Lunch Time..Chicken Chop

Hari ni aku masak sup ayam &  chicken chop..selera besar ni..padehal tadi baru je repair gigi hehe..tapi takpe aku makan sikit je...sikit la sangat kan...sebenarnya since semalam Ayah aku nak makan Chicken Chop..so bila aku geledah Peti ais aku jumpa peha ayam hehe..memang leh outer jadi Chicken chop la..so aku buang Tulang atau nama specificnya T-Bone...sapa budak belaja Kulinari ni tau lah makna T-Bone tuh kan.. so proses ni agak merumitkan..dulu dulu aku mahir jugak tapi lama tak buat sebab kat tesco dah ada yang siapnya..so agak terhegeh hegeh jugak la..hehe...Lepas dari 10minit akhirnya..Berjaya aku buang tulang dari peha ayam tu hehe..so get ready for merinate atau dalam melayu "Perap" & sebagainya.Lepas perap aku masak atas Hot Plate tempat masak burger tu yang bulat tapi kekadang ada yang petak kan..ikut suka lah hehe...lepas masak dalam tu aku masukkan dalam Oven sebab apa?Kekadang isi dalam tak berapa nak masak..aku letak 10 minit je..then masa untuk dimakan..so ini dia Chicken Chop CheFF Aimi...hehehe



Dah siap...Jom Makan

Comments