KRISTAL TIDAK PERNAH SENGKETA DENGAN AWIE


Kristal ketika beraksi pada pertandingan akhir program Versus musim kedua yang diadakan pada 1 Jun lalu.

PETALING JAYA: Kumpulan Kristal tidak melihat kerjasama mereka dengan Awie selepas 13 tahun sesuatu yang pelik semasa pertandingan akhir program Versus musim kedua yang berlangsung pada 1 Jun lalu.
Salah seorang anggotanya, Muhamad Rodi Baharudin atau Rody berkata, mereka tidak mempunyai sebarang masalah dengan vokalis kumpulan Wings itu walaupun bekas pemain dram kumpulan mereka iaitu, Ainol Eqraf pernah terlibat dengan pergaduhan bersama Awie.
"Apa yang berlaku sebelum ini tiada kena mengena dengan Kristal dan ia hanya melibatkan Ainol sahaja. Mungkin orang ingat hubungan kami tidak baik kerana sudah 13 tahun tidak membuat persembahan bersama.
"Apabila dapat kembali mengadakan persembahan bersama Awie dalam program Versus, kami sangat teruja dan merancang untuk bekerjasama lagi pada masa hadapan," jelasnya kepada mStar Online.
Pada 26 September 2002, Awie terlihat dengan pergaduhan bersama Ainol dan abangnya iaitu Fairul Ezly dan Muhamad Nazri di lobi Kelab Oakleaf Bukit Antarabangsa, Ampang Jaya dekat sini.
Awie dan Lan memberikan persembahan mantap.
Bagaimanapun mereka dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Majistret Ampang terhadap tuduhan bergaduh di tempat awam pada tahun 2005.
Selain Rody, Kristal turut dianggotai oleh Mohd Razlan Mohamed Yusuf (Razlan), Izaludin Ibrahim (Izal) dan Mohd NorAshraf Baharudin (Ashraf).
Dalam perkembangan lain, Rody berkata, walaupun tidak menyandang gelaran juara program Versus namun penyertaan mereka dalam pertandingan itu dapat memperkenalkan lagi muzik mereka kepada pendengar baharu.
Jelas Rody, cabaran menerusi pertandingan itu juga telah memberi peluang kepada mereka untuk melakukan eksperimen dengan muzik yang diperjuangkan sebelum ini.
"Alhamdulillah peminat kami semakin bertambah walaupun tidak memenangi pertandingan tersebut malah kami dapat mengembangkan muzik kami yang tidak pernah diterokai sebelum ini.
"Ia sekali gus memberikan banyak idea kepada kami bagi mengumpul material baharu untuk album seterusnya nanti," jelasnya.
Sementara itu, Rody berkata, buat permulaan mereka akan tampil dengan single terbaharu dalam masa terdekat sebelum muncul dengan album penuh selewat-lewatnya pada awal tahun hadapan.

Comments