Salam Ramadan ke 22


Pejam celik pejam celik dah 22 ramadan..kejap aje dah nak raya..Puasa masih berbaki dalam 8 hari lagi....Mesti pagi raya rasa syahdu aje..sebab ramadan dah berlalu...syawal menanti..jadi manfaatkan seminggu puasa ni dengan amalan ibadat yang lebih dari hari biasa....

Sepanjang 1 minggu sebelum raya ni..masing masing sibuk buat itu ini untuk persedian hari raya...Almaklumlah..hari raya ni setahun sekali aje tibanya...Tak terkecuali lah saya ni...nak jugak rumah di kemas rapi...supaya yang datang nanti puas hati...siapkan pakaian yang cantik cantik...yang ni memang paling suka lah..sebab saya pon bukan selalu shopping baju ni..biasa hari raya aje baru saya beli baju..bukan hanya untuk raya aje..boleh pakai for pegi keje...so tak lah membazirkan...

Kalau tahun lepas zaman penganguran saya dapat lah cat rumah...tapi dah keje ni...susah la..cuti pon singkat..jadi buat apa yang perlu aje...Rumah saya spesel sikit..kemas kemas tapi nampak tak kemas jugak..wakakaka....tapi kalau sekali dah kemas...wow!!tak sangka rumah ku sekemas itu..lepas tu sepah balik..almaklum lah roh malas ni bertapa!!

Jadi persiapan raya saya hampir jugak dalam 60% siap...tinggal nak beli baju raya aje lah...last week pegi shopping dengan adik angkat, yana rahman...cari cari baju tak jugak berkenan..pesal baju sekarang banyak sangat manik manik?tak berat ke nak basuh & jemur?pakai pon mesti berat dengan nak bawak perut lepas beraya lagi..hakhakhak..so maybe petang ni baru nak sibuk sibuk cari baju yang simple dan sesuai dengan saya yang berbadan gempal ni!!!!saiz susah mau dapat!!puasa pon tak kurus kurus!!!


Kami shopping!! Baju kat bahu "Pink & Hitam" tu aku beli baju merepek!!!


Bila syawal bakal menjelma hati sayu terkenang kampung halaman...opss..saya memang menetap kat kampung halam saya pon..27 tahun dah hahaha..tapi terkenang kampung halaman my dad lah..kat Beranang..(sebut biar betul yaa)..kat selangor..tok & uwan pon dah lama tak de (arwah)..so semua tinggal kenangan....

Dulu nak raya aje..arwah uwan rajin masak dodol...saya makan aje..ape ade hal...bakar lemang...saya makan je..ape ku kesah...bila nak balik uwan bekal kan apa yang saya dah makan tadi..bedal kat rumah plak...tapi itu semua dulu...

kalau dulu rumah tok & uwan sekali iras macam rumah kampung ni... 


Replika rumah kg kat KLsentral
Tapi sekarang tinggal dapur aje...dapur batu...yang lain tersungkur menyembah bumi...so dah lama lah tak jejak kaki di situ sebab dah tak de ape...urmm...harapkan saudara mara punya rumah aje lah..itu pon mereka dah kaya..rumah batu batu wow!!!..no malay & village konsept dahh...Urmm.....

STOP SEDIH SEDIH...

BISKUT RAYA LAN KRISTAL HOME MADE

Pandai ke lan kristal buat biskut raya?hahah..
Nampak aje dah tau sedap biskut raya lan kristal home made ni...belum makan lagi ni...

To kak Sheila :"aimi tak dapat lagi makan kuih tart nenas tu..mak kata kuih raya makan time raya..jadi aimi kena tahan nafsu selama 8 hari kat tart nenas tu lah"


Saja bagi gempaq konon beli byk2 tapi hakikatnya den punya 2 bekas aje.."Tart nenas & Semperit"


Tu diaa..tersedak dgn pertanyaan tuh kahkahkah...
Gigih pegi wangsa maju dari nilai..semata nak pick up biskut raya idola saya ni tau!!!..Walau apa pun rintangan atau cabaran tetap ku harungi..cewahhh....Korang ade??Di antara 3 balang tart nenas tu..satu untuk #nurazimahzaini (Kls-Mantin) siap dah ambil semalam dan dah habis katanya... dan satu lagi #Afzannajiehaishak (Kls-Melaka) baru kejap tadi poskan tart nenas tu gune skyway ke Melaka..hope sampai tak pecah lah....

Comments