Monday, August 19, 2013

RAYA KE 2

11.30 PAGI
Menziarahi kubur arwah uwan "Asiah Bt Jamin" Atok "Jamrus Bin Abdullah"..Arwah atok lebih dulu pergi meninggalkan dunia yang fana ni dalam lingkungan tahun 1985 sewaktu tu umur arwah 58 tahun..masa tu saya belum jadi lagi ;D..Tapi arwah uwan kembali kerahmahtullah sewaktu umurnya 75 tahun...masa tu saya plak baru berumur 20 tahun....Kemeriahan balik raya sewaktu uwan ade dulu tak dapat lagi kami rasai lagi sekarang nie!! Sob..Sobb..Saya dah jadi cucu yatim piatu..!!

12.00 PM
Beraya di Home Stay Mak su zimar di simpang 3 kg sungai semata...Mengimbau kembali di sungai tu lah dulu saya & abang berendam sambil berkubang...dulu kami tinggal kat kg tu sebelum masihi kahkahkah....Kami pernah menetap kat kg tu sekitar tahun 89-90 an...Biasalah kg tak ape yg seronok ronok selain tengok air sungai yang jernih!!sekarang tak jernih dah..keruh!!Fabret game kami..terjun dari jambatan tu terus menjunam ke sungai..Kebaboww dengan percik gelombang air yang besar!!!Kau Hado??

2.00 PM
Gerak beraya rumah maklang dekat "Kg Sesapan Kelubi"..Macam biasa makn minum makan minum borak makan minum..itu aje disana :P

3.00 PM
Beraya rumah Maklong Normah...(Sepupu ayah)...Ibu maklong ni dengan arwah uwan ku tersayang adelah adik-beradik...Sama jugak macam rumah lain..makan sampai pitam...borak sampai terbahak-bahak!!!

4.00 PM
Balik rumah time cas MATA!!!




No comments:

Search