JOM MASAK

Tengah hari tadi..kawan ayah saya yang ajar buat kway teow kelmarin datang lagi ke rumah..kali nie ajar menu lain plak...3 menu..Nasi goreng kampung,Paprik & Tomyam..selalu saya masak main tabukk jer...Ayah cakap "nanti resepi & cara masakkan adik tue kita leh combine ngan cara masakkan abang ijam nie" Ohh ok macam tue..agaknya lagi sedap ke campur2 atau lagi..wekk...heheh..so bila siap semua bahan untuk dimasak...Abang Ijam demo satu persatu..siap satu demo..Saya & Mak pulak buat...berturut turut dengan 3 menu...


Paling lawaknya pulak masa nak masak tomyam...saya rasa botol tomyam tu macam tak pernah jumpa..rasa macam lain macam je...Saya ingat tue perisa tomyam baru...rupanya memang Abg ijam salah beli..wakakaka....Apa nie Chef salah beli paste tomyam nie...wakaka....Nampak macam frust betul abang Ijam masa tu...Banyak kali dia kata "Sorry" sebab dia salah beli paste...padan ahh masa dia masak untuk demo rasa tomyam just rasa Cili giling je...Rupanya memang Chili Paste..wakakaka....Sebab saya nengok dia macam serba salah & frust tue...Saya cakap kat ayah...tak pe lah biar saya pegi beli kat kedai kat taman depan tu...Ayah kata "Bagus jugak tu"..saya pergi sorang je...drive kete pergi sana...sekali cari cari tak jumpa tanya tokey kedai...dia kata ada...sekali ada sepeket kecik je...mana cukup..so saya runner ke Pekan Nilai...parking tak da..kena jalan jauh sikit..pon tak ada jugak...so call mak kata nak pegi "Supermarket Kat Bandar Baru Nilai" nie bebetul berusaha nak beli nie..Saya dah macam masuk Game Explorace cari paste tomyam je pon hahaha..Alhamdulilah..dah jumpa nasib ada..kalau tak..makan la tomyam rasa Chilie paste tu hahahaha.....


Sampai rumah siap park kete semua baru siap masak...Lama tak lama dorang tunggu saya tak kisah..saya penat hahaha....So nak jadikan cerita jadilah Tomyam saya...saya buat sendiri ok bila lepas abang ijam buat demo tue...hehe...


Setiap Cerita Ada Gambar =)

Dah siap sedia Material Ingredient..

Siapkan apa yang patut

Bersantai

Paprik Campur nie saya buat ;D

Tomyam Mak saya buat

Nasi Goreng kampung..Saya buat =)

Tomyam saya buat  *(^_^)*

Kemas kemas balik!!











Comments