Tuesday, September 17, 2013

HARI PERJUMPAAN KELUARGA INDUK ABDULLAH BIN AKOB (15 SEPTEMBER 2013)


Salam semua...Mehh nak share serba sikit pasal family & Keturunan saya...Abdullah Bin Akob ni merupakan Moyang saya..ayah kepada atuk saya..Jamrus...Jamrus ni ayah kepada ayah saya..Kaharuddin...Jelas?

Nak tau tak macam mana boleh seramai ni?

Ok jom mula...Atok saya, Jamrus ni anak ke 7 dari 8 adik beradik....dari 8 beradik tu kawin kawin..dapat anak..anak kawin kawin dapat cucu..cucu kawin kawin dapat cicit..cicit kawen dapat..dapat ape lg ekk..haha..ntah tak terkira....Saya di inform kan saya mempunyai seramai 908 orang ahli keluarga start dari generasi pertama kedua ketiga keempat kelima dan ke enam...saya pewaris generasi ke 3...nampaknya dah sampai tahap generasi ke-6 bermakna saya telah mempunyai cucu hehehe...



Nama ni exclusive hanya preview kat blog aje ;D






Jadi atas usaha salah seorang pakcik saya...maka terhimpun lah separuh dari 908 dalam majlis besar ni...saya pon salah seorang ajk dilantik setiap keluarga untuk mengumpul detail data mengenai kisah atuk dan juga uwan saya...tak banyak pon saya tau pasal atuk saya sebab setahun sblm saya di lahirkan..atuk dah kembali kerahmahtullah..tapi uwan saya masih ada sehingga tahun 2006 uwan saya pulak menghembuskan nafas terakhir..bermakna saya dah jadi cucu yatim piatu...



1st generasi yang masih ada tapi hanya menantu abdullah bin akob...




Ketika event ni dijalankan saya masih tak kenal dengan mereka2 ni hehe...sebab selalu sangat jumpa kan kan..hahaha...saya just duduk berkumpul dengan saudara mara satu atok dan 2 nenek saya je..haha...Atok saya kawen 2 x...1st sekali dengan nenek noriah namanya..dapat 3 orang anak..lepas tu dengan uwan saya dapat 7 orang anak tapi sorang meninggal tinggal 6 so jadi 9 semuanya...Disebabkan kebanyakkan sepupu saya ni ramai yang kecik kecik lagi dan baru mula mendirikan rumah tangga jadi ahli ahli seterusnya tak berapa ramai hehe...cucu atok saya semuanya ada 27 orang..cicit ada 10 kalau tak silap hehehe....







Masing masing lepak kat meja di khaskan...





Bila kumpulkan semua adik beradik atok saya tu yang jadi ramai bebenor tuh..lepas ni mesti lagi bertambah dengan baby baby baru..bini baru..laki baru..hehee....bila tengok sedara mara ramai rasa bangga pon ada...dlu tak penah tau pon..kalau kenduri la datang seramai ni memang superb meriah ahh....saya kawen bleh tak datang sampai sembilan ratus lebih?hahahah....saya nak tempek gambar kat sini tapi gambar in progress katanya..so tunggu aje laa...gambar atas sekali tu gambar petikkan dari surat khabar utusan malaysia 16 september 2013....cuba cari saya yang mana satu?hehehe
----------------------------------------------------------------------
Ni antara separuh dari 908 Ahli yang hadir!!ramai kan..agak kalau semua dtg xmasuk frame pon hahaha
Cer Carik gurl yg pakai tudung kuning buat peace Y hehehe!!!


No comments: