Lan Solo - Berpisah Tanpa Rela

About Me

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia

STORY BLOG

Wednesday, May 29, 2013

Sotong kangkung!!!

Sotong kangkung!!!...terliur tak hehe..lama dah aku nak buat hidangan ni asyik tangguh tangguh aje...so semalam lepas balik keje singgah tesco beli sotong kembang & kangkung nie....Memandangkan kat rumah ada sos popia basah yang lama mak aku buat so gune tu aje sebagai kuah sos...letak plak pertis udang..mantop rasanyaa.....

Sebenarnya saya pon tak pernah buat tapi bantai aje laa...sotong kena rebus dulu..bagi masak dalam...lepas dah rebus baru lah bakar!!!tak payah bakar lama sangat just asap asapkan aje bak kata mak den..hehehe....so dah asap asap kan tu..letak tepi....celur plak kangkung....mak kata celur kejap aje tapi aku pegi celur lama2 hah kan dah jd sup sayur hahaha..itu tak penting janji sotong & kuah sedap...

so kangkung lunyai dah siap..sotong pon siap bakar..satukan dalam pinggan...tuang kuah dan taburkan kacang yang dah di blend kasaq kasaq sikit..perghhh meletup letup sedapnya dengan kehadiran kacang hehehe...nie diaa sotong kangkung bg Chef Aimi kahar!!!!


No comments:

IFTAR BERSAMA LAN SOLO

Alhamdulilah berkesempatan jugak lah nak join  majlis iftar dengan Lan Solo bersama 30 orang peminat yang bertuah .  Yang mana tak te...