Learn to Cook

Last week ayah saya bawak kawan dia datang rumah untuk ajarkan kami bertiga masak Char Kway Teow..So set up barang2 untuk masak semua kat posh simpan kereta....Terasa macam ala ala kenduri pon ada hahah..Kawan ayah tu peniaga jual kway teow la kat sekitar Nilai nie...Maybe sebab ayah rasa Char Kway teow almost sedap ke tak tau lah kan..tapi....saya memang tak suka char kway teow tu...saya lagi suka Kway Teow goreng biasa je..ala..yang kering tue...but yang diajar ni...basah basah & ada telur yang setengah masak tuh...Emmm.....buat persiapan itu ini untuk barang basah hampir 45minit then teruskan for memasak....


Actually saya tau dah masak tapi ayah mengedik nak orang tu datang rumah ajarkan jugak...EEmmm....Layankan je lah....so bila orang tu siap Demo step by step masak....Mak & aku kena try same style like the "Kway Teow Man" hehe..no matters jadi je..apa ade hal..kojo sonang yo!!!....by the way lepas makan i feeling like..Uwekk....Maybe sebab campuran kicap or something else yang saya allergic lah kot..tapi Mak & ayah berselera je makan..adehh....not me lah..MMmmm.....taste nye sedap tapi i don't no why i feel like that`s...hehee.....so sempat snap this picture...


Prepare barang barang Tapi Mr Kway teow xnampak kepala...Tinggi sangat!!!hehe

 My Mom ngah masak dengan muke yang berkerut hehehe...

Yang nie saya yang masak..Taaadddaaa..nampak sedap tak?hehhe

Comments