!....
Sampai "Laksa Shake" Yeayy my favorite!!yummy...
Tengah tengah makan....Bff bersuara..."HAppy besday aimi!!!"
Ohh ok..mekasihh....Bff"This guitar special for you,love"
Blurr ok masa tu..biar betul....2x diaa ckp macam tu..Owaahhhh
opkos lahh aku suka kan...wehh dapat gitar sebijikkk wehhh...Dapat free okay!!!
Tapi memula ingat dia main-main aje tp nampak beriya dia senyum jyehhh thanks friend!! Aku sangat terharu...!!!
2007 dah berlalu 6 tahun....tu kot kali terakhir jumpa dia..tak silap tahun 2009 jumpa lagi tapi masa tu dia dah super berubah..."Tak baik cite aib org" Setiap hal mesti ade reason kan!!!! ok tamat pasal gambar nie!!

Apa ni?member kata ni moto mesin jahit!!Adoiiii....
Nilah dia sound effect untuk guitar..jadikan sound guitar lektrik 
lagi ganas..hehehe....lagi padu kononnya....Metal zone..sound pon pasti metal kan....
Masa beli dulu dalam RM350..sekarang tak tau lah berapa....Budget nak beli GT10 masa tu tapi Harga pun dah RM1700...

Nie tak Fake yee..saya bleh lah main sikit sikit..hehehhe
payah main gitar berdiri ni..tak selesa...sebab perut kehadapan sangat :P

Upload youtube...Kira retis suam suam kuku youtube je kan....

Rindu dengan muzik setup saya ni...Lepas laptop kena virus..
Music software Guitar pro software semua lenyap..Poyos tak saya pektis tgk note muzik tu?
sebenarnya sekarang ni saya baca sangat merangkak yee... @_@
Dulu laju je....Tak pektis..camgitu laaa....

Tu diaaa..sorok perut kat blkg gitar...."Member kata kurus ko aimi"
Hahah tips kempiskan segala lemak..letak lah blkg gitar di setiap lemak anda!!!
Mujarab!!!

Show ke 4 tak silap..sebelum ni penah kat tempat lain...
seperti biasa kalau main gitar depan ribuan orang memang tapak tangan, jari semua keluar peluh diwaktu kesejukkan...itu normal..ketaq kaki den oiii.....Perform kat 
SK TAMAN SEMARAK NILAI...
Perform depan budak kecik lagi best dari budak besar hahaha..
mereka lebih menghayati dan menghargai bakat muzik pada wanita seperti aku ni....
Lepas perform ramai ok mohon bergambar...kahkahkah..lawak adik adik yeee.....tak nak tolak nanti kata sombong..I rela je...jadi Star kejap..nikmat rupanya..Puii....

Yang ni pon best...saya pektis gitar depan artis...kahkahkah...jgn gelak ok..darah gemuruh xpenah nak lupus...berselerak kord..adoii/..sejuk betul suasana masa tuh..lalalala...Jangan jeles!! i main gitar depan GG Kristal ok!!!

Jaming with adik adik terangkat angkat....Budak comel pakai tudung biru Hold baby tuh nama dia Yana...Anak kawan mak saya...satu tempat keje dulu...dia tersangat sporting...best plak geng dgn dia..yang kekadang senget sikit tuh....dia close dengan saya sebab dia tak de kakak....tu kata dia lah :P
Sorang lagi yang pakai baju ala ala mekanik tu...nama dia Nureleena...dia ni anak saudara pada pelakon popular malaysia.."Dato' Jalaludin hassan"Bapak dia adik beradik dgn actor tu..muke pon iras2..pedaa adik beradik kot...hehe....kenal eleena ni zaman Mysapce kot..bawak ke facebook dan bawak ke rumah..Parents dia pon sangat sporting...Rasa dah masuk 3x kot datang rumah....Saya je blom dtg rumah dia..hahaha...next time i sampai puchong ok!!!!Setiap kali dtg rumah mesti nak jamming..parents dia faham sangat dah...tak kesah dah kami buat konsert dalam bilik ni..hahahha.....


Ambikk mood utk pektis...Macam macam gaya mulut..tgk blk nampak mcm kelakar je hahahaha.....



Jamming sampai ke dataran tu..ko ade?hahaha..konon nya nak jogging..Jari je jogging kan...ok laa berkait lah jugak kan....masa ni sehari selepas final kristal kat versus...mata rabak lagi masa ni tapi AFZAN NAJIEHA nak jalan jalan..so rela aje..sian dia kan kan....

Fingers pektis dengan kord melayang layang suka hati..hantam sajalah....
Tapi saya suke pic ni..ala ala mcm pro..bluerrkk....


















Comments