Friday, April 6, 2012

Tunggul Berdarah

My dad call this "Tunggul Berdarah" hehe..cuba nengok kat permukaan tunggul tu bleeding kan!! ayah aku kata ada sebuah kampung nama "Merbau Berdarah" kat selangor...kisahnya pada tahun 1950 bermula salah seorang penduduk kampung terjumpa sebatang pokok merbau ketika memotong pokok . Anehnya pokok merbau tersebut mengeluarkan getah yang berwarna kemerah-merahan seperti darah. Lantas nama kampung diambil sempena dengan keajaiban tersebut...Unikkan..so pokok yang ni ayah aku kata "Tunggul Pokok Rambutan Berdarah" hehehe....ni dia aku snapshoot kat tepi halaman rumah aku je...ayah aku potong sebab nak buat garrage kereta...so terpaksa buang...Mmmm pokok ni dah 27 tahun hidupnya..tua pokok ni dari aku setahun hehehe...so ini lah pokok rambutan berdarah tu ;D



No comments:

Search