BERSALIN KULIT-KRISTAL AKUSTIK COVER STYLE



Lirik Lagu Bersalin Kulit – Kristal


Hey apa guna bertaji panjang
Kalau tidak berani mati
Apa guna kita berjuang
Kalau nak jumpa nak kena tabik
Nak kena tunduk selalu
Hey apa guna bendera helang
Kalau tidak menawan bumi
Apa guna perang dimenang
Kau bersutera emas
Aku masih berpakaian tampal
Satu tampal beribu
Dulu lain sekarang wayang lain
Hidup hanya lah main-main
Dulu lain sekarang lagi lain
Macam ular kulit bersalin-salin
Apakah rahsia yang membuat kau yakin
Kasihnya padamu melebihi diriku
Kesedihan menjuruskan
Ku bertanya dosa pahala
Baik dan buruk
Terletak ditangan siapa
Dulu lain sekarang wayang lain
Hidup hanya lah main-main
Dulu lain sekarang lagi lain
Macam ular kulit bersalin-salin
Apakah rahsia yang membuat kau yakin
Kasihnya padamu melebihi diriku
_________________________________________________________________
Lagu ni adalah salah satu lagu fabret saya dalam Album "SEMUT DAN LEBAH" KRISTAL(Saya peminat tegar kumpulan KRISTAL)-------------------
Saje saje cover..korang anggap lah suara tu semerdu penyanyi asal boleh?Wahaahah...saya suka part chorus yang "Dulu lain sekarang wayang lain" Harmony sikit :P
Lepas cover saya upload kat facebook nak tengok komen komen meraka....Risiko besar sebenarnya bila upload kat media sosial ni..kutuk ngutuk bertubi tubi....tapi saya ambil kutukan tu sebagai positif pada diri saya...saya dulu pon main gitar tak sedap langsung..skrg boleh kata sedap sikit lah....taklah sedap mana kan kan....+_+ Saya cuba dan mencuba...Lagu kristal wajib cover..walaupun lagu KRISTAL ni paling payah nak nyanyi...Vokal Vokalist nya tinggi nyaring...suara saya besar dan rendah..so saya boleh katakan suara katak memang merdu dari saya..Ongg..gedekk gedekk...!! Tapi geng kat pesbuk tak ade berani nya nak komen pedas pedas macam kat Youtube tuh der...!!! Masih manis manis komen mereka...Paling manis saya rasa yang ni kot....Nak pengsan baca Komen dari Wife Razlan KRISTAL nie..."Ni bukan Komen puji yee" Ni komen saya ingat liriknya...tp taklah ingat sgt..internet kan ade =)
Ini bermakna Lan Kristal tgk video sy ni?OMG sy rasa malu...T.kasih abg lan 
(KRISTAL 4 EVER)

Tapi kord lagu ni..memang saya cari sendiri...bersusah payah...sampai cramp cramp jari jemari...setelah hampir sebulan baru dapat rentak...Tapi sound tak like KRISTAL lah...@_@..Tgk cara rody main chord KRISTAL main guna PRO CHORDS...saya buat EASY CHORD je..& saya sepit kan Capo kat fret no 3..konon bg sound tu padu lah....
Nampak tak saya tekan chords secara mengelabah tuh?sebab lagu ni byk tukar tukar chords..Satu lagi memang susah ya main gitar sambil menyanyi...terganggu....Sape yang nyanyi sambil main gitar secara smooth tu memang saya tabik springs ya...sebab bila kita main muzik atau menyanyi kita akan berhubung kait dengan penghayatan...tapi kalau 3 keje dalam satu masa macam inilah jadinya...berselerak....so pada yang dah dengar..bakal dengar..tak nak dengar..T.kasih sebab singgah ke page SAYA... *_*

Comments