BR1M 2.0


BR1M? Bantuan Rakyat Satu Malaysia bagi kategori bujang RM250...Pasti ade diantara korang pon dapatkan..BR1M nie tak dapat secara menyeluruh pon..pada siapa yang isi form by online atau form by pos je yang leh dapat..Macam empunyaa blog niee hehehehe...Saya isi form online since bulan 12 haritu....Ingatkan tak apat sebab fasa 1 semua dahh dapat..so maybe rasa tak dapat..tup tup!!dapat surat Jyeahh dapat BR1M jugak pada 18-02-13..hehehe..Hari ambil vaucernya 22-02-13..hari jumaat..beriya mintak keje half day dengan bos...ikutkan saya ni jarang nak mintak cuti ke..nak mintak half day melainkan perkara yang sangat penting untuk berbuat demikian..saya tak nak susahkan banyak pihak....

Masa hari ambil vaucer tu saya datang seawal setengah jam..ingat orang 1st datang..rupanya ada yang dah beratus lagi..ehh yang laki tu sah tak pegi jumaat laa tu...katanya dari 1.30pm dah tunggu..amboi nak amik duit punya pasal solat jumaat tak pergi....

Beratur bukan main lama lagi laa masa tuh..lengguh lutut menunggunya...bila dah register nama check nama ada kena duduk kat kerusi dulu dengar taklimat..ingat terus dapat rupanya dengar lah taklimat ucapan BR1M dari YB Nilai Dato Seri  Peter Lai..ehh betul ke nama Yb tuh?hehehe...maafkan saya kalau tersilap *Hehehe*
Taklimat pon tak lama mana dalam setengah jam aje...so lepas tu dapat la vaucer dari kakitangan pejabat Daerah Seremban...Ingat bila dahh dapat vaucer boleh tunaikan cepat cepat..rupanya aku dapat vaucer yg ke 1000 punya giliran..ada bran nak tunggu sampai maghrib tunggu nak tunaikan vaucer?
so baliklah target boleh tukar kat bank berhampiran..sampai aja bank dah pukul 4pm..Aku sampai aje pak guard dah tak sabar nak tutup pintu bank..tak bagi masuk plak...Lari satu lagi bank pon sama aje...Pikirkan minggu depan laa pegi tunaikan...

Minggu depan nya pergi konon nak tunaikan vaucer kena follow time..pagi 9pg-11pg petang plak 3pm-sampai bank tutup...so pegi petang sharp sampai pukul 3pm...bila dah cop jari,sign,tulis nama bg kat pegawai bank dengan kat pengenalan...Rasa boleh dapat duit cepat...sekali bila tanya pegawai tu katanya dalam 1jam setengah..Makk aii bapak an lamo...buek apo lamo bonar tuhh..den poie langsai utang bayar itu ini pon tak dolahh kono tunggu sejam lobihh.....Jadi mintak balik vaucer & ic kat pegawai tuh saya nak balik opis cepat...tak kan nak mintak half day lagi kan....saya macam perasaan sikit salah sorang pegawai bank tu macam pandang & senyum sinis je pada yang ambik BR1M nie...yelaa gaji ko kan banyak...Dengan cara macam nie agak susah nak tunaikan vaucer bagi yang bekeje macam saya..so kena jugak tunggu bulan depan (March)..Emmm..Bersyukurlaaa kan..

Comments