Lan Solo - Berpisah Tanpa Rela

About Me

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia

STORY BLOG

Thursday, March 7, 2013

popularasi lagu konsep loghat!!

sekarang ni dah macam satu trend pulak..lagu di ubah lirik ko bahaso dialek...Sojak pames ehh lagu apo ko ehh jang..ado pulak yang berkreatif lagi buek lagu W.A.R.I.S REMBAU MOST WANTED...lagu nie cito pasal anak mudo gambau ningga an sawah padi poie kojo kolompo....tak nak kojo sawah dah..becak becak dek lumpo tak mau dehh....kalau dulu ado banyak gak lagu dialek noie sembilan nie...paling kelakar den dongan lagu kocik kocik jago kabau...lagu tu pon ado nyobut namo gambau...makk aii pemes bonar gambau nie...ni yang teghaso den nak balik gambau ghumah arwah nenek sedaro nie...sebolum ngambau nyinggah cendol leman dawi...tongah paneh memang sodap layan cendol...hehehe..pasal lagu tue..den kagum ngan budaya oghang noie den memartabat an loghat noie sembilan...ghamai kato loghat tu lucu...ado den kesah..ekau nak torai pon dah bunyi ehh macam lidah orang asli...hahaha....

Apo apo pon den totap banggo jom layan yo lagu nie hah....kekadang bilo dongar beboto macam lawak lak aiii lirik ehh...hahaha...apo ajo lahh layannn...


No comments:

IFTAR BERSAMA LAN SOLO

Alhamdulilah berkesempatan jugak lah nak join  majlis iftar dengan Lan Solo bersama 30 orang peminat yang bertuah .  Yang mana tak te...