Wedding & Shopping...Pening

Perjalanan yang jauh...aku pergi meninggalkan kan kamu..Psstttt!!!...ehh bukan lagu yee kita nak share arini....nak share kisah misah aimi pegi wedding & shopping hehehe...

1st 
wedding kat Felda Villa jalan semarak off jalan gurney...beriya search GPS nie...rupanya tempat tu dekat aje ngan LRT damai...kira damai ni masih keramat lagi rupanya....cekk baru pestime sampai situ thanks mr GPS to help me find the area....!!!....wedding tu just my friend, chah punya kakak kawen..tapi chah nie beriya ngajak saya pegi macam dia plak yang kawen...heheheh..so datang aje lah...peneman saya sape lagi kalau bukan ibu tersayang hehehe....

Wedding tu punya environment agak luxurious jugak..awesome gilaa...saya kan orang kampung tak penah pegi wedding lawa lawa gitu heheh so macam teruja lebihh...sebab teruja lebih tulahh lepas aje thumb print kat wishes tu hp samsung w saya ni tertinggal kat meja tu..dengan spontan aje terus ke meja belakang menelaah buffet....nasib kazen chah jumpa hp saya..kalau tak...iphone plakk aku beli hehehe...syukur wehh!!!!

Food food pon sungguh menyelerakan...tapi saya masih mood berdiet..tapi tapi tapi...saya dah termakan kek tu sikit..ehh takpe kan sikit aje..huhu....punyalah tahan selera tak jugak tertahan akhirnyaaa ngap ngap....habis diet....lepas mak saya makan nasi minyak dia bleh plakk makan fried kway teow...melelehh siott..terliur...yang tu saya tengok aje..huhu..glurppp....!!!

Dahh settle makan ajak mak balik..masa tu pengantin pon belum tiba lagi..sebab kami sampai sharp 11.30 pagi..malu tau sampai awal hahaha....nasib chah perasaan kalau tak mau lagi segan megan.....balikk laaa plakk...dapat door gift dari mak pengantin.....

Mak kata kita balik ke lrt jalan kaki laa..sebab naik teksi tadi kejap aje dahh sampai....Ape?naik kaki?ekk....ok (masa ni mcm xrela aje)..jalan punya jalan punya jalan sampai dah berpeluh peluh ketiak basah semua...sampai jugak..tapi apsal rasa jauh sangat plak huhu....

salin nyalin baju kurung ke casual sikit kat lrt damai tuh...nak cari toiletnya satu hal...tersembunyi betul..!!terpedaya makk nyahhhh!!!!dari damai lrt ke masjid jamek lrt...shopping mata bermulaa dari masjid india....
Nampak macam kat pakistan....pon ade...
macam kat bombay pon ade...
macam kat indon pon ade....
Macam macam ada


2nd

shopping mopping bagai hah....

Mak nak nyinggah plakk kat Ariani beli tudung dia nak bawak pegi surau.....sememangnya arianinya tudung memang terbaik..sedap pakai pon iya....kat sini my mom dah habiskan seratus...hukhuk....batukk.....









lepas tu singgah plak kat hajra sana pon tudung lawa lawa gilaaa...harga banyak murah dari ariani....saya langsamkan 2 helai jugak dari kedai ni...dalam seratus jugak laa lesap :P

Semua house plakk....sini paling koyak rabak dompet den..hukhuk..takpe laa sekali sekala kan....ape ade hal....rembat 2 pasang grey/black slack,2 blouse,1 long skirt..perghhh RM300 lesap maaaa.....pening pening....hahhaa....my mom pon beli jugak..tapi dia beli sehelai aje.....saya jarang beli baju..sebab faktor size huhu...Shhhhhh.......



Campbell complex plak..ayah suruh beli baju tshirt dia kat sana....dulu dia selalu lepak situ zaman dok KL..Emm...katanya dia pakai size XXL (standard) sekali usha sane..XXL sumpah macam selimut besarnya..ouhh rupenye tu bukan standard ok..tu stan stan stan punya dard..besau gilerr....last tempat pegi sogo....beli situ laaa....ayah nie nak baju bersyarat nak ade poket bagai senang nak letak pen..aduhaii..satu sogo level man tu dok cari baju..berpinar mata nieh....akhirnya jumpa gak..jenama UNTA Fadang Fasir lah...makk aiii hargo ehh tak nak kalah..60 hengget..2 helai dahh 120....takpe laa bukan selalu yee idakk.....bukak dompet tinggal sepuluh je..kihkih....nasib my mom tak mintak beg plakk masa tu kalau x mengigil nak kuar duit dari ATM kot.....leh darah tinggi kalau macam ni hari hari....


Balik nilai naik ktm terus kat bank negara..ni satu lagi bahana dia punya tangga makkk aiii panjang jauh tinggi semua ade....lengguh tahap nak cramp kaki nie.....extra excercise betul..sumpah kaki den masa ni macam rasa tak rasa je..kebas....nak shopping sangatkan....!!!so saya relaaa kan..heheheheh..HABIS!!!


Comments