JALAN JALAN CARI MAKAN

Ayah ajak saya & mak pergi jalan jalan makan makan dekat bangi..Ayah nak belanja makan nasi briyani gam johor....Terliur tak?hehehe..tapi sebenarnye keadaan perut saya masih belum baik..Sebab kesakitan guling guling tempoh hari masih belum sembuh sepenuhnya..Jadi cukup sekadar berasa sesuap nasi sebab mak kata nanti kempunan....

Ayah memang fabret dia beriyani gam kambing...Saya kurang la kambing ni..nanti tangkap sakit kepala plak...Tapi saya tak ada darah tinggi pon..Cepat kena magerin plak kalau makan kambing....Mak pilih briyani gam Ayam..jadi boleh lah saya mencelah hehehe...Rasa nya not bad..tak laa rasa sedapnya sampai panjat tiang lampu...ok je....Harga pon tak mahal...Beriyani ayam RM6.50 dan Beriyani Kamping Rm8.00 kalau tak silap..So sape nak try boleh lah pergi Restaurant Anje...Kat semenyih pon ade cawangan nya...Yang saya pegi tu kat bandar baru bangi....

Lepas selesai makan ayah ajak jalan lagi ke kajang plak...Disebabkan tadi saya makan sikit je..sesuap je kan..Ajak ayah singgah Satay kajang plak..sebab perut lapar bangat sihh....Saya makan 10 cucuk ayam...Nyesal mintak banyak hahah kenyang tak henggat!!!!....Walaupon service satay kajang Hj Samuri semuanya self service saya rasa sangat penat menunggu giliran yee...Atas kelembapan & kelemahan seorang cashier bertutur dalam bahasa English..OH YOUR ENGLISH.....Kesian mat saleh tu penat menerangkan apa yang dia Order ...Lain kali wajib yee setiap yang bertugas jadi cashier mahir bahasa omputehh...Senang tak payah saya nak translet kan plak..Sape keje situ sebenarnye?aku ke budak cashier tuh?

Selesai makan satay ayah ajak jalan ke rumah kawan lama dia..tapi dah arwah dah hanya jumpa isteri arwah..Terer ayah den cari rumah member tanpa tau alamat..itulah gunannya jiran tetangga..dah 5 tahun meninggalnya..ayah saya baru tau sebulan lepas..alkisahnya..arwah adalah adik angkat ayah saya..wahhh...ada adik angkat bagai yee..tak sangka hehehe...Macam macam mereka borak..Saya pon join borak hehe..Aimi kahar mana boleh senyap membatu kan hehehe....hampir sejam lebih jugak berborak...sambil sambil minum teh bersulam popia hehe..thanks makcik hehe...sangat penuh perut saya dah..macam dah lupa saya tengah sakit...Arwah meninggal sebab jangkitan DENGGI....Nasib saya kena hari tu tak arwahh..alhamdulilah boleh teruskan hidup.Aminn...




Time to back home....Tapi My dad nak singgah semenyih dulu...aduhaii bilaa nak sampai rumah pun tak tau mase tuh....Ayah dok cari Restaurant Anje lagi kat cawangan semenyih...Ni jalan jalan cari restaurant ke?hehe...Bayangkanlah restaurant terakhir tu pon dok makan lagi..kali ni mee soto share 3 orang hehehe..konon nak merasa...Air tak tahan..air bandung dia sangat sedap..thumbs up!!!! baru 1.50!!! gelas besar..air byk..nyumm nyumm..sampai sekarang ni teringat bandung sedap tuh!!!











Comments